Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Chowking

CATHAY PACIFIC BEVESTIGT HERVATTING ROUTE HONGKONG-AMSTERDAM


9 juni 2020 - 15:11 | Door: Niek Vernooij | Foto: Reismedia

SCHIPHOL - Cathay Pacific bevestigt op 21 juni de passagiersvluchten van Hongkong naar Amsterdam te hervatten. In eerste instantie wordt drie keer per week gevlogen met een Airbus A350. Vanaf 19 juli wordt de capaciteit uitgebreid naar vijf vluchten per week.

Cathay Pacific sprak eind april al de intentie uit om vanaf 21 juni weer passagiersvluchten uit te voeren vanaf Schiphol. Volgens de maatschappij uit Hongkong vindt de hervatting van de lijndienst Hongkong-Amsterdam plaats onder voorbehoud van reisbeperkingen.

"We zullen de ontwikkeling van de situatie en de vraag blijven monitoren en overeenkomstig met die resultaten verdere aanpassingen maken in het schema of toesteltype", meldt Mayen van Luttikhuizen, Marketing & PR Coordinator Benelux.

Link bron: www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/2/airlines/cathay-pacific-bevestigt-hervatting-route-hongkong-amsterdam

Antonio

Citaat van: Antonio op woensdag  3 juni 2020, 12:58:35
Citaat van: Herbie op woensdag  3 juni 2020, 11:37:13
Citaat van: infas op woensdag  3 juni 2020, 09:36:10
Mijn vluchten met Cathay Pacific op 12 Juli zijn sinds gisteren gecanceld. :)

Voor juli al? Das nog zes weken

Hetzelfde hier, Cathay voor 21 juli is gecanceld.
Correctie, het was 19 juli. Maar ik zou wel op 2 augustus mee kunnen van DVO naar AMS.
Nee, dank je, ik vertrouw het voor geen (1,5) meter.
Eerst maar eens kijken hoe het wereldwijd uitpakt met de besmettingen in zo'n vliegtuig.
Die positieve verhalen vanuit de luchtvaart sector (!), niet ondersteund door bijv het RIVM, neem ik niet zonder meer aan. Ik zoek dat risico niet op. Lijkt me puur gedreven door economische motieven.
Time will tell...

Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Bulldozer

RIVM, dezelfde instantie die zei dat de kans nihil was dat het virus in Nederland zou komen...  :lachen: Vooral naar luisteren wat die beweren.

Ik ga over 2 weken vliegen. Niet met Cathay trouwens. Laat het wel weten als ik ziek wordt. Verwacht van niet. Ben niet zo'n farmaceutische pillen junk als de helft van de wereld bevoking tegenwoordig.

Antonio

Citaat van: Bulldozer op woensdag 10 juni 2020, 07:03:53
RIVM, dezelfde instantie die zei dat de kans nihil was dat het virus in Nederland zou komen...  :lachen: Vooral naar luisteren wat die beweren.

Ik ga over 2 weken vliegen. Niet met Cathay trouwens. Laat het wel weten als ik ziek wordt. Verwacht van niet. Ben niet zo'n farmaceutische pillen junk als de helft van de wereld bevoking tegenwoordig.

Wat ik hier bedoel, is dat men de RIVM niet eens om advies gevraagd heeft, want dat mocht eens negatief uitvallen...
Snap verder niet wat je met farmaceutische pillen junk  bedoelt in relatie tot dit virus ? Lijkt me dat het virus daar niet zo mee bezig is.
Wel positief dals je zo weinig mogelijk medicijnen gebruikt  :applaus: .
Ik ook, begin 60, maar geen pillen. Veel van die troep is ook niet nodig, vooral als je je leefstijl een beetje in de gaten houdt.
Veel van die rommel wordt je aangepraat door de farmacie, terwiojl er vaak andere oplossingen zijn (diabetes 2, cholesterol bijv)

In ieder geval een goede en gezonde reis gewenst.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Pinkpanther

RIVM de grootste miskleun organisatie......van de wereld.

Nieuw onderzoek Harvard en WTO  ... mondkapjes beschermen wel degelijk...!!!
Dit zegt 90 % van de buitenlandse deskundigen ook.

RIVM  blijft stug zeggen helpt NIET,    :weetikniet:

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:


stijn54

Wie heeft gelijk? Dat is tegenwoordig het grote probleem. China zou probleem opgelost hebben maar hoe? Daar is het ontstaan en toch geven ze geen info.
Ja ze een hadden een stricte lockdown maar kwamen de chinezen dan drie maanden niet buiten? Moeillijk te geloven.
En dan de vesrpreding?
In het begin zeiden ze door niezen en hoesten van besmette personen en aanraken van oppervlakten waar het virus nog aanwezig zou zijn. Ik heb van in het begin gezegd dat het zich langs de lucht meer verplaatst dan ze ons willen laten geloven.
Het volgende waarop de media zich massaal zal opstorten zal het VACCIN zijn.

Antonio

Precies Stijn...
Het is tenslotte ook weer niet zo, als een organisatie (in dit voorbeeld RIVM) een paar keer naast de pot piest, dat ze dat standaard altijd doen...
(wat een crappy zin... :ikkeniebegrijp: )

Alle wijsneuzerij over dit onderwerp moet continu bijgesteld worden a.d.h.v. de laatste inzichten.
Als je ergens een beslissing over moet nemen, maak je die keuze waarbij je je op dat moment het meest senang bij voelt.
Dat kan goed of fout uitpakken uiteraard.
Mij krijg je voorlopig niet in een vliegtuig, misschien volgend jaar als er in NL vaccins uitgedeeld gaan worden  :biggrinn:

Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Gompie007


Onze vlucht naar Manila op 17 juli bij China Airlines ook geannuleerd. Moet nu met het bootje naar Taipei om daar de vlucht te nemen naar Manila, kan beter meteen door roeien naar de Phils..... :lachen:



New Itinerary
TPE
  2h 15m
   MNL

Departs
18/Jul/2020
07:20   
Taipei-Taoyuan International
(Terminal 1)   CI 701

Economy(H)    Arrives
18/Jul/2020
09:35   
Manila
(Terminal 1)




Your Previous Itinerary
For your reference, here are the previous details of the flight(s) which was altered. Please note that these are no longer valid.
AMS
       
   TPE

Departs
17/Jul/2020
11:00   
Amsterdam- Schiphol    CI 74
Economy(H)   Arrives
18/Jul/2020
06:15   
Taipei-Taoyuan International
(Terminal 1)



mars

Buy an Etihad Travel Voucher between 10 - 24 June and we'll add 50% to the value of your voucher for free.

https://www.etihad.com/en-gb/book/special-offers/promotion/etihad-travel-voucher

2 jaar geldig. handig voor mensen die 2 keer gaan. 1 booking en de helft van je volgende booking is betaald.

Antonio

Citaat van: mars op vrijdag 12 juni 2020, 19:31:27
Buy an Etihad Travel Voucher between 10 - 24 June and we'll add 50% to the value of your voucher for free.

https://www.etihad.com/en-gb/book/special-offers/promotion/etihad-travel-voucher

2 jaar geldig. handig voor mensen die 2 keer gaan. 1 booking en de helft van je volgende booking is betaald.
Je gaat er dan vanuit dat de prijzen ongeveer gelijk blijven.
En dat is nog maar zeer de vraag...
Ik heb bij Cathay gewoon geld terug gevraagd. Dan kan ik bovendien straks weer opnieuw kiezen met welke airline ik ga.
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde