Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

xav

Citaat van: Mawibata op zondag 29 augustus 2010, 12:16:27


Ik heb het ook aan de hand gehad met KLM.


Die chocolade van de   werd opeens heel dure chocolade.

Achteraf bekeken, had ik hem er beter uitgkieperd, en in de  :smiley-philippines:  Toblerone gekocht, had ik veel geld gespaard.

Maar daar denk je op dat moment niet aan. (Mijn gedachten waren reeds bij   :kusxe8: )

vorig jaar ook het zelfde had met KLM... dan was het 30 euro per kilo... sedert die dag heb ik een weegschaaltje om de bagage te wegen voor vertrek  :lachen:

Phille

Citaatik heb zelf wel overgewicht maar daar moet ik gelukkig (nog) niet voor betalen

Gelukkig maar, maar aan de andere kant, dan zouden onze vrouwtjes maar de helft moeten betalen hé  :jajaja:

Kano

Cebu Pacific to offer Beijing flights


(philstar.com) Updated August 30, 2010

MANILA, Philippines (Xinhua) — Cebu Pacific (CEB) will start flying to Beijing, China early next month, the airline firm said today.

CEB said the Manila-Beijing-Manila route, which will be launched on Sept. 5., is the company's 16th international destination.

CEB's thrice-a-week service will start when the flight departs from Manila at 7:35 p.m. and arrives in Beijing at 12:05 a.m. The return flight will depart from Beijing at 01:00 a.m. and will arrive in Manila at 5:30 a.m.

"We are excited to begin our Beijing operations, as it will signify better connectivity for our passengers to the Philippines and the Asia-Pacific region," said Candice Iyog, CEB's vice- president for marketing and distribution.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

Mogelijke terroristen opgepakt op Schiphol



SCHIPHOL -  Twee mannen die op een vlucht van United Airlines van Chicago naar Amsterdam zaten, zijn maandagochtend door de marechaussee aan boord van het toestel op Schiphol opgepakt omdat ze een terroristische aanslag zouden hebben voorbereid.


Ahmed Mohammed Nassr al Soofi (links) en Hezem al Murisi.

De mannen hadden volgens een Amerikaanse bron „nepbommen" in hun bagage. De reis was vermoedelijk „een test", meldde ABC. Zo had een van de verdachten 7000 dollar in contant geld bij zich. In zijn bagage werd al in de VS een mobiele telefoon aangetroffen die aan een fles was bevestigd, evenals drie mobiele telefoons die met tape aan elkaar waren geplakt, drie grote messen en enkele aan elkaar getapete horloges. Er werden echter geen explosieven aangetroffen.

De arrestatie die werd uitgevoerd op verzoek van de Amerikaanse autoriteiten, aldus een woordvoerder van het OM. Het onderzoek loopt nog. Het zou gaan om Ahmed Mohamed Nasser al Soofi en Hezem al Murisi. al Soofi zou van Jemenitische afkomst zijn en in Detroit wonen.

De twee mochten op het O'Hare vliegveld in Chicago het vliegtuig instappen, ondanks dat de beveiliging twijfels had over al Soofi. Toen bleek dat de man op een andere vlucht zat dan zijn bagage, werd er alsnog alarm geslagen. De vlucht met zijn bagage aan boord moest omkeren, zodat de spullen van boord konden worden gehaald.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/7514709/__Mogelijke_terroristen_opgepakt__.html?p=3,1

De mannen worden verhoord door de Nationale Recherche.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

Terreurverdachte ook verdacht van brandstichting



De Telegraaf, 31 aug 2010

AMSTERDAM -  Een van de twee opgepakte mannen op Schiphol wordt verdacht van het voorbereiden van een terroristische aanslagen en van brandstichting.

Dat bevestigt zijn advocaat Klaas-Arjen Krikke dinsdag. Waar de andere verdachte van wordt verdacht, weet hij niet. Maar hij vindt het niet ondenkbaar dat het bij de andere verdachte mogelijk om dezelfde verdenking gaat. „Ik ben zeer ontstemd over de informatie die nu allemaal vrijkomt", benadrukt Krikke. „Zo is mijn cliënt via de media voor het grote publiek al veroordeeld."

En of dat terecht is, is volgens hem maar zeer de vraag. Krikke: „In de Verenigde Staten hebben ze de omstreden spullen in een koffer aangetroffen waarvan het nog maar de vraag is of die van mijn cliënt was. En waren die spullen wel gevaarlijk? Uit de media leid ik af dat de Amerikaanse autoriteiten de spullen al hadden gecontroleerd voor vertrek. Dan bestond er kennelijk geen gevaar."

Persconferentie

De twee verdachten kwamen uit Chicago. Ze zijn overgedragen aan de nationale recherche. Het Openbaar Ministerie geeft dinsdag om 16.00 uur een persconferentie over de twee mannen.

De mannen hadden 'nepbommen in hun bagage. De reis was vermoedelijk test, meldde nieuwszender ABC. Zo had een van de verdachten 7000 dollar in contant geld bij zich. In zijn bagage werd al in de VS een mobiele telefoon aangetroffen die aan een fles was bevestigd, evenals drie mobiele telefoons die met tape aan elkaar waren geplakt, drie grote messen en enkele aan elkaar getapete horloges. Er werden echter geen explosieven aangetroffen.

Een passagier filmde maandag de arrestatie aan boord van het toestel. :link:

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/7517866/__Terreurverdachte_ook_verdacht_van_brandstichting__.html?p=1,1
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

Jemenieten worden niet meer verdacht


De Telegraaf, 2 sept 2010

SCHIPHOL -  De twee Jemenitische mannen die maandag op Schiphol werden opgepakt op verdenking van betrokkenheid bij het voorbereiden van terroristische misdrijven, zijn woensdag vrijgelaten. Dat heeft het landelijk parket van het Openbaar Ministerie (OM) bekendgemaakt. Het tweetal kwam maandag in Nederland aan met een vlucht vanuit Chicago.

Beide mannen zijn aangehouden nadat de Amerikaanse autoriteiten Nederland hadden geïnformeerd over het feit dat in de bagage van één van hen verdachte goederen waren aangetroffen. Deze bagage is door de Amerikaanse autoriteiten onderschept en in de Verenigde Staten achtergebleven. De beide mannen waren toen echter al onderweg naar Schiphol, op doorreis naar hun bestemming Sanaa in Jemen.

Onderzoek van Nederland en de VS heeft uitgewezen dat er geen aanwijzingen zijn dat het tweetal iets met strafbare feiten te maken heeft. Ze worden dan ook niet langer beschouwd als verdachten.

Nederland pakte de mannen op nadat de Amerikanen informatie over hen hadden verstrekt. „De informatie was dermate serieus dat geen enkel risico is genomen", aldus het OM. De mannen zijn ondervraagd en hun handbagage is in beslag genomen.

Bij een voorlopige test was in Amerika bovendien de mogelijke aanwezigheid van een spoor van explosieven op een bagagestuk waargenomen. Bij nauwkeuriger tests bleken er echter geen sporen te zijn.

Bij aankomst op de luchthaven Schiphol heeft de marechaussee de handbagage van de Jemenieten in beslag genomen. Ook zijn in het vliegtuig van United Airlines waarmee ze aankwamen, sporen veiliggesteld. Vervolgens zijn de mannen verhoord. In de VS hebben de autoriteiten onder meer huiszoekingen gedaan en hebben zij verscheidene personen gehoord. Nederland en de VS hebben „nauw overleg" gehad over de zaak, aldus het OM.

De aan elkaar geplakte mobiele telefoons en de telefoon die aan een fles maagmedicijnen was geplakt, worden niet langer als verdacht gezien. Deze goederen zijn in de VS gevonden en onderzocht. Het OM meldt dat er geen aanwijzingen meer zijn die de terreurverdenking ondersteunen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/7532344/__Opgepakte__terroristen__vrijgelaten__.html?p=18,1
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

Truck ramt vliegtuig op startbaan



De Telegraaf, 3 sept 2010

AMSTERDAM -  Een toestel van luchtvaartmaatschappij Garuda is terwijl het op Schiphol op het punt van vertrekken stond, geramd door een vrachtwagen.

Door de botsing, die donderdag plaatsvond, moest het vliegtuig ontruimd worden en hebben 125 passagiers uren vertraging opgelopen.

Door de aanrijding is een gat geslagen in de romp. Het toestel is weggesleept en de vliegtuigmaatschappij kan nog niet zeggen hoelang het buiten gebruik zal zijn. "Dat kan dagen, maar ook weken duren," aldus Garuda in het Parool.

Wie er voor de schade opdraait is nog niet bekend. "Het gaat niet alleen om de schade aan het toestel, maar ook om de kosten voor het omboeken van de passagiers."

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/7550096/__Truck_ramt_vliegtuig_op_startbaan__.html?sn=binnenland,buitenland
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Mawibata



Piloot terwijl motor van vliegtuig ontploft: "Het is hier eventjes druk"



Een piloot van de Australische luchtvaartmaatschappij Qantas bleef wel heel kalm toen een van de motoren van zijn vliegtuig kort na het opstijgen ontplofte. "We hebben het hier eventjes druk", liet hij aan de passagiers weten.





De 212 passagiers van een Boeing 747-400, die maandag van San Francisco naar Sydney vloog, raakten in paniek toen ze een luide explosie hoorden en zagen hoe een van de vier Rolls Royce-motoren van het toestel vuur vatte. Een van de inzittenden maakte beelden van het incident.

De piloot van de Qantas-vlucht trachtte de reizigers te sussen: "Normaal gezien doen we dit natuurlijk via een simulator, maar: we zijn getraind op dit soort situaties", klonk het door de intercom. Vervolgens zette het vliegtuig opnieuw koers naar San Francisco, terwijl de ontploffing een groot gat had geslagen in het omhulsel van de motor.

Onderzoek
Ondertussen bleef de kapitein van het toestel, duidelijk geoefend in de kunst van het understatement, zijn passagiers kalmeren. "Dames en heren, zoals u zich kan voorstellen hebben we het eventjes druk in de cockpit", vertelde hij. "We komen later terug met meer informatie."

De kalmte van de piloot bleek geen bravoure te zijn. De man slaagde erin om het gehavende vliegtuig veilig aan de grond te zetten. Niemand raakte gewond. Qantas onderzoekt nu samen met Amerikaanse en Australische luchtvaartverantwoordelijken hoe de explosie kon plaatsvinden. (hlnsydney/tw)



Een passagier legde vast hoe een motor vuur vatte.


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Kano

Stewardess als co-pilot


De Telegraaf, 4 sept 2010

AMSTERDAM -  De baas van de Ierse prijsvechter Ryanair, Michael O'Leary, vindt dat stewardessen best een vliegtuig aan de grond kunnen zetten in het geval van een noodsituatie.

O'Leary vraagt zich in een gesprek met Bloomberg Businessweek af waarom in elk vliegtuig 2 piloten zitten, terwijl je er maar één nodig heeft. Op de vraag van de journalist wat er dan moet gebeuren als de ene piloot onwel wordt, antwoordt O'Leary dat stewardessen dan maar moeten worden opgeleid om een vliegtuig in noodgeval aan de grond te zetten.

Eerder al stelde O'Leary voor een gedeelte van vliegtuigen in te richten met staanplaatsen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/7559605/__Stewardess_als_co-pilot__.html

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

Dangers of flying change around the globe: study



ABS/CBN 09/05/2010

NEW YORK - Flying in the developing world is 13 times more dangerous than flying in the United States or other first world countries, according to a new study.

Arnold Barnett, a professor at the Massachusetts Institute of Technology's Sloan School of Management and a researcher on aviation safety, calculated that the odds of dying on a scheduled flight in first world countries such as Canada and Japan are one in 14 million.

But he found that flying in emerging nations such as India and Brazil leads to a one in 2 million chance of death per flight. Lesser developed countries, such as many found in Africa and in Latin America, were found to have a crash rate of one in 800,000.

Barnett, who based his findings on air safety data, said Nigeria had an especially poor safety record.

"It does seem to be the case that that there are differences in mortality risk, which existed before and exist now," Barnett said. "Even in countries such as Singapore and Hong Kong, with first world incomes and quality of life, the statistical safety record is closer to that of still developing countries. They haven't caught up."

But despite the wide gap between developing and developed country, Barnett said "the good news is that safety seems to be increasing all over the world, and that's the most important metric of all."

Barnett, whose findings were published in Transportation Science, a journal published by the Institute for Operations Research and the Management Sciences (INFORMS), theorizes that cultural factors such as individualism and deference to authority may explain the different accident rates.

"Deference to authority is important. If someone sees the captain doing something screwy, in some places they'd ask what they were doing. In some they would not. Individualism is important also. If something goes wrong, people in countries with greater individualism try to fix the problem, rather than just do what they are asked," he said.

Barnett, who became interested in airline safety because of his own fear of flying, found little reason for airline travelers to fear flying, whether in the third world or the first.

"Personally, I am still a little bit nervous about flying. But it's not rational. The numbers are extremely comforting. It's silly to be frightened of flying if you aren't frightened of going to the grocery store and having the ceiling collapse," he said.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn