Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Chowking

14 December 2020

PRESS RELEASE

PH Immigration backs use of COVID-19 passport

The Bureau of Immigration (BI) welcomed proposals to introduce a COVID-19 passport for international travelers, saying it will speed up immigration processing at the airports and facilitate the revival of tourism and travel industry in the country.

In a statement, BI Commissioner Jaime Morente expressed the Bureau's support for initiatives to create a global COVID-19 passport that, according to the Department of Tourism (DOT), would usher in the entry of more tourists as it would streamline entry procedures.
Morente said current procedures requiring arriving international travelers to be tested at the airport could pose problems to the BI in the near future as the country reopens its borders to more foreigners, especially tourists.

"The anticipated influx of more international travelers could result in longer queues and overcrowding in our immigration counters as all of these passengers should be tested at the airport before they are allowed to enter the country," the BI chief said.
He observed that with the use of a COVID-19 passport support evidencing that a traveller was vaccinated and is free of the virus, the conduct of immigration formalities for arriving passengers would be faster and easier and people congestion at the airports would be lessened, if not avoided.
Morente also echoed the statement of Tourism Secretary Bernadette Romulo-Puyat that the COVID-19 passport would facilitate international travel with stringent health and safety measures in place as it will assure countries that visting tourists are vaccinated and COVID-free.
Earlier, the International Air Transport Association (IATA) disclosed it plans to launch a so-called IATA travel pass, which was described as a global and standardized solution to validate and authenticate country regulations on COVID-19 passenger travel requirements.

The IATA explained that the project aims to create a digital system that will enable passengers to verify that their test or vaccination meets existing COVID-19 travel regulations.
"The importance of this proposed COVID-19 passport cannot be underestimated when our country fully reopens its borders to all international travelers," Morente said.
He added that he foresees travelers to again begin arriving in the country in droves by the second half of next year when the COVID-19 vaccine is seen to be available in the country.
"We are hopeful that trust and confidence in international travel will be, little by little, renewed," he stated.

Bron: Bureau immigration PH Facebook

Chowking

'VRIJ REIZEN BINNEN EU MET VACCINATIEPASPOORT'
Foto (c) Koen Laureij

15 januari 2021 - 16:29 | Door: onze redactie | Foto: Koen Laureij

BRUSSEL - De Griekse premier Kyriakos Mitsotakis stelt in een brief aan de Europese Commissie voor om gevaccineerde Europeanen een 'vaccinatiepaspoort' te geven waarmee zij vrij binnen de Europese Unie kunnen reizen. Het plan is positief ontvangen door voorzitter Ursula von der Leyen en wordt volgende week donderdag besproken op een Europese top.

"Een zo snel mogelijk herstel van het vrije verkeer tussen de lidstaten, maar ook met derde landen, is noodzakelijkerwijs een fundamentele prioriteit voor ons allemaal", schrijft Mitsotakis. Griekenland heeft daarom al een concept gemaakt voor een certificaat waarmee vrij gereisd kan worden, maar de premier zou graag zien dat dit Europees wordt ingevoerd.

Mitsotakis benadrukt in zijn voorstel dat het niet verboden wordt om te reizen zonder vaccinatie, maar dat dit met vaccinatie geheel zonder restricties kan, zoals een test- of quarantaineplicht. Dit zal volgens hem wel "een positieve stimulans zijn om ervoor te zorgen dat burgers zich laten vaccineren, wat de enige manier is om een terugkeer naar normaliteit te garanderen."

Voor Griekenland zou de invoering van zo'n Europees vaccinatiepaspoort goed nieuws zijn, want het land is erg afhankelijk van het toerisme. Tegelijkertijd is er ook kritiek op het plan, omdat het ten koste zou gaan van de privacy en onderscheid maakt tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden. Volgende week moet duidelijk worden hoe de andere EU-leiders erover denken.

Link: www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/72/algemeen/vrij-reizen-binnen-eu-met-vaccinatiepaspoort

tjenn

Israël gebruikt al zo'n paspoorten had ik ergens gelezen in alle geval ik vind het een goed idee. Maar of het gaat goedgekeurd worden in een verdeeld Europa daar vrees ik voor.

Kano

Toch wat puntjes die aandacht verdienen. Er zijn miljoenen mensen die reeds corona hebben gehad en op natuurlijke wijze immuniteit hebben opgebouwd tegen dit virus.  En dan is er ook nog een groep van zo'n 20% die ongevoelig is voor het virus. Deze personen zijn niet geregistreerd en wat is de toegevoegde waarde om die mensen te vaccineren.
En voor wat betreft de beveiliging. Wie  gaat die paspoorten uitgeven en op welke wijze worden deze gekoppeld aan digitale identificatie?
In Nederland bestaat reeds lange tijd een (geel) internationaal vaccinatie boekje. Wat gebeurt daar mee?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Willy

Toch niet volledig akkoord met uw zienswijze Kano. Volgens onderzoek zou blijken dat de immuniteit lager ligt bij diegenen die besmet zijn geweest. Vaccineren zou langere en beter immuniteit opleveren. Bovendien zou zo een paspoort wel degelijk een toegevoegde waarde hebben ook al is men immum of ongevoelig voor het virus. De controles worden erdoor makkelijker.

Bulldozer

Citaat van: Kano op zondag 17 januari 2021, 04:32:13
In Nederland bestaat reeds lange tijd een (geel) internationaal vaccinatie boekje. Wat gebeurt daar mee?
Ja, dat boekje heb ik ook. 1 grote grap. Cholera vaccinatie nooit gekregen. Geld betalen en dan wordt er een stempeltje gezet want is verplicht voor sommige landen. Kunnen ze dat ook wel met Covid doen. Gaat toch nooit werken. Ze weten niet eens hoe lang het beschermd. En wanneer mag ik mij laten inenten en waar? Sta in Nederland niet meer ingeschreven en de Filippijnen kom ik voorlopig niet in.

maastricht

Het zal wel een soort id kaartje worden, met chip en hologram. Is niet zo maar te kopiëren.

Pinkpanther

Die Belgische man van de EU  zei dat het nog wel een tijdje kan duren voordat ze dat ID gaan uitgeven.
Hij wil eerst de meeste mensen vaccineren   :jajaja:  :jajaja:  :jajaja:
Dus zal wel eind van het jaar zijn denk ik zelf.
Nederland loopt achter bij vaccinaties... wij zijn de laatste   in Europa  :weetikniet:

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Antonio

Citaat van: Pinkpanther op maandag 18 januari 2021, 14:39:01
Die Belgische man van de EU  zei dat het nog wel een tijdje kan duren voordat ze dat ID gaan uitgeven.
Hij wil eerst de meeste mensen vaccineren   :jajaja:  :jajaja:  :jajaja:
Dus zal wel eind van het jaar zijn denk ik zelf.
Nederland loopt achter bij vaccinaties... wij zijn de laatste   in Europa  :weetikniet:

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:
Vaccineren in NL ?
Voorlopig zijn we nog wel even bezig met vergaderen over de avondklok. Het zal wel weer uitkomen op een "dringend advies" 😣
Als je achteraf alles vooraf anders doet als dat je gedaan zou hebben blijft het resultaat hetzelfde

tjenn

Citaat van: Pinkpanther op maandag 18 januari 2021, 14:39:01
Die Belgische man van de EU  zei dat het nog wel een tijdje kan duren voordat ze dat ID gaan uitgeven.
Hij wil eerst de meeste mensen vaccineren   :jajaja:  :jajaja:  :jajaja:
Dus zal wel eind van het jaar zijn denk ik zelf.
Nederland loopt achter bij vaccinaties... wij zijn de laatste   in Europa  :weetikniet:

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:
Correctie ... Nederland heeft België al ingehaald met vaccineren in Belge zijn ze nog aan het kibbelen tussen de 9 ministers van volksgezondheid en laten liever de vaccins in de diepvries effen bekoelen. :denk: