Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Back from the paradise.....

Gestart door Carpie, zondag 21 maart 2010, 14:39:21

Vorige topic - Volgende topic

Baliw-katok

Citaat van: Phille op maandag 22 maart 2010, 17:16:50
Behandel een filipina met respect en je krijgt er zoveel voor terug, zie ze zeker niet als een slaafje, want dan .... vul het maar zelf in!

want dan bereik je net het tegenovergestelde (zie avatar phille) :lachen:

Phille

 :biggrinn: :biggrinn: :biggrinn:


:atyourservice: your wish is my command darling  :atyourservice:

Carpie

Deel 4

-2de deel eindbeschouwing


     Tja, veel kan ik niet meer toevoegen. Ik ben nu bijna 2 weken terug en mis PH ontzettend hard. Niet alleen omwille van mijn vriendin maar zeker ook de gemoedelijke sfeer aldaar. Is natuurlijk wel zo, ik was er op vakantie en dit kan je niet echt vergelijken met het dagelijkse leven. Eén keer je meedraait in de PH-molen zullen er ook wel zaken zijn die mij eerder storen dan aanspreken maar tot op heden moet ik ver zoeken eer ik dergelijke vind.

Ga ik terug? Absoluut, ik ken mijn vriendin nu net 5 maand en eigenlijk voelt het alsof ik haar al jaren ken. We zijn weer op ons oude ritme terecht gekomen, s'avonds de nodige uren achter de pc, de vele traantjes proberen weg te werken want mijn vriendin heeft het bijzonder lastig. Niet dat dit bij mij minder zou zijn maar laat ons eerlijk zijn, als "man" laten we onze zwakke kant niet zo gauw zien (dat proberen we althans). Maar het gevoel elkaar te missen is langs deze kant even sterk hoor.

Hoe het nu verder moet, hmmmm....... Zal vooral van de werkgever afhangen, ergens hoop ik nog dit jaar een dikke maand te kunnen terugkeren en ja, in die maand staat mij de grootste gebeurtenis te wachten van mijn leven. Trouwen  :marrysmile: met diegene die ik enorm graag zie. Ok, t'is misschien heel vroeg om dergelijke beslissing te nemen maar ik volg mijn gevoel. Waarom moet ik nog 1 of 2 jaar wachten als ik nu voel dat ik er aan toe ben.

Ik zal dus ook de procedure opstarten voor het trouwen in PH, is veruit de makkelijkste weg om mijn vriendin (zal dan mijn vrouw zijn) naar hier te krijgen. Beide denken we echter al veel verder en weet ik ondertussen ook al dat eens ik de pensioensgerechtigde leeftijd zal bereikt hebben ik deze niet hier zal uitzitten maar dat ik zal proberen te genieten met mijn vrouwtje in dat heerlijke PH. Tja, wie weet echter wat de toekomst brengt, het is gelukkig nog een "ver van mijn bed show" dus echt kopzorgen  :ikkeniebegrijp: heb ik er nog niet over. Eerst zien hoe het verder allemaal loopt en vanaf nu stap voor stap richting toekomst (samen getrouwd) zetten.  :marrysmile:

En...... ondertussen heel veel informatie opsteken uit het forum hier.

Bij deze wil ik dan ook alle leden danken die mij tot op heden hebben bijgestaan met raad en daad, lees ik nog elke dag jullie belevenissen en bedank ik allen  :thankyoufw5: die mij steunen ivm mijn verslag uit PH.

Mvg

Johan

Phille

 :congratualtionsis0: Carpie

Je verhaal klinkt zo bekend in mijn oren, ikzelf ben op een soortgelijke manier gecharmeerd door de Filipijnen en zijn inwoners en ja, sinds een goeie week heeft mijn vriendin eindelijk een besluit genomen wat onze trouwdatum betreft; soms denk ik, waarom ben ik nooit eerder naar de Filipijnen geweest ... had ik dat gedaan was ik zeer zeker mijn lieftallige toekomstige niet tegen gekomen, dat zal het lot zijn he; maar wat een openbaring om daar te zijn, gelukkig heb je Manilla links laten liggen, daar heb je goed aan gedaan, want daar heb ik altijd de minst leuke ervaringen; daarbuiten is het gewoon zalig. Manilla is een typische grootstad en ook hier is het minder leuk in de grote steden, dus niks abnormaal. Nog 35 dagen en ik mag weer vertrekken, spijtig genoeg maar voor een week en een half, maar toch ben ik blij ik mijn vriendin weer mag zien. Hou ons op de hoogte hé, klinkt allemaal super!
:daag:

Rich

Hey Johan, proficiat met je trouwplannen :thumb:


Tja, makkelijk is het niet om je vriendin zo te moeten missen. Vandaag nog meegemaakt tijdens het chatten.......traantjes, en dan probeer je je als man maar sterk te houden.

Eerlijk gezegd.......ik heb het onderschat. Want het doet verdomme pijn als je niet bij mekaar kan zijn.
Het is ook wel zo, dat ik nooit zoveel voor iemand gevoeld heb als mijn huidige vriendin. Heb ook het gevoel dat ik haar al jaren ken.

We hebben één troost........we zijn niet de enigen in deze situatie, en net zoals je zegt is het goed dat het forum er is, en dat je hier eens van gedachten kunnen wisselen met mensen die op dezelfde golflengte zitten.

Rich  :daag:

Rich de Nederbelg.

klootzakken (voorheen Jens)

hello carpie.

zeer mooi verslag , zeker te weten ook een heel mooi meisje. ziet er goed uit  :thumb:.

en natuurlijk  :congratualtionsis0: van deze kant.

wat mij zo opvalt aan jou verslag .

je noemt je vriendin nu al asawa.
en je doet de filippijnen voorkomen als het paradijs op aarde . ik kan mij dit ook wel voorstellen als je voor de eerste keer daar bent , en je treft dan met één zo,n schat van een meisje , die ook nog ééns alles voor je doet.

wel caprie dit mag je niet als kritiek zien hoor , ik wil je alleen waarschuwen voor alles wat er ook mis kan gaan.
ik zou dan ook erg graag een nabeschowing  van je verslag zien over 5 jaar.

jens.....


grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Carpie

@ Jens

Tja Jens, ergens heb je wel gelijk maar is gewoon mijn gevoel.  :applaus:

Wat betreft paradijs, nu ja, een echt paradijs is het niet maar wat ik er mee bedoel, ik voel er mij meteen thuis........ akkoord, ik was "slechts" op vakantie en het echte leven is wel een beetje anders maar toch, ergens voel ik het zo aan en dan spreek je al snel van "paradijs"

Tuurlijk moet je afwachten hoe het allemaal loopt maar je moet eerlijk zijn, als je hier iemand tegen het lijf loopt ga je er ook vanuit dat het geen tijdelijke bevlieging is maar een eeuwig durend iets is. Wel, laat het mij zo stellen, ik geloof daar niet veel meer in (hier althans).

Met de cultuurachtergrond op de Filipijnen heb je iets meer zekerheid. Maar dat wil daarom niet zeggen dat ik zou willen dat ze bij mij blijft omwille van haar cultuur mocht het niet echt meer lukken. Zo zitten ik en vele onder ons niet in elkaar  :neeneenee:, das nu mijn cultuur  :hoedjeaf:

Ik zie het zeker niet als krtitiek hoor, het is hier tenslotte een forum waar ieder zijn mening mag hebben, zijn eigen vrijheid in woorden en deze eventueel kan uitwisselen met anderen. Aan U en mij om de goede adviezen  :atyourservice: eruit te filteren en deze tenvolle te gebruiken in onze situatie.

Dus, no hard feelings..... alhoewel, straks is ze weer online.... whoaaaaaaaaa :lachen: :lachen: :lachen:

klootzakken (voorheen Jens)


ha die CARPIE,  ik had het gisteren nog een beetje beter willen toelichten , maar ik kreeg visite en moest het helaas afbreken.
maar goed, je heb het toch goed begrepen wat ik je brobeerde te vertellen  :thumb:. en natuurlijk gun ik je het gevoel zo als ook RICH het voelt , het gelukkig zijn . het lijkt mij ook heerlijk om dit te beleven. dit wil niet zeggen dat ik geen gelukkig man ben, maar toch.
oke CARPIE maak er wat leuks van het is je gegund . lees het forum eens goed door , er staat zo hier en daar nog al eens iets over wat je er zo al kunt meemaken, als je dit dan in je achterhoofd houd , dan weet je in iedergeval wat je zo al tegen kunt komen , dit om een teleurstelling te voorkomen.

veel plezier en geluk gewenst.


jens..........

grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.