Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Trouwen in Belgie

Gestart door surfer, dinsdag 30 maart 2010, 16:26:19

Vorige topic - Volgende topic

stip66

uuummm, morgen avond komen er nog 2 mensen naar Antwerpen die ook zinnes zijn om te trouwen binnenkort.
Ik heb een volledig dossier met alles wat jij en zij nodig hebben.

Vandaar mijn vraag naar je woonplaats, Ieper ligt nl niet zo bij de deur........

stip66

Citaat van: Gago op vrijdag  2 april 2010, 10:44:27

Als ik het goed begrijp moet er eerst naar de BE ambassade gegaan worden in Manila om een Legal capacity te krijgen, en dan naar het stadhuis waar men wil trouwen. Moet er een afspraak gemaakt worden op de ambassade voor die legal capacity.

ik zou 3 weken in phills zijn. vragen we dan al direkt een gezinsherenging aan?
ik tast wat in het duister hier.



Hi Gago, een afspraak voor een LC op de ambassade is niet nodig, Dinsdag en Donderdag kan je daar terrecht tussen 9 en 11 uur.

Paperassen zouden opnieuw moeten opgemaakt worden, alsook de vertalingen => snel wezen is de boodschap

3 weken is heeeeeeeeeeeel nipt om je huwelijk te regelen daar. Bij het minste wat er fout loopt, kom je alsnog als vrijgezel terug, daar je rekeing moet houden met LC ( 2 dagen ), gemeentehuis ( 2 dagen ) en dan 15 werkdagen wachten !

Phille

Citaat van: Gago op vrijdag  2 april 2010, 10:44:27

zopas slecht nieuws gekregen. de touristvisum voor 30 dagen van mijn vriendin is geweigerd. had een super compleet dossier, ze had vast werk met werkgeversverklaring "leave of absence". alles was piekfijn.
dus wat er gezegd wordt: dat het onmogelijk is voor een filipina om hierheen te komen met een touristvisa klopt helemaal.

we willen absoluut tezamen zijn. en er zal dus niks anders opzitten om te huwen in de phils.
ik had mijn verlof gepland in Mei.
Is het nog mogelijk volgens jullie om alle papieren in orde te krijgen tegen dan?

Als ik het goed begrijp moet er eerst naar de BE ambassade gegaan worden in Manila om een Legal capacity te krijgen, en dan naar het stadhuis waar men wil trouwen. Moet er een afspraak gemaakt worden op de ambassade voor die legal capacity.

ik zou 3 weken in phills zijn. vragen we dan al direkt een gezinsherenging aan?
ik tast wat in het duister hier.



Hey Gago,

Jammer om dit te horen. Welke redenen hebben ze opgegeven voor de weigering? Heb jij je vriendin in het echt al ontmoet? Ben beetje nieuwsgierig omdat ik met mijn vriendin volgend jaar zou willen trouwen, maar daar ze Belgie nog nooit gezien heeft zou ik ze graag voor een maandje willen uitnodigen. Naar wat ik heb horen vertellen zou men minder moeilijk doen indien je de persoon in kwestie al verschillende keren in het echt onmoet hebt, in mijn geval gaat dat binnenkort de 4de keer zijn op een jaar tijd. Ben benieuwd naar jou verhaal.

Groetjes


stip66

Citaat van: Phille op vrijdag  2 april 2010, 11:58:36
Welke redenen hebben ze opgegeven voor de weigering?

Hi Phille,

Gago gaat waarschijnlijk GEEN uitleg krijgen. Zij gaat een brief met de motivatie van weigering krijgen in het NEDERLANDS of het FRANS !

Ik spreek hier uit ondervinding

:atyourservice:

wesley1977

Hallo Gago,

Net zoals Stip al zei, zou ik het je ook aanraden om toch zeker 3 en een halve week trachten daar te blijven. Ik heb het kunnen klaren op 22 dagen, maar het was ook maar een paar dagen voor ik vertrok dat we uiteindelijk zijn getrouwd (2 dagen daarna moesten we al terug naar Manila en de dag erop ik alleen met het vliegtuig naar Schiphol). Ik vrees dat een aanvraag gezinshereniging in die 3 weken niet mogelijk zal zijn, jammer genoeg. Ze zal met het huwelijkscertificaat naar diverse instanties moeten gaan in de Filippijnen en dat kan een tijdje duren. Aanvraag paspoort, ze zal naar een seminar moeten gaan...
Met wat geluk heeft ze haar visum op een half jaar. Zoals stip al aangehaald heeft ergens op dit forum: snel zijn is de boodschap. En een beetje gezonde druk uitoefenen op je asawa. Ze moet een beetje de Filippijnse mentaliteit achterwege laten en er echt werk van maken. Het niet allemaal laten liggen en niet teveel zeggen van 'maybe tomorrow i can do that too', want al die documenten blijven niet eeuwig geldig natuurlijk. Hou ook best rekening met de dagen dat de ambassade gesloten is :). Ik heb mijn reis een week moeten vervroegen omdat er tijdens de week waarin ik normaal gezien ging arriveren op de Filippijnen een aantal dagen tussenvielen waarop de ambassade gesloten was wegens de feestdagen en ik daardoor bijna een week moest wachten voor ik mijn LC zou krijgen. Dat kan je dus absoluut niet riskeren ;).

Wesley

Phille

Citaat van: stip66 op vrijdag  2 april 2010, 12:17:29
Citaat van: Phille op vrijdag  2 april 2010, 11:58:36
Welke redenen hebben ze opgegeven voor de weigering?

Hi Phille,

Gago gaat waarschijnlijk GEEN uitleg krijgen. Zij gaat een brief met de motivatie van weigering krijgen in het NEDERLANDS of het FRANS !

Ik spreek hier uit ondervinding

:atyourservice:

Peter,

Dat weet ik, maar op de brief die zij heeft gekregen staat er wel een reden waarom de aanvraag geweigerd werd. Hij kan dat aan haar vragen, en ons laten weten. Als we dat natuurlijk mogen weten.


opinie

Citaat van: stip66 op vrijdag  2 april 2010, 12:17:29
Gago gaat waarschijnlijk GEEN uitleg krijgen. Zij gaat een brief met de motivatie van weigering krijgen in het NEDERLANDS of het FRANS !

Dat is natuurlijk een probleem dat ze de reden niet zal vinden tussen de rest van de tekst maar als ze de brief inscant en doormailt of desnoods de inheoud overtypt, kan Gago haar de motivatie uitleggen en mogelijk een verweer opstellen.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

franil

Het is al moeilijk in Nederland, maar het lijkt wel moeilijker in België! Mijn ervaring; een nichtje van mijn Filippijnse vrouw was uitgenodigd door haar vriend in België. Afgewezen, brief in het Frans (standaard voor de Belgische Ambassade! Alsof iedereen in de Filippijnen Frans spreekt!!). Allemaal onzin. Wij hebben haar toen uitgenodigd, en zonder problemen 3 maanden hier en vooral in België onthaald. Dit was in 2008. Weet uiteraard niet hoe het nu is. We zijn weer bezig haar uit te nodigen, maar de eisen zijn ook in Nederland behoorlijk veranderd, sinds toen. Het wordt als maar moeilijker gemaakt om iemand als toerist naar Nederland te laten komen. "Men" wil blijkbaar geen toeristen meer uit Azië ontvangen! :confused2:
Vroeger was ik een stuk jonger........

Phille

Franil,

Weet jij in welke taal de Nederlandse overheid een antwoord geeft op een visa aanvraag? Nederlands of Engels?




Gago


ik ken mijn vriendin al ruim anderhalf jaar, en heb haar al 2 maal bezocht in de Filippijnen. En iedere keer gezorgd dat ik de nodige bewijzen had.
Zoals de receipt van het Hotel. ik boekte iedere kamer en tripp steeds op onze beide namen. Met de bedoeling een bewijs te hebben van ons samenzijn.

de reden van de weigering weet ik voorlopig nog niet. ik heb enkel de site geconsulteerd en gezien dat de aanvraag geweigerd werd.
het is al de 2e keer dat we touristenvisum aanvragen. 1e keer was ik niet erg ervaren en was het logisch dat het geweigerd werd. Als reden geen werk, jong ongehuwd en vestigingsgevaar.
deze brief was inderdaad in het FR opgesteld.
Maar met deze aanvraag was ik echter overtuigd van een goedkeuren. mijn vriendin had werk, leave of absence, alles wat je maar kunt denken.
Meer enfin niet te lang bij de pakken blijven zitten.

ik dacht ook zoals u Phille. ik wilde haar graag ons belgenland es laten zien, zodat ze dan zelf kon oordelen of dit iets voor haar was.

Maar als ik meer dan 3 weken zal nodig hebben dan moet IK toch een visum hebben voor de filippijnen?