Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Citaat van: louis op vrijdag 19 juni 2015, 11:37:02
Kan  de KLM best wel waarderen t. o. v. die andere maatschappijnen.

Die ''blauwe oma,s '' doen niet onder dan andere super slanke stuwardessen, ze doen gewoon haar werk , eten en drinken rond brengen . Wat moeten ze nog meer doen?

Een voorval , een maand terug, vlucht Manila -Amsterdam: Wilde mijn economiezetel omzetten ,voor ons bijde ,omzetten naar business class met behulp van onze fb punten. Eerst e-mail ,kreeg eerst  nummer van KLM berlijn, daarna nogmaals vragen kreeg ik een nummer KLM Parijs, dat schiet natuurlijk ook niet op.Via Skype bellen naar een 0900 naar FB Amstelveen gaat ook niet ( uiteraard met Nederlandese voorzet nummers) . Op de voorlaatste dag maar KLM Manila opgebeld , daar kregen we een klein chinees ( denk ik) meisje aan de telefoon die leefst chinees met ons wilde praten dan engels. Goed wij zij er uit gekomen , er waren geen business zetels over, je kan nog informeren bij het inchekken.
Bij het inchekken maar zo gelaten, voor later.

Nu zijn we Taipe nog maat net opgestegen of er kom zo,n heel vriendelijke  "blauwe oma" op ons af en vraagt of wij een betere stoel wilde hebben , want wij hadden veel punten. Was eigenlijk heel verbaasd dat de KLM zo attend was op mijn vragen , en ik denk :he dat is die businessclass stoel natuurlijk. Zij zegt: denk er even over na, ik kom straks bij jullie terug.
Wij denken, nou dat goed die kans krijg niet zo gauw, doen maar,
Even later komt die ''vriendelijke oma'' weer terug, en ik zeg dat doen we en begin mijn spullen uit de bagagebakken te halen , en die vriendelijke"oma" begind onze spullen al mee te nemen en ik denk dat we helemaal naar voren moeten lopen , maar tot mijn stomme verbazing lopen we maar een paar zetels verder in het middenpad waar nog paar stoelen over zijn met veel been ruimte ( dat is vlak voor een pantry ,wc/keuken). Nu zijn we niet lang , over been ruimte hebben we nooit geklaagt dus die oplossing was eigenlijk niet aan ons bested. Wilde eigenlijk ook niet meer daar tegen in gaan , als wij dit hadden we geweigerd hadden we kans gehad , onder oog van de aanwezigen , dat ik weer met mijn bagage terug moest naar mijn eerdere plaats . Heb die "vriendelijke blauwe oma" daarna niet meer gezien.

Om eerlijk te zijn die beenruimte stoelen is wel gemakkelijk , maar dat tv toestelletje zit zo raar voor je ogen en die bakken, waar je kleine spullen in doet voor je, zit mijlen ver van je vandaan. Je kan daar niet meer bij als eenmaal vastgebonden zitmet riem en koptelefoon  in je stoel .

Ondanks deze service geef ik de KLM toch een ruime voldoende , Was alleen een groot misverstand, en daar kan de KLM ook niets aan doen

Zo heel veel problemen heb ik ook niet met KLM, alleen het feit dat ik eens mijn plaats waar ik NB 50 euro extra voor had betaald heb moeten afstaan aan mensen met een baby. Ook geen refund gehad , er stond nl bij die reservering van die plaats dat het niet gegarandeerd werd..... Mij wel doen betalen, is me wel in het verkeerde keelgat geschoten..... Nu dat ze ook niet meer rechtstreeks vliegen zie ik af van nog met KLM te vliegen. vlieg nu met etihad...heel tevreden.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

mars

Heeft er iemand ervaring met Turkish Airlines? 578â,¬ van BKK naar MLN

Pinocchio

Citaat van: mars op zaterdag 20 juni 2015, 06:52:57
Heeft er iemand ervaring met Turkish Airlines? 578â,¬ van BKK naar MLN

Van BKK (Bangkok) naar MNL (Manila) met Turkish Airlines ? Via Istanboel ?

Pinocchio

In de Filippijnen is de situatie nog niet erg doorgedrongen maar in andere delen van de wereld zit de schrik er goed in.

MERS (Middle East Respiratory Syndrome-coronavirus) zorgt ervoor dat er massaal vluchten van en naar Korea worden geannuleerd en verschillende luchtvaartmaatschappijen passen hun vluchtschema aan.

Voor de die-hards mogelijks een kans om binnenkort voor een prikje van of naar de Filippijnen te vliegen via Korea.

share

Citaat van: Pinocchio op zaterdag 20 juni 2015, 07:28:19
Citaat van: mars op zaterdag 20 juni 2015, 06:52:57
Heeft er iemand ervaring met Turkish Airlines? 578â,¬ van BKK naar MLN

Van BKK (Bangkok) naar MNL (Manila) met Turkish Airlines ? Via Istanboel ?

Ik had nochtans niet gedronken als ik dit gepost heb.
Gaat over BRU (Brussel) naar MNL (Manila), prijs is nu, voor begin 2016, op de site van Joker â,¬ 604 (+ 12 euro kosten)
Inderdaad via Istamboel, geen lange wachttijden, en ik weet in de verste verte niet hoe ik aan BKK kwam...

Rich

Opgelet: nieuw parkeersysteem op Brussels Airport

Parkeren

Brussels Airport pakt deze zomer uit met een kleurensysteem om mensen de weg te wijzen naar de juiste parking. De borden staan al langs de invalswegen en hebben drie kleuren: geel, groen en grijs.

- Wie iemand komt afzetten en meteen weer vertrekt, volgt de GELE borden (kiss&fly). Stilstaan voor het luchthavengebouw om iemand te laten uitstappen, mag. Parkeren is verboden. De politie controleert deze zomer massaal en is streng. Wie zijn voertuig parkeert, al is het maar even, riskeert een boete van 50 euro. Duurt het te lang, kan je wagen zelf worden weggetakeld.

- Wie iemand komt afzetten en even mee wil in het luchthavengebouw, volgt de GROENE wegen naar de parkings 1 en 2. 'Nieuw is dat u daar in de zomer een half uur kan parkeren voor maar 1 euro', zegt Anke Fransen van Brussels Airport. Blijf je langer staan, loopt de prijs wel snel op: 4 euro per uur in parking 1, 3,5 euro per uur in parking 2. Parking Express, tegenover de aankomsthal is nog duurder. Daar betaal u 2,5 euro per half uur en mag er maar maximum 3 u. staan.

- Laat u tijdens de vakantie uw auto op de luchthaven staan, volg dan de GRIJZE bordjes. Per dag betaal u 18 euro tot 25 euro (Lock Parking).

Een parkeerplaats reserveren kan via: http://www.brusselsairport.be/nl/passngr/parking/

Lees meer, bron : http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150622_01742739
Rich de Nederbelg.

antzan

turkish airlines staat vandaag als nr 4 op de lijst van beste airlines .
Foodmaster

Rich

Aviation: Commission updates the EU air safety list

Brussels, 25 June 2015

Today the European Commission has updated the EU Air Safety List, the list of airlines that are subject to an operating ban or operational restrictions within the European Union. All airlines from the Philippines, banned since 2010, have been released from the List and are therefore allowed to operate in the European airspace. No new bans have been imposed with this update.


Source : http://europa.eu/rapid/press-release_IP-15-5249_en.htm
Rich de Nederbelg.

Pinocchio

7 jul 2015 - 11:32
Weer bomdreiging in toestel Turkish Airlines

NEW DELHI - Opnieuw heeft een vliegtuig van Turkish Airlines dinsdag een voorzorgslanding gemaakt vanwege een bomdreiging. Wat het dreigement precies inhield is niet bekend, maar het was serieus genoeg om het toestel dat op weg was van Istanbul naar Bangkok in New Delhi te laten landen.

Aan boord zitten volgens Indiase media 148 mensen. Turkish Airlines heeft de afgelopen maanden vaker met dreigementen te maken gekregen. Eind maart en begin april maakten diverse toestellen van de luchtvaartmaatschappij voorzorgslandingen nadat op de toiletten briefjes waren gevonden met woorden als 'bom' of 'C4 cargo'. C4 is een kneedbaar explosief.

Bron:luchtvaartnieuws.nl

Pinocchio


Controlepoortjes op Brussels Airport na twee dagen al kapot


De automatische grenscontrolepoortjes, die vrijdag nog met de nodige luister werden ingehuldigd op Brussels Airport, zijn al stuk. Dat bevestigt woordvoerster van de federale politie Kaatje Natens zondagavond. Technici zijn nog op zoek naar de oorzaak van de panne.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150712_01773846