Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Daarom smaakt vliegtuigeten nooit


De Telegraaf vr 20 aug


AMSTERDAM -  Je kent het wel, je hebt een lange vlucht en je krijgt trek in een warme maaltijd. Dus als ze komen langslopen met bordjes avondeten ben je helemaal blij, maar wanneer je begint te eten ben je al snel weer teleurgesteld.

Uit onderzoek uitgevoerd door Duitse professoren blijkt dat dit niet ligt aan de competentie van de kok, het ligt gewoon aan onszelf. Onze smaakpapillen veranderen namelijk in de hoogte.

Bitter en zuur
Onze smaakpapillen kunnen 20 tot 30% minder goed zout proeven, 20% minder goed zoet proeven en de kracht van kruiden vervalt volledig. Enkel de bittere en zure smaken blijven behouden ongeacht de hoogte van het vliegtuig.

Volgens de onderzoekers komt dit door de bijzonder droge lucht die aanwezig is in een vliegtuig. Hierdoor wordt ons reukvermogen minder, en laat dat nu net voor 80% verantwoordelijk zijn voor onze smaak.

Bron: http://www.telegraaf.nl/vrouw/eten_drinken/7439305/__Daarom_smaakt_vliegtuigeten_nooit__.html?sn=vrouw

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

Piloten vrezen ganzen



De Telegraaf, 25 aug 2010

AMSTERDAM -  Vliegtuigen die op Schiphol landen en vertrekken, lopen meer gevaar door het toenemende aantal ganzen en andere vogels en lijden bovendien miljoenen aan schades. Daarom moet veel sneller en krachtiger dan tot nu toe worden opgetreden tegen de groeiende kans op botsingen.


Dat eist ArkeFly, nadat gisteren een toestel van de maatschappij door een aanvaring in de problemen kwam en moest terugkeren naar de luchthaven. "Het gebeurt steeds vaker en het is gewoon gevaarlijk. Het moet daarom echt hoger op de agenda", aldus ArkeFly-baas Van der Heijden, die snel met de luchthaven om de tafel wil.

Vers

Daarbij ligt het ernstige incident met het toestel van Royal Air Maroc nog vers in het geheugen, dat in april ternauwernood de luchthaven wist te bereiken na een zware ganzenbotsing.

"De botsingen met vogels nemen toe. Daar wijst inderdaad alles op", zo bevestigt ook voorman Van Zwol van pilotenvakbond VNV. "Er moet snel wat gebeuren. Al is sinds het incident van dit voorjaar iedereen zich daarvan bewust." Ook Schiphol wijst naar de inmiddels ingestelde Regiegroep Vogelaanvaringen. "We zitten er echt bovenop. Het is immers ook in ons belang de problemen met vogels tot een absoluut minimum te beperken", aldus een woordvoerster van de luchthaven.

Volgens minister Eurlings (Verkeer) worden inmiddels in een straal van tien kilometer rond de luchthaven nesten van ganzen verstoord en vogels afgeschoten. "Momenteel wordt ook onderzocht of het ganzenprobleem kan worden verminderd door in de omgeving van de luchthaven met andere gewassen te gaan werken." Behalve gevaarlijke situaties blijken de ganzen en andere vogels inmiddels ook een enorme kostenpost. "Alleen al Schiphol besteedt jaarlijks 2,5 miljoen euro aan preventiemaatregelen. De schade aan vliegtuigen als gevolg van aanvaring bedraagt een veelvoud daarvan", zo stelt de bewindsman.

De vogelbotsing met het toestel van ArkeFly vond net als dit voorjaar bij Royal Air Maroc nog boven het terrein van Schiphol plaats. De naar Toronto reizende vakantiegangers van ArkeFly konden gisteravond na vijf uur vertraging alsnog met een ander toestel naar Canada vertrekken.


Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/7468011/__Piloten_vrezen_ganzen__.html?p=2,2
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

Laser nieuw wapen tegen vogels op Schiphol


De Telegraaf, 27 aug 2010

SCHIPHOL -  Met een revolutionaire groene laserstraal wil Schiphol definitief een eind maken aan de overlast van vogels op de start- en landingsbanen.


Foto: Lord Ingenierie


Foto: Lord Ingenierie

De luchthaven is onlangs een opmerkelijke proef gestart met de Tom 500, een nieuwe Franse vinding die na eerdere tests op een kleiner regionaal vliegveld een gunstig effect blijkt te hebben op de vogeloverlast. "Het apparaat laat onregelmatig een groene laserbundel over de baan uitwaaieren. Dat gebeurt op slechts anderhalve centimeter van de grond en schrikt vogels af", aldus een woordvoerster van de luchthaven.

De groene laserstraal wordt voorlopig alleen op de Aalsmeerbaan gebruikt. De luchthaven benadrukt dat het vliegverkeer geen hinder van de groene straal ondervindt. "De piloten weten ervan en de bewuste baan kan gewoon in gebruik blijven."

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/7486495/__Nieuw_wapen_tegen_vogels_Schiphol__.html?p=2,1
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Mawibata



Pilletje tegen jetlag









Er is mogelijk een pilletje op komst dat de jetlag tegengaat.

Engelse wetenschappers hebben immers een enzym ontdekt dat ervoor zorgt dat onze lichaamsklok blijft draaien.

De onderzoekers aan de universiteit in Manchester en de farmaceutische gigant Pfizer werken volop aan een medicijn waarmee we ons sneller kunnen aanpassen aan een andere tijdzone.

Met het pilletje wordt het enzym geblokkeerd waardoor onze biologische klok weer in volle werking treedt.

Het medicijnen zal ook mensen die 's nachts werken, kunnen helpen.


Bron :    :link:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Kano

Uw koffer als melkkoe



GeldenRecht Zondag 29 Augustus 2010

Vliegen met een te zware of te grote koffer kost een vermogen. Let dus op bij het inpakken! Voor u het weet, vliegen de biljetten uw portomonnee uit.

Ooit geweten hoe ingewikkeld de regels zijn voor uw bagage in het vliegtuig? Gewichtseenheden, afmetingen, aantallen: het verschilt sterk per maatschappij en bestemming. En soms laat de omschrijving van de regels ook nog eens te wensen over. EasyJet adverteert nu met prijzen zónder bagage. Een koffer meenemen in het ruim kost â,¬22. Als u tenminste vooraf boekt, anders is het twee keer zo duur. En er mag niet meer dan 20 kilo in. Voor de handbagage hanteert de prijsvechter geen harde grens voor het aantal kilo's. Wel moet u deze zelf kunnen dragen en zonder hulp in de bagagevakken in het vliegtuig kunnen plaatsen. Dus een grote, sterke kerel mag bij EasyJet blijkbaar veel meer handbagage meenemen dan een kleinere of zwakkere passagier.                        
Andere maatschappijen leggen eigen grenzen vast voor centimeters en kilo's. In de tabel ziet u een overzicht van de vijf grote maatschappijen. Ook het aantal stuks bagage dat vliegmaatschappijen accepteren verschilt. Zo neemt KLM slechts één koffer per persoon aan en EasyJet liefst acht, waarschijnlijk omdat ze daar minimaal â,¬22 per stuk voor vangen.

Flinke boetes
In het overzicht ziet u ook de boetes, want wie er bij het inchecken achterkomt dat er een koffer te veel is gepakt of dat er eentje te groot of te zwaar is, moet flink bijbetalen. Soms geldt een toeslag per kilo, maar vaak ook een  minimale boete, zoals bij KLM en Martinair. En dat is nog niet alles, omdat het vaak niet bij één boete blijft. Met één extra, te grote en te zware koffer kunt u bij Martinair zomaar tegen drie boetes van opgeteld â,¬455 aanlopen. Kijk daarom voordat u inpakt goed naar de voorwaarden die uw vliegmaatschappij hanteert. Deze staan meestal op de website. Puzzel daarop en bel desnoods met de luchtvaartmaatschappij om navraag te doen en voorkom zo een nare en dure verrassing voor vertrek. Mocht u toch te zwaar beladen zijn? Als u het vooraf weet, kunt u het ook boeken als vracht. Dat is iets minder duur dan de straftoeslagen.




Travel light tips

   -    Pak niet te veel kleding. Was desnoods ter plaatse.
   -    Drogisterijen verkopen handige miniverpakkingen, van shampoo tot scheerzeep.
   -    Weeg uw koffers thuis. Verdeel het gewicht tussen uw koffers en uw handbagage.

Brpn: http://www.geldenrecht.nl/artikel/2010-08-29/uw-koffer-als-melkkoe-1
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Mawibata



Ik heb het ook aan de hand gehad met KLM.


Die chocolade van de   werd opeens heel dure chocolade.

Achteraf bekeken, had ik hem er beter uitgkieperd, en in de  :smiley-philippines:  Toblerone gekocht, had ik veel geld gespaard.

Maar daar denk je op dat moment niet aan. (Mijn gedachten waren reeds bij   :kusxe8: )
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Phille

Het is toch helemaal van de pot gerukt bij KLM. Als ik het goed begrijp moet je bij meer dan 23KG direct 100â,¬ 'BOETE' betalen, is gewoon een schande. Dat er nog iemand met die maatschappij wilt vliegen is mij nog steeds een groot raadsel! Al gewoon het feit dat ze het omschrijven als een 'BOETE' gaat mijn petje te boven.

Bij Etihad is het maximaal gewicht ondertussen ook aangepast, is nu 23KG ... en moet men per extra kg betalen, ik dacht dat het 25 â,¬ per kg was. Als men Silver Guest is dan mag men maximaal 33 kg meenemen.

De eerlijkheid gebied mij wel te moeten toevoegen dat de handbagage bij Etihad slechts 7kg mag zijn, hier scoort KLM dus beter.

boldy

je weet van te voren hoeveel je mag meenemen en dat je als je teveel heb moet betalen .
ik hou niet van die zeikerds die dan gaan lopen zeiken als ze moeten betalen omdat ze teveel bij hebben dat weet je van tevoren en regels zijn regels .
zelfde als die achterlijke lui die telaat komen en dan zeiken dat ze niet met de vlucht mee kunne ,maargoed dit ff terzijde.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Phille

Dat klopt Boldy, maar om er dan direct een 'BOETE' van 100 â,¬ er tegenaan te gooien is dan toch weer wat overdreven, dat ze dan gewoon de kilo's extra aanrekenen.

boldy

uhm ja daar heb je dan gelijk in maar ik denk dat de klm niet wil hebben dat iemand overgewicht in zijn koffer heeft en ze daarom meteen 100 pleuries boete geeft .
ikzelf zorg er gewoon voor dat ik geen kilo teveel in me valies (om het op zijn belgs te zeggen  :lachen:)heb zitten weeg het goed van te voren .
ik heb zelf wel overgewicht maar daar moet ik gelukkig (nog) niet voor betalen
het leven is net een lul keihard en veel te kort