Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Luke

Als de "social distancing" moet gehandhaafd blijven gaan dat dure vluchten worden de komen JAREN.
Eens vlug gaan wippen in PH zit er niet in.....  :lachen:

O.B.Bommel

#1661
Citaat van: Fail_over op zondag 26 april 2020, 18:14:11
Asawa kreeg gisteren een bericht van KLM dat de vlucht van haar en de kids op 30 juni gecanceld is. Vindt dit toch wel erg voorbarig 2 maanden voordien.
Hebben ze daar een kristallen bol of zo?
...
Daar heb je geen kristallen bol voor nodig. KLM heeft weer een schema gemaakt vanaf juli. Daarbij hebben ze uiteraard ook meegenomen wat ze tot die tijd gaan doen. Zelfs in het schema na juni staat Manila nog niet op de bestemmingenlijst voor zover ik het zie.

Je kunt als maatschappij niet maandag besluiten te gaan vliegen en op dinsdag al gaan, die opstart heeft tijd nodig.

Dan nog maar de vraag hoe dat gaat werken met die vouchers. Stel je hebt een voucher van 800 voor een vlucht. Je kunt boeken op een vlucht stel in Januari 2021. De ticketprijs is door de social distance inmiddels 2000 euro geworden omdat er weinig mensen mee kunnen.
Mag jij dan met je voucher van 800 voor die 800 mee of verwachten ze dat je de rest bijpast. Dat is volgens mij nog helemaal niet uitgemaakt.

En dan de vraag of er veel plek is. Wat gaan de gewone toeristen doen dat is nog maar de vraag. Dit jaar zullen veel Europeanen in eigen land blijven maar de OFW-ers moeten weer heen en weer en ook wij die niet als toerist reizen, tenminste niet naar de Filipijnen. Ik denk dat niemand het nog weet.

Voor mijzelf vrees ik dat ik mijn hobby van reizen wel een tijd in de kast kan pleuren. Het is zo niet echt leuk meer. Straks in een plastic tent in de trein van de NS zitten voor je lol? Lijkt me niet. Hotels die opstarten met een 1,5 meter policy, zetten ze het eten in het restaurant ergens neer mag je het zelf ophalen. Toegegeven allemaal best creatief van die ondernemers maar het moet wel LEUK zijn.

Die ondernemers die nu zo zielig zijn vanwege omzetverlies zullen als het weer druk wordt weer de hoofdprijs vragen. Dan is dit ineens weer vergeten, dan hoor je ze niet. Dat deden ze ook al in normale tijden dus dat is niet moeilijk te voorspellen.

En ik verwacht bij terugkomst in de Filipijnen ook een andere wereld te zien. Vele restaurants zullen het loodje hebben gelegd en wat al niet meer zal veranderen in de structuur. Mijn eerstvolgende trip zal niet voor 3 maanden zijn maar een stuk korter. Eerst maar eens de kat uit de boom kijken.
Misschien nu wat liever zijn tegen buitenlanders omdat ze ervaren dat die geld in het laatje brengen?

Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam


Rich

Vliegen was al lang geen lolletje meer en het wordt nu helemaal een ramp.  Dure tickets en afgelopen met het massatoerisme.
Rich de Nederbelg.

O.B.Bommel

Citaat van: Rich op maandag 27 april 2020, 10:37:00
Vliegen was al lang geen lolletje meer en het wordt nu helemaal een ramp.  Dure tickets en afgelopen met het massatoerisme.
Dat is ook mijn inschatting. Tenminste op korte termijn. Voor een paar 100 euro "chillen" op Ibiza is volgens mij lang van de baan. En dat zal niet de enige bestemming zijn. Je kunt alleen maar filosoferen over die nabije toekomst. Ik vrees dat de 60+ erg geraakt gaat worden. dat zijn de enigen die dit wat langer vol kunnen houden, de jeugd mort alweer. Dan krijg je wellicht bizarre regels dat 60+ niet naar bepaalde bestemmingen mag. Wie meent dat dat onzin is volg de media. Openlijk wordt gesproken over voorrang voor jongeren in de IC of ziekenhuisopname. Of je nog wel veel moeite moet doen voor die oudjes. En zeker niet voor mensen die niet volgens de regeltjesmoraal leven. Opgeruimd staat netjes. De laag van beschaving is maar dun, dat zie je nu weer in optima forma.

Weinig hoop voor te toekomst als ik de kranten een beetje volg. Zelden zoveel infantiliteit gelezen over tips b.v. om je te vermaken en je relatie goed te houden, hier BN ers (BB ers zie ik niet) bij gebrek aan aandacht ineens liedjes gaan zingen van het niveau "corona-me-too", mensen die teddybeertjes voor het raam zetten, hartjes gaan tekenen. Je kijkt je ogen uit. Voorbeelden zijn legio.

Ik heb altijd wel gedacht dat het hier ooit op uit zou draaien maar ik had nooit kunnen bevroeden dat het zo snel ging en zeker niet door welke oorzaak. Ik dacht dat gaat mijn tijd wel duren. Niet dus.

In de 80-er jaren was ik eens een tijdje in toenmalig Praag, Tjechoslowakije. Toen nog achter het ijzeren gordijn. Tijdens een korte wandeling van de week dacht ik daaraan terug. Net zo'n gevoel, alleen de oorzaak is anders. Daar lees ik maar weinig over.



Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Pinkpanther

Al bekend wanneer we weer naar the Philippines kunnen vliegen ??   
Ik hoorde dat de lockdown daar 15 mei wordt versoepeld ??

MvG

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

O.B.Bommel

Citaat van: Pinkpanther op maandag 27 april 2020, 12:09:49
Al bekend wanneer we weer naar the Philippines kunnen vliegen ??   
Ik hoorde dat de lockdown daar 15 mei wordt versoepeld ??
...
Een versoepeling van de lock-down heeft geen directe relatie met het al of niet vliegen.
Maar wat wilde je daar dan gaan doen, het is niet zoals een paar maanden geleden.
Ik vind het ook allemaal spijtig we leven nu ook "gescheiden" maar op korte termijn gaan lijkt me onverstandig.

En stel dat de regeltjes ineens weer worden aangetrokken door een verslechtering, kom je weer niet weg. Ze moeten wel iets, de centen raken op daar en ook de voedselvoorziening zou wel eens kunnen gaan haperen. Nou maak dan de borst maar nat.

De regels zijn nu trouwens niet op elk eiland hetzelfde. Luzon is nu een van de strengste, uiteraard met name Manila.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Luke

Citaat van: Pinkpanther op maandag 27 april 2020, 12:09:49
Al bekend wanneer we weer naar the Philippines kunnen vliegen ??   
Ik hoorde dat de lockdown daar 15 mei wordt versoepeld ??

MvG

Pinkpanther   :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:


Regio's met zeer weinig tot geen infecties kunnen van ECQ naar GCQ gaan. Maar GENERAL betekend niet dat toerisme reizen toegelaten zijn. Metro Manila en andere zwaar getroffen regio's blijft het ECQ tot 15 mei (en langer misschien) .
https://pcoo.gov.ph/news_releases/iatf-recommends-current-ecq-to-stay-in-ncr-region-iii-other-high-risk-areas/

Rich

Wij 'plannen' om in maart volgend jaar te gaan, alhoewel iets in mezelf zegt dat het nog te vroeg zal zijn.

Veel hangt ook af van de omstandigheden zoals hoe we zullen moeten gaan reizen, en natuurlijk welke prijs we zullen moeten betalen.
Als het aan mijn vrouw en kinderen (behalve haar zoon) ligt is het nooit meer Filippijnen, maar haar ouders worden er niet beter meer op en ik heb haar aangeraden hen te gaan bezoeken van zodra het kan want nu zijn ze er nog.

Als ik meega zal het waarschijnlijk de laatste keer zijn en ik hoop dan ook haar ouders nog eens te ontmoeten in Masbate. 

We zullen zien, maar ik denk dat het ook op lange termijn afgelopen is met snoepreisjes voor een kwartje.  Het zij zo.

Elke dag verschijnen er plotseling allerlei psychologen die advies gaan geven over de mentale 'dreun' die mensen nu krijgen, en hoe je daar mee moet omgaan.   Niet voor mij want er zijn ergere dingen in het leven dan 1,5 maand een paar stappen terug te moeten doen. 
Rich de Nederbelg.

Rich

Wat een slagveld gaat het worden  :negatief:

Luchtvaartmaatschappij SAS plant helft personeel te ontslaan

De Scandinavische luchtvaartmaatschappij SAS wil zowat de helft van zijn personeel aan de deur zetten, of ongeveer 5.000 voltijdse werknemers.
Door de coronacrisis is de luchtvaartsector stil komen te liggen. SAS verwacht bovendien beperkte activiteiten in het belangrijke zomerseizoen en denkt dat het jaren zal duren voor het niveau van voor de coronacrisis weer bereikt wordt.

De plannen zouden leiden tot een verlies van zowat 1.900 banen in Zweden, 1.300 in Noorwegen en 1.700 in Denemarken. Eind januari stelde de luchtvaartmaatschappij ongeveer 10.300 mensen tewerk.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/luchtvaartmaatschappij-sas-plant-helft-personeel-te-ontslaan~af9971fa/
Rich de Nederbelg.