Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

janvanderijt

waneer zijn die europeanen dan amerikanen geworden :ikkeniebegrijp:  :ikkeniebegrijp:

Herbie

Citaat van: janvanderijt op vrijdag 17 januari 2020, 05:55:45
waneer zijn die europeanen dan amerikanen geworden :ikkeniebegrijp:  :ikkeniebegrijp:

Van geschiedenis weet je ook niets :floet:  :ontopic:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Luke

Citaat van: janvanderijt op vrijdag 17 januari 2020, 05:55:45
waneer zijn die europeanen dan amerikanen geworden :ikkeniebegrijp:  :ikkeniebegrijp:

het Belgisch luik van de emigratie naar de VS. Misschien eens een bezoekje brengen aan dit museum
https://www.redstarline.be/en

janvanderijt

ik denk dat het in 1890 echt wel amerikanen waren in 1890 zijn ze afgeslacht in wounded knee

Bulldozer

Goh, op zoek naar vluchten naar Manilla. Dat valt nog niet mee.
Het mag alvast geen Boeing zijn want die vallen vanzelf al uit de lucht.

Emirates, Ethiad, Quatar vallen af want te dicht bij Iran en Irak. Turkish Airlines valt af want ik boycot de Nederlander uitschelde Erdogan. Cathay Pacific valt af wegens de onrusten in Hong Kong. Korea Air valt af voor het geval noord Korea het weer op zijn heupen krijgt.

Dan moet het ook nog voor een redelijke prijs dus KLM, Singapore Airlines, Thai Airways en nog een zooi andere vielen ook al af. En dan moet het ook nog in een redelijke tijd gebeuren dus het werd ook geen China Southern.

Bleef alleen China Airlines nog over. 555 euro en 39 cent voor een retour met 20kg baggage. Heen reis 15 uur terug reis 20 uur. Ben benieuwd wordt mijn eerste keer met ze. Loop nu alleen nog kans op het Corona virus.

O.B.Bommel

#1625
Ik vlieg nog wel Cathay Pacific. Geen problemen gehad op Hong Kong, de luchthaven sluiten ze volgens mij nu af en ik hoef er niet af.
En mochten er vertragingen zijn dan zie ik wel weer, ik heb de tijd.
Zolang ik maar geen toestanden krijg als Tom Hanks in de Terminal.

Heb 1x Emirates gevlogen maar verder nooit met die Arabieren. Ook Turkish Airlines zit niet in mijn opties.

Overigens had ik 15 jaar geleden al zweethandjes als we over die brandhaarden vlogen. Afghanistan, Pakistan, Iran. Dan dacht ik nu even niet vechten daar. Ik was mijn tijd blijkbaar vooruit.

Maar vliegen is nooit mijn hobby geweest, het is vervoer punt. In een koekblik. Of je met zijn 4en in een Smart of Twingo naar Zuid Italie moet. En dan nog in de lucht.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Rich

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op woensdag 22 januari 2020, 10:18:46

Maar vliegen is nooit mijn hobby geweest, het is vervoer punt. In een koekblik. Of je met zijn 4en in een Smart of Twingo naar Zuid Italie moet. En dan nog in de lucht.

Dan koop je toch gewoon 2 tickets/stoelen Bommel   :lachen:  Probleem opgelost  :thumb:
Rich de Nederbelg.

O.B.Bommel

#1627
Intercontinentaal vlieg ik inmiddels Business en dat is een verademing. Cathay heeft mooie prijzen als je niet langer blijft dan 3 maanden. Rond de 2000 euro. Anders deed ik het niet veel meer die lange vluchten.

Beter dan 2 stoelen want er zitten veel meer voordelen aan. Lounges, geen rij met inchecken, eerder boarden, meer WC per persoon, betere whisky en wijn en een bed. Bagage eerder op de band. Nog even en ik ben goldmember Marco Polo want meer punten al weet ik niet wat ik ermee moet doen. De stewardessen weten wel wie ze aan boord hebben.

Niet als ik binnenkom in slonzige korte broek, slippers en hangerig tshirt want ze moeten altijd mijn kaart zien. Ik zie er niet duur uit.

Afgelopen juli ook terug met BC met Philippine Airlines. Vanaf Manila. Naar Nieuw Zeeland een van mijn laatste verre wensen. Had beenruimte geboekt en toen kon je bieden op Business. Voor heen bood ik blijkbaar te weinig, voor terug was 600 USD genoeg. Moest wel want de standaardticket BC was bijna 4000 euro en DAT kon bruin dan weer niet trekken. En toen was business half leeg, werd ik toch nog belazerd.

Ik doe het nu 4 jaar BC en zou niet meer anders willen. Ja het is duur maar ik heb er elke dag plezier van want ik leef ontspannen naar de vlucht toe. Dat is al onbetaalbaar. Niet rekenen per vluchtuur.

Natuurlijk als je met 2 vliegt maar ik vlieg alleen en dan valt het dus mee. Maar mijn Europeese vluchtjes hebben geen BC, allemaal charters.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

opinie

Citaat van: Bulldozer op woensdag 22 januari 2020, 09:30:25
Bleef alleen China Airlines nog over. 555 euro en 39 cent voor een retour met 20kg baggage. Heen reis 15 uur terug reis 20 uur. Ben benieuwd wordt mijn eerste keer met ze. Loop nu alleen nog kans op het Corona virus.

China Airlines is the national carrier of Taiwan (officially the Republic of China, hence the "China" name)
Je loopt ook kans dat China besluit Taiwan binnen te vallen.
Singapore Airlines vliegt over Kaboel en Lahore.
China Airlines vliegt tussen Kaboel en Kandahar door! Dwars door Talibangebied.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Luc

2 keer gevlogen met China Airlines. Heel tevreden van. Wel heel wat geloop in Taipei omdat we van terminal moesten veranderen inclusief treintje.

Het kan zijn dat je in een KLM vliegtuig zit...dat was bij ons niet het geval.

KLM Royal Dutch Airlines and China Airlines of Taiwan will expand cooperation effective 2017. From 9 January, China Airlines will begin operating four weekly direct services between Taipei and Amsterdam with a new Airbus A350, on Mondays, Wednesdays, Fridays and Saturdays
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.