Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Amice

Duizenden ontslagen bij Malaysia Airlines

Gepubliceerd: 01 juni 2015 10:01
Laatste update: 01 juni 2015 10:10
   
Luchtvaartmaatschappij Malaysia Airlines heeft twintigduizend ontslagbrieven naar werknemers gestuurd.
Dat meldt Sky News maandag.

De Amerikaanse nieuwszender meldt verder dat Malaysia Airlines zo goed als failliet is.

Het massaontslag is volgens de topman van Malaysia Airlines, Christoph Müller, noodzakelijk om grote hervormingen door te voeren die de luchtvaartmaatschappij terug in de zwarte cijfers moeten helpen.

Van de twintigduizend werknemers kunnen er veertienduizend waarschijnlijk weer aan het werk in de nieuwe formatie. Voor zesduizend anderen is het ontslag definitief.

Slecht weer

Malaysia Airlines zit al tijden in financieel slecht weer. Sinds de verdwijning van vlucht MH370 in maart 2014 en het neerstorten van MH17 vier maanden later gaat het nog slechter met de vliegtuigmaatschappij.

In 2018 moet Malaysia Airlines volledig hervormd zijn.

'Terminator'


Müller wordt specifiek ingezet om de hervormingen bij Malaysia Airlines door te voeren. Eerder deed hij grote reorganisaties bij Aer Lingus en het Belgische Sebena. Dit heeft hem de bijnaam 'Terminator' bezorgd.

In de nieuwe formatie moet Malaysia Airlines zich meer gaan richten op regionale in plaats van intercontinentale vluchten.

Door: NU.nl
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Rich

Kleinere toiletten in vliegtuig om meer stoelen te zetten

Vliegtuigbouwer Boeing heeft plannen aangekondigd om meer stoelen te plaatsen in zijn 777-300ER. Daarmee wil Boeing de verkoop van het model aanzwengelen. Nadeel: om extra rijen stoelen te kunnen installeren, moeten de toiletten nog kleiner gemaakt worden.

Kleinere toiletten moeten 14 extra stoelen toelaten. Daarmee komt de capaciteit van de 777-300ER in de buurt van de 400 passagiers, tegenover de huidige bezetting van 386 passagiers in het geval van een configuratie met drie cabines (first class, business en economy).

Zuiniger
Het kleiner maken van de toiletten is niet de enige ingreep die Boeing op zijn grootste model plant. Het gewicht van het vliegtuig is ook met iets meer dan 500 kilo verminderd en de motoren werden aangepast zodat ze nu 5 procent zuiniger zijn.

Air Show Parijs
Boeing maakte dit bekend met de Air Show in Parijs in het vizier. Daar wil Boeing zich positioneren als directe concurrent van Airbus. Eerder dit jaar kondigde Airbus aan dat het ook zijn superjumbo A380 zou aanpassen om meer stoelen te kunnen installeren.

De aanpassingen bij Boeing kaderen ook in de voorbereidingen voor de productie van hun langverwachte nieuwe type, de 777X. De subtiele wijzigingen in de laatste modellen van het type 777ER zullen meegenomen worden in de productie van de 777X.

Nieuwe 777X
"We proberen het productiesysteem dat we nodig zullen hebben voor de 777X al toe te passen op de 777", zo zei Boeing-manager Elizabeth Lund tegen The Chicago Tribune. "Zo kunnen we risico's wegnemen, bugs wegwerken en traag de overstap maken".

De kleinere toiletten in de 777ER zullen passagiers volgend jaar al kunnen testen. Het eerste aangepaste model gaat naar de Amerikaanse vliegmaatschappij United Airlines.

Bron : http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuws/article/detail/2354249/2015/06/10/Kleinere-toiletten-in-vliegtuig-om-meer-stoelen-te-zetten.dhtml
Rich de Nederbelg.

peldoman

De volgende stap zal wel zijn dat we allemaal een plastic tasje met 2 Pampers krijgen.
Moeten we daar in schijten.
Mijn laatste vlucht met SA heb ik een infectie opgelopen dankzij hun toiletten, Jezus wat een smeerzooi was dat.
Vliegen is niet meer wat het was.



jamietagabundok

 :lachen:   Ik zie het al voor mij,   met de pamper aan in het vliegtuig.   :lachen:    Als het niet strikt noodzakelijk is schijt ik niet in het vliegtuig, ik kom enkel voor een plasje te doen.     Ik zit al niet lekker meer als er een hele rij wachtenden voor die deur staat ,  die iedere scheet kan horen die ik laat   :biggrinn:

Ik had vorige week een lange vlucht van 14 uur,   dan zijn de toiletten aan begin van de vlucht nog lekker fris ruikend, maar na 12, 13 uur wat een stankboel, je zal er maar vlak bij zitten   in het vliegtuig  :negatief:

Kennelijk werd er over geklaagd, dus opeens een stewardes die een lekker luchtje sprayed , is ook niet meer dan een maskering van de smeerboel .

nils

De volgende stap is een betaald toilet.
Volgens mij wilde Ryanair zoiets al invoeren, maar hebben ze het vanwege negatieve publiciteit achterwege gelaten.
Als er dan ook een toilet juffrouw bij zit die de WC regelmatig schoon maakt, vind ik het best.  :lachen:

Herbie

Citaat van: peldoman op woensdag 10 juni 2015, 16:53:22
De volgende stap zal wel zijn dat we allemaal een plastic tasje met 2 Pampers krijgen.
Moeten we daar in schijten.
Mijn laatste vlucht met SA heb ik een infectie opgelopen dankzij hun toiletten, Jezus wat een smeerzooi was dat.
Vliegen is niet meer wat het was.



Infectie opgelopen op het toilet, laat me niet :lachen: . Zal wel van iets anders zijn :denk:
Je heb toch niet aan de bril gelikt hee :ikkeniebegrijp:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

robert van dijck

Zojuist gelezen in de volkskrant: klm/air france zouden in moeilijkheden zijn, te duur personeel en grote schulden?

Pinocchio

De 2015 airline ranking top 10 volgens Skytrax:

                                                                                    2014 Rating
1   Qatar Airways                                                       2
2   Singapore Airlines                                                  3
3   Cathay Pacific Airways                                             1
4   Turkish Airlines                                                        5
5   Emirates                                                                4
6   Etihad Airways                                                        9
7   ANA All Nippon Airways                                        6
8   Garuda Indonesia                                                7
9   EVA Air                                                                12
10   Qantas Airways                                                        11

De top 100:http://www.worldairlineawards.com/awards/world_airline_rating.html

Herbie

28     KLM                         32
54   Brussels Airlines          48

De :nederlandsevlag: doen het beter dan vorig jaar
De :belgiesmiley: slechter :denk: zou er iets mis gaan bij ons.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

louis

Kan  de KLM best wel waarderen t. o. v. die andere maatschappijnen.

Die ''blauwe oma,s '' doen niet onder dan andere super slanke stuwardessen, ze doen gewoon haar werk , eten en drinken rond brengen . Wat moeten ze nog meer doen?

Een voorval , een maand terug, vlucht Manila -Amsterdam: Wilde mijn economiezetel omzetten ,voor ons bijde ,omzetten naar business class met behulp van onze fb punten. Eerst e-mail ,kreeg eerst  nummer van KLM berlijn, daarna nogmaals vragen kreeg ik een nummer KLM Parijs, dat schiet natuurlijk ook niet op.Via Skype bellen naar een 0900 naar FB Amstelveen gaat ook niet ( uiteraard met Nederlandese voorzet nummers) . Op de voorlaatste dag maar KLM Manila opgebeld , daar kregen we een klein chinees ( denk ik) meisje aan de telefoon die leefst chinees met ons wilde praten dan engels. Goed wij zij er uit gekomen , er waren geen business zetels over, je kan nog informeren bij het inchekken.
Bij het inchekken maar zo gelaten, voor later.

Nu zijn we Taipe nog maat net opgestegen of er kom zo,n heel vriendelijke  "blauwe oma" op ons af en vraagt of wij een betere stoel wilde hebben , want wij hadden veel punten. Was eigenlijk heel verbaasd dat de KLM zo attend was op mijn vragen , en ik denk :he dat is die businessclass stoel natuurlijk. Zij zegt: denk er even over na, ik kom straks bij jullie terug.
Wij denken, nou dat goed die kans krijg niet zo gauw, doen maar,
Even later komt die ''vriendelijke oma'' weer terug, en ik zeg dat doen we en begin mijn spullen uit de bagagebakken te halen , en die vriendelijke"oma" begind onze spullen al mee te nemen en ik denk dat we helemaal naar voren moeten lopen , maar tot mijn stomme verbazing lopen we maar een paar zetels verder in het middenpad waar nog paar stoelen over zijn met veel been ruimte ( dat is vlak voor een pantry ,wc/keuken). Nu zijn we niet lang , over been ruimte hebben we nooit geklaagt dus die oplossing was eigenlijk niet aan ons bested. Wilde eigenlijk ook niet meer daar tegen in gaan , als wij dit hadden we geweigerd hadden we kans gehad , onder oog van de aanwezigen , dat ik weer met mijn bagage terug moest naar mijn eerdere plaats . Heb die "vriendelijke blauwe oma" daarna niet meer gezien.

Om eerlijk te zijn die beenruimte stoelen is wel gemakkelijk , maar dat tv toestelletje zit zo raar voor je ogen en die bakken, waar je kleine spullen in doet voor je, zit mijlen ver van je vandaan. Je kan daar niet meer bij als eenmaal vastgebonden zitmet riem en koptelefoon  in je stoel .

Ondanks deze service geef ik de KLM toch een ruime voldoende , Was alleen een groot misverstand, en daar kan de KLM ook niets aan doen