Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Antonio

Citaat van: tjenn op donderdag  9 juli 2020, 17:09:02
Dat bedoel ik nu dat uren vliegen met mondmasker en bij aankomst nog is in quarantaine enz.... Weet ook wel dat het is om gezondheidsrisico's hoop alleen dat het virus vlug zal verdwijnen en we terug normaal kunnen reizen en leven.  :negatief:

Helemaal eens !  Nu eerst overleven, en straks weer genieten van al het goede wat dit land brengt  :thumb:
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Antonio

Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

Pinkpanther

Zou het lukken om in september naar the Philippines te gaan...??   :weetikniet:


MvG

Pinkpanther  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

pierrevanwies

Citaat van: Antonio op donderdag  9 juli 2020, 16:36:56
Citaat van: tjenn op donderdag  9 juli 2020, 14:09:48
Nice, nu nog de deuren open van de Filipijnen zonder de zever van verplichte quarantaine en we kunnen terug beginnen te plannen. Maar wanneer gaat het terug goed komen dat we vrij kunnen reizen zonder al teveel verplichtingen dit jaar niet meer vrees ik. Ik begin mijn tweede thuis te missen.

Wat mij betreft gaat het niet zo zeer over verplichtingen, maar meer over gezondheidsrisico's.
Die quarantaine regels zijn er niet om buitenlanders te pesten, maar om virus uitbraak te voorkomen.
Ik ben nu in de Filippijnen, mag al 4 maanden niet buitenshuis (60+ regel).
Maar naar NL vliegen ga ik voorlopig ook niet doen. Urenlang op elkaar gepakt in een vliegtuig met een maskertje op, brrrr... Dat mogen anderen eerst uitproberen.
Ondanks de liquor ban heb ik een bier aan huis leverancier, dus het is steeds beter vol te houden   :fles:  :yupi:

   :ikkeniebegrijp:   hier in negros oriental is er geen liquor ban,is al meer dan een maand geleden afgeschaft.

  ikzelf ben 69, heb geen witte rode groene enz qurantaine pas maar heb wel een  officieel certifiction waar duidelijk opstaat "that he is a
senior citizen,and have no companion. enz... for access to the banks & check points to withdraw money and to department stores to buy his
essential needs" enz    :hoedjeaf:   .have more fun in the philippines.

Antonio

Citaat van: pierrevanwies op zaterdag 11 juli 2020, 00:46:29
Citaat van: Antonio op donderdag  9 juli 2020, 16:36:56
Wat mij betreft gaat het niet zo zeer over verplichtingen, maar meer over gezondheidsrisico's.
Die quarantaine regels zijn er niet om buitenlanders te pesten, maar om virus uitbraak te voorkomen.
Ik ben nu in de Filippijnen, mag al 4 maanden niet buitenshuis (60+ regel).
Maar naar NL vliegen ga ik voorlopig ook niet doen. Urenlang op elkaar gepakt in een vliegtuig met een maskertje op, brrrr... Dat mogen anderen eerst uitproberen.
Ondanks de liquor ban heb ik een bier aan huis leverancier, dus het is steeds beter vol te houden   :fles:  :yupi:

   :ikkeniebegrijp:   hier in negros oriental is er geen liquor ban,is al meer dan een maand geleden afgeschaft.

  ikzelf ben 69, heb geen witte rode groene enz qurantaine pas maar heb wel een  officieel certifiction waar duidelijk opstaat "that he is a
senior citizen,and have no companion. enz... for access to the banks & check points to withdraw money and to department stores to buy his
essential needs" enz    :hoedjeaf:   .have more fun in the philippines.
Ja hier in Davao is dus nog steeds een liquor ban, wat mij betreft een idiote maatregel, maar blijkbaar nodig hier a.g.v. gebrek aan discipline bij de burgerij.
Nu kwam via via wel af en toe iemand een doos blikken bier afleveren (Tiger bier uit Singapore), maar nu is ie "out of stock" (waar heb ik dat vaker gehoord  :denk: )
Dus maandenlang huisarrest en verdomme nog geen pintje op tafel. :stomstomstom:
Wij wonen hier met 5 personen, 2 hebben er een pasje. Wij dus niet, wordt blijkbaar in de gaten gehouden hoeveel pasjes er per adres uitgegeven worden.

Inmiddels is er via mijn balik bayan doos leverancier een doos vol wijn, pinda's, kaas, worst enzovoort onderweg, hij levert die service, geweldig.
Het zal met een paar weken arriveren en dan klinken de glazen weer  :happy: .
Zak er maar in met je Filippijnse bier/economie, ik koop wel pakken biologische wijn (Merlot en Chardonnay) bij AH in Nederland.

En als het weer veilig vliegen is, ben ik weg hier, echte zonde van mijn tijd om hier opgesloten te zitten. In Nederland kan ik gewoon vrij gaan en staan waar ik maar wil, lekker een stukje fietsen of zo. En fatsoenlijk boodschappen doen.


Maar ja, dus niet met een club maskertjes in een overvol vliegtuig, voor iets van 15 uur...


Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

tjenn

Er zijn plezieriger dingen in het leven. :lachen: Kan je voorstellen 15 uren en meer met dat mondmasker op en opeengestapeld. Dat gaan ze toch niet toepassen op die lange vluchten ofwel? 

mars

Citaat van: tjenn op zaterdag 11 juli 2020, 15:35:06
Er zijn plezieriger dingen in het leven. :lachen: Kan je voorstellen 15 uren en meer met dat mondmasker op en opeengestapeld. Dat gaan ze toch niet toepassen op die lange vluchten ofwel?

Toch wel. Bij lufthansa vragen ze je er meerdere mee te nemen op lange vluchten.

Riens

Ik ben 5 weken geleden uit Indonesiƫ gekomen. Voordat ik uberhaupt kon inchecken moest je eerst een coronatest doen. Vervolgens word je nog eens gescreend door 12 officials.
Bij de binnenlandse vlucht mondkapje op, en lunchpakketje op de stoel.

Daarna met quatar verder gegaan. De stewardessen zaten in een astronautenpak. En maar 1 persoon per 3 stoelen. Dat was dan wel weer aangenaam. Maar dat mondkapje gaat dan wel weer pijn doen na 27 uur.

En op schiphol krijg je dan nog een preek dat je 2 weken in thuis isolatie moet.
Gelukkig zijn zeevarende uitgezonderd, want na ruim 3 maanden islatie aan boord heb je volgens mij echt geen corona. En met alle maatregelen krijg je het op de luchthaven ook niet.

Nee vliegen is er niet leuker op geworden....

Herbie

Citaat van: tjenn op zaterdag 11 juli 2020, 15:35:06
Er zijn plezieriger dingen in het leven. :lachen: Kan je voorstellen 15 uren en meer met dat mondmasker op en opeengestapeld. Dat gaan ze toch niet toepassen op die lange vluchten ofwel?

Daar juist van cdo naar Manila gevlogen. Sardienen doos zat vol :denk: muilband op.
Volgende vlucht om middernacht naar Seoul. En dan richting Munchen 12 uur en half. Zo zal wel ook met muilbandje op zijn, heb er verschillende mee. Voor die lange vlucht om te wisselen.
Al vertrokken deze morgen om drie uur. Zullen normaal maandag avond aankomen aan de kust. Mooi ritje van 46 uur :negatief: al door een griepje.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

tjenn

Zal maar voor de rest van het jaar in BelgiĆ« blijven denk ik. Probleem is mijn wagen ginder ben bang om vervorming van de wielen als er een jaar niet mee gereden wordt en nog niet te spreken over de woning die onbewoond is nu.   :negatief: