Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Ton Hasselt

Ben net via Hongkong gevlogen, niets aan de hand.

Emigrant

Citaat van: Ton Hasselt op zaterdag  9 november 2019, 00:19:10
Ben net via Hongkong gevlogen, niets aan de hand.

Hoi Ton, je sprak eerder over een directe vlucht? Welke maatschappij is dat? Is dat een directe vlucht vanuit Belgie of Nederland?

BVD

Bulldozer

Ik heb gister avond last minute geboekt voor Zondag met Quatar Airlines. Cathay Pacific zat niet eens bij de 5 goedkoopste maatschappijen.

boldy

KLM vliegt nog steeds direct van AMS naar MNL.   Direkt of non stop is een groot verschil
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Herbie

Citaat van: boldy op zaterdag  9 november 2019, 06:42:31
KLM vliegt nog steeds direct van AMS naar MNL.   Direkt of non stop is een groot verschil

Er zijn al jaren geen directe vluchten meer tussen ams en mnl  :ikkeniebegrijp:  :denk:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

boldy

Een directe vlucht betekent dat je met een toestel met 1 en het zelfde vluchtnummer  van punt A naar B vliegt  met 1 of meerdere tussenstops. Zoals KLM dus doet.

Een non stop vlucht is een vlucht die van punt A naar B vliegt zonder "geplande "tussentop. ( zoals KLM jaren geleden deed )
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Herbie

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

boldy

Dat bedoelt elke luchtvaartmaatschappij sorry.  Het is zoals het is.  It's confusing  voor de meeste en was dat voor mij ook voor een lange tijd  :jajaja:
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Emigrant

Citaat van: boldy op zaterdag  9 november 2019, 07:07:43
Een directe vlucht betekent dat je met een toestel met 1 en het zelfde vluchtnummer  van punt A naar B vliegt  met 1 of meerdere tussenstops. Zoals KLM dus doet.

Een non stop vlucht is een vlucht die van punt A naar B vliegt zonder "geplande "tussentop. ( zoals KLM jaren geleden deed )

Bedankt voor de uitleg, dacht dat het om een non stop vlucht ging, van uit Nederland of Belgie naar de Filipijnen.

Bulldozer

Citaat van: boldy op zaterdag  9 november 2019, 07:07:43
Een directe vlucht betekent dat je met een toestel met 1 en het zelfde vluchtnummer  van punt A naar B vliegt  met 1 of meerdere tussenstops. Zoals KLM dus doet.

Een non stop vlucht is een vlucht die van punt A naar B vliegt zonder "geplande "tussentop. ( zoals KLM jaren geleden deed )
Ja tuurlijk. Dat maken de luchtvaart maatschappijen ervan. Maar als iemand tegen mij zegt ik heb een directe vlucht naar Manila ga ik er niet vanuit dat hij omvliegt via Taipei daar het vliegtuig uit moet en langs de security. Zeker niet in deze context waar je vanwege protesten Hong Kong wilt vermijden. Mocht hetzelfde in Taipei gebeuren en daar het vliegveld gesloten zijn komt je "directe" vlucht Amsterdam Manilla ook niet aan dus wat is het voordeel?

Maar goed, het is duidelijk hoor. Non stop linea recta kortste weg naar Manilla is er dus niet. Vertrek over een uur naar Schiphol voor mijn indirecte vlucht.