Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Donnie

Het was niet de eerste massa-zelfmoord (er zien er in de moderne luchtvaart tenminste een stuk of 10 geweest of waar dat niet uit te sluiten was) en zal ook wel niet de laatste zijn. De kans is minimaal, maar nu het in Europa gebeurd neemt ook Europa actie. Ook dit is niet waterdicht want een piloot kan een purses ook uit schakelen, of juist een purser kan juist ook de overgebleven piloot uitschakelen... de mens is het grootse risico op fouten, onvoorspelbaarheid of rare acties door een kronkel in het hoofd. Het beste blijft goed opletten of een collega niet raar doet, maar ook daar geen garanties. De een kan plots flippen, de andere kan perfect omgaan met stress op het thuisfront. Ten alle tijden twee nensen in de cockpit is wel onpractisch op korte vluchten met minimale crew. Zelf zal ik niet wakker liggen van  ten alle tijden 1 of 2 crew in de cockpit.

jiggy

Wat mij nog het meeste verwondert in deze zaak is dat de co-piloot enkel door het ongelooflijke toeval (piloot moest naar toilet) plots van de mogelijkheid  die hem in de schoot wordt geworpen gebruik maakt om zijn wanhoopsdaad uit te voeren. Dat alles op een paar minuten tijd, zonder "planning".
Er waren enkel normale, luchtige gesprekken te horen net voordien, las ik dus was hij niet echt voorbereid...

Ik blijf dit , in deze ganse zelfmoordhypothese,  het meest merkwaardige feit vinden.....

Rich

Citaat van: jiggy op zaterdag 28 maart 2015, 12:37:37
Wat mij nog het meeste verwondert in deze zaak is dat de co-piloot enkel door het ongelooflijke toeval (piloot moest naar toilet) plots van de mogelijkheid  die hem in de schoot wordt geworpen gebruik maakt om zijn wanhoopsdaad uit te voeren. Dat alles op een paar minuten tijd, zonder "planning".
Er waren enkel normale, luchtige gesprekken te horen net voordien, las ik dus was hij niet echt voorbereid...

Ik blijf dit , in deze ganse zelfmoordhypothese,  het meest merkwaardige feit vinden.....

Feit is, dat men nooit weet wat er iemand zijn hoofd speelt. Ik veronderstel dat hij HET voor hem "goeie" moment heeft afgewacht om toe te slaan. Het speelde waarschijnlijk al langer in zijn hoofd dus ik denk dat hij maar al te goed was voorbereid.
Rich de Nederbelg.

josv

Citaat van: Rich op zaterdag 28 maart 2015, 12:43:20
Feit is, dat men nooit weet wat er iemand zijn hoofd speelt. Ik veronderstel dat hij HET voor hem "goeie" moment heeft afgewacht om toe te slaan. Het speelde waarschijnlijk al langer in zijn hoofd dus ik denk dat hij maar al te goed was voorbereid.

Helaas ben ik al vaker geconfronteerd geweest met zelfmoordenaars maar 1 ding heb ik geleerd. Iemand die het ECHT wil, kondigt het niet aan, doet het gewoon. Op z'n hollands gezegt : het komt op als kakken ! Ook het verhaal van de "afscheidsbrief" is in vele gevallen onzin.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

opinie

'Doe jij even de deur open?'

In een column, die twee maanden geleden in een luchtvaartmagazine verscheen, heeft een Nederlandse piloot bijna exact het zelfmoordscenario van de fatale vlucht 4U9525 beschreven.

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20150327_01603096/nederlandse-piloot-voorspelde-zelfmoordscenario-in-column

Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Amice

En met de MH370 is het ook nog niet ten einde:

http://www.nu.nl/algemeen/4024715/eilandbewoners-zagen-vliegtuig-mh370.html

Vanaf dag 1 zijn verklaringen van inwoners van de maladiven in de wind geslagen.

Wat zou daar de reden van zijn?
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

daf105paccar

Citaat van: opinie op zaterdag 28 maart 2015, 21:43:35
'Doe jij even de deur open?'

In een column, die twee maanden geleden in een luchtvaartmagazine verscheen, heeft een Nederlandse piloot bijna exact het zelfmoordscenario van de fatale vlucht 4U9525 beschreven.

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20150327_01603096/nederlandse-piloot-voorspelde-zelfmoordscenario-in-column


Dus had die Duitser effectief een handleiding. :crazy:


Amice

Citaat van: daf105paccar op donderdag 16 april 2015, 12:39:46
Citaat van: opinie op zaterdag 28 maart 2015, 21:43:35
'Doe jij even de deur open?'

In een column, die twee maanden geleden in een luchtvaartmagazine verscheen, heeft een Nederlandse piloot bijna exact het zelfmoordscenario van de fatale vlucht 4U9525 beschreven.

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20150327_01603096/nederlandse-piloot-voorspelde-zelfmoordscenario-in-column


Dus had die Duitser effectief een handleiding. :crazy:

Nu gaan ze proeven nemen om het vliegtuig van buitenaf te kunnen besturen vergelijkbaar als de drones.
Volgens mij zitten daar ook veel haken en ogen aan en per saldo zal men tot de conclusie komen dat het gewoon niet volledig veilg gemaakt kan worden.
Slechtgezinden zullen altijd mazen weten te vinden,soms zelfs heel simpel bij de meest geavanceerde systemen.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Amice

Citaat van: innka3 op donderdag 16 april 2015, 14:14:12
Citaat van: Amice op zaterdag  4 april 2015, 23:48:24
En met de MH370 is het ook nog niet ten einde:

http://www.nu.nl/algemeen/4024715/eilandbewoners-zagen-vliegtuig-mh370.html

Vanaf dag 1 zijn verklaringen van inwoners van de maladiven in de wind geslagen.

Wat zou daar de reden van zijn?
ja, er zijn maar complottheorieen
http://www.ad.nl/ad/nl/30360/verdwenen-vlucht-MH370/article/detail/3640685/2014/04/24/Is-er-verband-tussen-MH370-en-een-mysterieus-atol.dhtml

Het frapante hierin is dat er niet in dat gebied gezocht wordt terwijl er helemaal geen waarnemingen zijn voor het gebied waar wel gezocht wordt.

Men zou derhalve het idee kunnen krijgen dat het vliegtuig niet of nog niet gevonden mag worden.
Wellicht komt er pas duidelijkheid als Obama is afgezwaaid.   :weetikniet:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent