Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Dure tickets door foute spelling


De Telegraaf 21 juli 2010

AMSTERDAM -  Steeds meer reizigers moeten geld betalen omdat ze bij de online boeking hun naam verkeerd hebben gespeld of omdat de naam niet overeenkomt met hun paspoort.

Iemand die vorige week met Ryanair van Belgë naar Ierland wilde vliegen was door zo'n foutje 280 euro kwijt, weet het AD. Terwijl het ticket zelf niet meer dan zestig euro kostte.

Volgens PVV-Europarlementariër Laurence Stassen gebruiken luchtvaartmaatschappijen hun passagiers als melkkoe. Ze vraagt de Europese Commissaris van Transport deze praktijken aan te pakken.

Bron: http://www.telegraaf.nl/reiskrant/7219084/__Dure_tickets_door_foute_spelling__.html
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Mawibata



Ik heb het ook aan de hand gehad, wanneer ik een ticket boekte voor Mihmi's tante.  Voornaam had ik ingevuld Lucille ipv Lucia.

Kosten voor de aanpassing : Was het â,¬ 30,00 of â,¬ 50,00, ik weet het niet meer juist, maar zeker niet meer. 

Ik was een beetje pissig, maar als ik zie wat de anderen moeten betalen, viel het nog best mee.   :thumb:

Het was een boeking rechtstreeks op de website van de Singapore Airlines.
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Kano

Airphil Express eyes Cebu as hub for provincial flights



Philstar (The Freeman) July 22, 2010

CEBU, Philippines — After its re-launch in Metro Manila in March this year, Air Philippines is set to conquer the traveling market in the Visayas and Mindanao eyeing Cebu as the hub for all its provincial flights.

Maria Rodriguez Java, Airphil Express head for marketing, media, e-commerce and product, said the company also plans to make Cebu the center in the Visayas and Mindanao for its regional flights to Singapore and Korea , among others.

The low-cost airline had its Cebu to Manila maiden flight yesterday, simultaneous to the Davao to Manila maiden flight. Airphil initially flies Cebu to Manila ones a day but the frequency is set to increase to four flights in October this year.

Java said Airphil aims to fly Cebu to Manila eight times a day as soon as the additional aircrafts it purchased from France arrive. Airphil is undergoing a three-year re-fleeting plan, which includes the purchase of 18 Airbus 320 planes from France . Six A320 are expected to be delivered every year beginning this year. Two aircrafts have already been delivered. The remaining six are set to arrive in November.

Airphil's Cebu-Manila and Davao-Manila flights are purposely scheduled at the end of the day, at 10:40 p.m., in response to the demand of its target market, the business community.

"Cebu and Davao are known to be the place for manufacturers. According to our research, our customers (in Cebu and Davao ) needs to get themselves and their products to their destination faster, better and cheaper. AirPhil Express has designed its Cebu-Manila and Davao-Manila flights specifically to respond to this business demand," Java said.

"The end-of-the-day flight schedule and the choice of aircraft to service these routes are crucial. The larger cargo hold of the A320 allows Cebu and Davao-based business to load cargo to and from Manila at the end of every business day and straight to market at the start of the next. By assigning a fast, fuel-efficient, narrow-bodied jet like the A320, Airphil Express is also able to better respond to cost-wise to both passenger and cargo customers," she added.

Aside from the A320 planes, Airphil's fleet includes the Bombardier Q300 and the Bombardier Q400. Airphil Express also flies from Cebu to Bacolod , Cagayan de Oro, Caticlan, Iloilo, Surigao and Tacloban,

AirPhil was incorporated in 1995. In August 2009 it ceased operations after it was acquired by Philippine Airlines. It then started operating PAL Express flights in October under a code-sharing agreement with Philippine Airlines.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Rich

#123
Tientallen passagiers door cabine geslingerd bij zware turbulentie

Een vlucht van Washington naar Los Angeles leek voor vele mensen te eindigen in een nachtmerrie. Boven Kansas kreeg de Boeing 777 te maken met hevige turbulentie en werden zowel passagiers als crewleden heen en weer geslingerd. De 19-jarige Kaoma Bechaz doet haar relaas.

                                                                                                                                 
                                                                                                                                        Kaoma Bechaz

Het vliegtuig, met 254 passagiers en 10 crewleden aan boord, bevond zich op 10.000 meter boven de grond wanneer de hel losbrak. "Ineens maakte het vliegtuig een hevige val. Het voelde aan alsof we zouden gaan neerstorten", stak de Australische studente van wal. "Iedereen was aan het roepen en niemand wist of het ging om turbulentie of om mechanische problemen. Heel het toestel stond in rep en roer en zowel drankjes, voorwerpen als mensen vlogen van hier naar daar. Gelukkig had ik mijn veiligheidsgordel aan, waardoor ik ongehavend bleef."
                                           
                                                   Koffie op het plafond.
                                                                                                                       

Uiteindelijk kon het vliegtuig in Denver aan de grond worden gezet. 26 passagiers en vier leden van de crew liepen verwondingen op en moesten verzorgd worden. (ypu)

hln.be
Rich de Nederbelg.

Rich

Citaat van: Rich op donderdag 22 juli 2010, 12:13:30
Gelukkig had ik mijn veiligheidsgordel aan, waardoor ik ongehavend bleef."
                                           

De zoveelste les voor passagiers van vliegtuigen, .....altijd je gordel om als je zit.

En ook het zoveelste bewijs............een vliegtuig valt niet zomaar uit de lucht. De angst onstaat doordat je niet weet wat er aan de hand is, je hebt geen controle over zo'n situatie.
Moderne vliegtuigen hebben een enorme marge tijdens hevige turbulentie, dus denk daar best even aan als je in zwaar weer terecht komt.  :thumb:
Rich de Nederbelg.

Kano

Geknevelde stewardess in koffer


De Telegraaf. 23 juli 2010

Vancouver -  Voor wie moeite heeft zijn koffer terug te vinden op de bagageband van het vliegveld is er nu de ideale oplossing. Een Canadees bedrijf biedt stickers aan die de bagage een zeer opvallend uiterlijk bezorgen en vliegreizen tot een avontuur maken.


Foto: thecheeky.com


Foto: thecheeky.com

Dankzij de grote plakplaatjes van veertig bij dertig centimeter lijkt het net of er een geknevelde stewardess in de opengescheurde koffer zit. Maar dat is niet het enige: liefhebbers kunnen ook een plaatje van wat pakketten cocaïne, bundels dollars of een verzameling seksspeeltjes op hun koffer plakken

De website thecheeky.com ziet de stickers als de oplossing tegen monotone reizen. De opvallende koffer levert reizigers in ieder geval nieuwe vrienden op, belooft de online winkel.

Het bedrijf waarschuwt wel dat de stickers een probleem op kunnen leveren bij de beveiliging of de douane, "maar daar kom je wel achter onder het genot van een rectaal onderzoek."


Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/7239312/__Geknevelde_stewardess_in_koffer__.html
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

xav

Citaat van: Kano op vrijdag 23 juli 2010, 12:20:22
Geknevelde stewardess in koffer


De Telegraaf. 23 juli 2010

Vancouver -  Voor wie moeite heeft zijn koffer terug te vinden op de bagageband van het vliegveld is er nu de ideale oplossing. Een Canadees bedrijf biedt stickers aan die de bagage een zeer opvallend uiterlijk bezorgen en vliegreizen tot een avontuur maken.


Foto: thecheeky.com


Foto: thecheeky.com

Dankzij de grote plakplaatjes van veertig bij dertig centimeter lijkt het net of er een geknevelde stewardess in de opengescheurde koffer zit. Maar dat is niet het enige: liefhebbers kunnen ook een plaatje van wat pakketten cocaïne, bundels dollars of een verzameling seksspeeltjes op hun koffer plakken

De website thecheeky.com ziet de stickers als de oplossing tegen monotone reizen. De opvallende koffer levert reizigers in ieder geval nieuwe vrienden op, belooft de online winkel.

Het bedrijf waarschuwt wel dat de stickers een probleem op kunnen leveren bij de beveiliging of de douane, "maar daar kom je wel achter onder het genot van een rectaal onderzoek."


Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/7239312/__Geknevelde_stewardess_in_koffer__.html

ziet er wel leuk uit maar heb er toch mijn bedenkingen bij... sticker met sex toys zal wel niet teveel teweeg brengen maar die met stewardes of de cocaine vrees ik dat ze er niet echt gaan kunnen mee lachen  :happy2:

Rich

Vliegtuig van Lufthansa stort neer in Saoedi-Arabië
HLN breaking news  Op de Saoedische luchthaven van Ryad is een vliegtuig van de Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa neergestort. Het zou gaan om een vrachtvliegtuig, vernam Reuters bij de Saoedische staatstelevisie Al-Ekhbariya.

Er is nog geen nieuws over de omstandigheden van het ongeval of eventuele slachtoffers. (sam)
27/07/10 11u50

hln.be
Rich de Nederbelg.

Kano

Peuter schreeuwt vrouw doof


De Telegraaf, 28 juli 2010

Los Angeles -  Een Amerikaanse vrouw beweert gehoorschade opgelopen te hebben door een schreeuwend 3-jarig kind dat naast haar zat in het vliegtuig. Ze heeft nu een schikking getroffen met luchtvaartmaatschappij Qantas.

De 67-jarige Jean Barnard was vorige jaar net lekker gaan zitten voor een vlucht van Alice Springs naar Darwin. Nog voor het opstijgen leunde het 3-jarige jongetje naast haar in haar richting en een liet harde schreeuw los, zo hard zelfs dat haar oor begon te bloeden. "De pijn was zo ondraaglijk dat ik niet eens door had dat ik doof was," zei ze tegen de rechtbank in Los Angeles.

Barnard moest naar het ziekenhuis en haar vakantie uitstellen. Ze liet het er niet bij zitten en klaagde Qantas aan voor de lichamelijke en mentale schade en de medische kosten die ze heeft moeten maken.

Qantas verwierp elke aansprakelijkheid voor het gedrag van het jochie. Bovendien meende de advocaat van de maatschappij dat de vrouw al een gehoorapparaat droeg voor de bewuste vlucht.

Toch heeft Qantas nu ingebonden en een schikking getroffen met Barnand. De partijen hebben afgesproken dat ze daar verder niets over zeggen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/7271220/__Peuter_schreeuwt_vrouw_doof__.html?sn=binnenland,buitenland
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

xav

Citaat van: Kano op woensdag 28 juli 2010, 12:40:12
Peuter schreeuwt vrouw doof


De Telegraaf, 28 juli 2010

Los Angeles -  Een Amerikaanse vrouw beweert gehoorschade opgelopen te hebben door een schreeuwend 3-jarig kind dat naast haar zat in het vliegtuig. Ze heeft nu een schikking getroffen met luchtvaartmaatschappij Qantas.

De 67-jarige Jean Barnard was vorige jaar net lekker gaan zitten voor een vlucht van Alice Springs naar Darwin. Nog voor het opstijgen leunde het 3-jarige jongetje naast haar in haar richting en een liet harde schreeuw los, zo hard zelfs dat haar oor begon te bloeden. "De pijn was zo ondraaglijk dat ik niet eens door had dat ik doof was," zei ze tegen de rechtbank in Los Angeles.

Barnard moest naar het ziekenhuis en haar vakantie uitstellen. Ze liet het er niet bij zitten en klaagde Qantas aan voor de lichamelijke en mentale schade en de medische kosten die ze heeft moeten maken.

Qantas verwierp elke aansprakelijkheid voor het gedrag van het jochie. Bovendien meende de advocaat van de maatschappij dat de vrouw al een gehoorapparaat droeg voor de bewuste vlucht.

Toch heeft Qantas nu ingebonden en een schikking getroffen met Barnand. De partijen hebben afgesproken dat ze daar verder niets over zeggen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/7271220/__Peuter_schreeuwt_vrouw_doof__.html?sn=binnenland,buitenland

straks geen kinderen meer toegelaten op het vliegtuig of een apart compartiment die geluidsdicht is...