Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

joost


Hallo.
Het ligt er maar net aan met welke maatschappij je vliegt. Wij vliegen altijd met Cathay Pacific dus dan komen we daar niet in de buurt.

Joost.

Rich

Rich de Nederbelg.

Samar

Vluchten van en naar NAIA Manila zijn inmiddels gecancelled vanwege de aswolk afkomstig van Taal Vulcano:

The Manila International Airport Authority has put all departure and arrival flights at the Ninoy Aquino International Airport (NAIA) on hold due to the Taal Volcano explosion last January 12.

"Due to the eruption of the Taal Volcano, all flights, both arrival and departures are now on hold. Passengers are advised to coordinate with their respective airlines for flight updates," the MIAA said in a tweet.

O.B.Bommel

Gewoon blijven vliegen het zal allemaal wel. Overigens vloog ik al jaren niet meer met die Arabieren. Nu ook vrijwel altijd Cathay Pacific. 15 jaar geleden was het er al niet pluis en als we dan boven b.v. Pakistan vlogen of Iran volgens de flight tracker dacht ik al durven ze dat allemaal, ik was blij dat ik er overeen was.

Ik vond het verder prima dat ze die generaal opbliezen. Een grote oorlog komt er toch wel vroeger of later. Als ze vroeger Himmler of Goebbels om hadden gelegd hadden we misschien ook van erger bespaard gebleven. Maar ja dat was ook een andere tijd. Niet zo makkelijk.

Maar ja mijn mening past niet in de Europeese modus van wat ik moet vinden. Ik schijn standaard tegen Trump te moeten zijn en vinden dat we lief moeten doen tegen massamoordenaars. Daarnaast is het daar al jaren oorlog al mag dat niet gezegd worden blijkbaar en oorlog is iets anders dan een computergame waar geen slachtoffers vallen. Regeltjes hoe je iemand mag vermoorden dat past wel bij die Nederlandse watjes. Selectieve verontwaardiging.

Fan van Trump hoeven ze me zeker niet te noemen maar slechter als zijn voorgangers is hij niet. En ik heb overigens niet zoveel met Amerikanen, tenminste niet die zich hier in PH bevinden. Zal ook wel aan mij liggen maar het zij zo.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

peldoman


Herbie

Klopt Trump is zo slecht niet, zoals D30 ook maar ze zeggen wat ze denken, en dat is er soms over :jajaja:  :lachen:  :lachen:  en wat die amerikanen hier betreft, ik moet hen ook niet. Denken dat ze het warm water uitgevonden hebben.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

janvanderijt

waarom hebben ze die vent vermoord omdat hij te veel doden op zijn naam heeft?
wat hebben die amerkanen zelf gedaan een heel volk indianen uitgeroeid daar mag niet over gesproken worden
in wounded knee hebben ze vrouwen en kinderen afgeschoten als honden
laat me niet lachen omdat hij te veel mensen heeft vermoord de pot verwijt de ketel :neeneenee:

Herbie

Amerikanen hebben niets gedaan. Amerikanen zijn Europeanen, die het indiaanse volk bijna volledig uitgeroeid hebben
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

O.B.Bommel

Citaat van: janvanderijt op maandag 13 januari 2020, 03:41:31
waarom hebben ze die vent vermoord omdat hij te veel doden op zijn naam heeft?
wat hebben die amerkanen zelf gedaan een heel volk indianen uitgeroeid daar mag niet over gesproken worden
in wounded knee hebben ze vrouwen en kinderen afgeschoten als honden
laat me niet lachen omdat hij te veel mensen heeft vermoord de pot verwijt de ketel :neeneenee:
En zo hebben we allemaal wel bloed aan onze handen. Zo waren er ooit kruistochten en hebben de Spanjaarden Egmond en Hoorne onthoofd. Naast wat akkefietjes in Zuid-Amerika. Nederland in Indonesie was ook niet zo fris en Stalin kon er ook wat van dus alle Russen zijn met terugwerkende kracht schuldig. De lijst is oneindig lang. Oranjeklanten fileerden de Gebroeders De Witt en ook die Oldenbarnevelt moest een koppie kleiner.

Het gaat over het hier en nu. Ik heb een aantal Duitse vrienden die nog steeds behept zijn met de erfzonde van de oorlog die er part nog deel aan hebben, was 2 generaties terug. Mogen zelfs in eigen land niet meer hun eigen mening hebben. En wij zijn ook op die weg. Oorlog was er en zal altijd blijven. Smerige politiek. Als je het allemaal laat gebeuren met zachte moraal mag je later op de blaren zitten.

Amerika was nu eenmaal decennia het land met de meeste macht en dan krijg je ook eerder vuile handen. Dat het er vaak verkeerd aan toe gaat soit, ze hebben zich ook bemoeid met Europa 80 jaar geleden en toen vonden we dat wel jofel.

Dat ze er een forse portie eigendunk van hebben gekregen is een logisch gegeven. Daarom heb ik het niet zo met Amerikanen hier in PH, te betweterig en arrogant. De meesten althans. Bescheidenheid is ze vreemd. Ach laat ze maar. Maar wat als straks de Chinezen de baas zijn wordt het dan beter? Ik betwijfel het.

In de toekomst verwacht ik nog veel meer ellende op dat gebied. Teruggekeerde koekjesbakkers uit het Midden Oosten in de watten leggen maar o wee als je als 90-jarige fout was in de oorlog. Niet dat ik die laatsten in bescherming wil nemen maar de verhoudingen zijn zoek. Die kregen ook geen "tweede" kans.

Zo gaan we wel aardig  :offtopic: maar goed het moest er even uit. Even naar de Taal vulkaan en de gevolgen voor de luchtvaart. Vele vluchten naar Manila zijn gecancelled. Zit ik bij de immigratie gisteren en velen zijn gestrand omdat de vlucht niet ging en nu komen ze in de overstay. Dat interesseert immigratie geen bal ha weer een nieuwe manier om buitenlanders een poot uit te trekken. Het is jouw probleem dus dat wordt betalen. Ik hoop dat die Taal zich volgende maand rustig houdt want ik moet ook weer even terug naar NL. Over China, Mongolie en Rusland. Maar nu is het de binnenlandse vlucht die roet (een aswolk) in de motoren gooit.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

mars

Qatar Airways to resume Cebu flights in Summer 2020

Flights to Cebu will be flown on-board Qatar's Boeing 787-8 aircraft which offers 22 seats in business class and 232 seats in economy. The state airline operates a total of 37 of the said aircraft type.

QR-924 departs Doha at 2:00 am (AST) for a 9 hour and 35-minute flight to Cebu. Arrival is scheduled at 4:35 pm (PST). The return flight, QR-925, departs from Cebu at 6:30 pm (PST) and arrives in Doha at 11:55 pm (AST).

starting April 8, 2020.