Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Door eigen interne nationalisme zijn ze volledig de draad met de wereld kwijt.....behalve dan als het om collecte gaat dan zijn ze nr 1  


Juist, daar zat ik vandaag aan te denken toen ik las dat Arroyo weigerde behandeld te worden door een "geimporteerde" arts, maar ze wil wel naar het buitenland. :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Die vrouw is aangeklaagd wegens "election-fraude":

Jan de Kloot die wordt aangeklaagd en vastzit voor een veel mindere aanklacht mag niet eens naar de tandarts.. :neeneenee: :neeneenee: :neeneenee:

De nieuwe AFP chief heeft de NPA aangeraden om samen een andere vijand te bestrijden, namelijk de "poverty"
Maar hij heeft niet verteld dat de generaals al biljoenen pesos hadden gestolen uit de koffers van de AFP en dat zijn manschappen worden gedood door de kogels die zijn verkocht aan de vijand door zijn eigen officieren... :jajaja: :jajaja:

Sorry... :offtopic:  ..... :benweg: :benweg: :benweg:

Kano

KLM stops direct flight to Manila


Manilastandardtoday, Nov 11 ,2011
by Eric B. Apolonio

Air France-KLM, the last European carrier flying direct to Manila, will scrap its Manila-Amsterdam route starting April 2012, according to Cees Ursem, Air France-KLM country manager.

The airline made the move after the Philippine government failed to address the issue of repressive taxes which are imposed even when commercial aviation is suffering worldwide turbulence, Ursem said.

"Consultations with different stakeholders of the [Philippine] government in the past year all turned out to be unsuccessful," Ursem said.

Last Oct. 31, the airline reduced its direct Amsterdam-Manila flight from 7 to 6 flights weekly and by April 2012 it will instead use Manila as transit or tail-end operations from Hong Kong.

By April 2012, since Air France-KLM has no traffic rights from Manila to Hong Kong and is not allowed to pick up passengers to unload to the crown colony except passengers from Manila on their way to Amsterdam, the Manila office will cut down or retrench some 15 employees, Ursem said. Boookings for an average of 36 rooms or more daily for its crew will be cancelled, Ursem said. Air France-KLM's decision to stop direct flights to Manila will also mean cutting-off of their accommodation tie-up with Sofitel (Philippine Plaza) their official hotel residence, for the crew's layover that counts to around 11,000 rooms per year.


Source: http://www.manilastandardtoday.com/insideNation.htm?f=2011/november/11/nation2.isx&d=2011/november/11
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Paring Belga

Spijtig voor mensen die direct naar Schiphol willen vliegen vanuit Manila.

Wel goed voor Etihad die waarschijnlijk wel zal bloeien in het verdwijnen van de vluchten van KLM.

Spijtig dat de regering hier zo koppig blijft zijn en zeer kort kunnen kijken dat ze met die beslissing zo veel schade hebben gedaan in andere zaken, zoals verlies van hotel kamers, mensen die ontslagen worden, enz...

Ik had waarschijnlijk nooit KLM genomen vanuit Manila omdat ze te duur zijn met hun vliegtuigbiljetten.  Ik mag wel andere Aziatische vliegtuigmaatschappijen veel beter.

boldy

hmm gvd lekker kut daar gaat de enigste rechtstrekse verbinding  :negatief: . ik vlieg 28 april met klm ,nu afwachten hoe of wat ,want neem aan dat ze per 1 april stoppen met de rechtstreekse vluchten .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

bananacreek

De :smiley-philippines: zullen zeggen: "Go Home Joe, we don't need your money", no problem.... :jajaja: :jajaja: :lachen:

balikbayan

Zo is dat een volle buik is minder belangrijk dan gezichtsverlies.

Ze weten het toch beter  :floet:

Kano

273 maatschappijen op zwarte lijst

Telegraaf 22 nov 2011

Brussel -  De Europese Commissie heeft een nieuwe lijst gepubliceerd van luchtvaartmaatschappijen die niet van en naar de EU mogen vliegen. Het gaat om 273 maatschappijen uit 21 landen.

Er geldt onder meer een ban voor Blue Wing Airlines uit Suriname en Rollins Air uit Honduras.

De lijst http://ec.europa.eu/transport/air-ban/doc/list_nl.pdf bevat ook elf maatschappijen die naar de EU mogen vliegen onder strikte beperkingen en voorwaarden, ontdekte Het Parool.

De onveilige bedrijven komen verder vooral uit Afrika, maar ook uit Afghanistan, Indonesië, Kazachstan en de Filipijnen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/10980667/__Zwarte_lijst_maatschappijen__.html?p=8,2
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

SEAIR adds flights to Hong Kong



abs-cbnNEWS.com 11/26/2011

MANILA, Philippines — South East Asian Airlines (SEAIR) announced that it will increase the number of its Hong Kong flights this Christmas season.

Two flights from Clark to Hong Kong and vice versa were added on Fridays and Sundays, the airline said.

An extra flight on Saturdays will also be added starting December 3, 2011.

"Hong Kong is a very important destination for Filipino migrant workers and tourists alike, especially at this time of the year when families are gathering together for the holidays," said SEAIR president Avelino Zapanta in a press statement.

SEAIR, which currently has the most flights from Clark to Hong Kong and Macau, will have one roundtrip Clark to Hong Kong flight on Monday, Tuesday, Wednesday and Thursday, and two roundtrip flights on Friday, Saturday and Sunday during the holiday season.

Airfares for Clark to Hong Kong flights are priced at P1,299 until November 30, 2011 for travel until July 31, 2012.

SEAIR uses the 144-seater Airbus 319 for its international flights.


Source: http://www.abs-cbnnews.com/lifestyle/11/26/11/seair-adds-flights-hong-kong

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Ronny55

Citaat van: Paring Belga op vrijdag 11 november 2011, 12:12:13
Spijtig voor mensen die direct naar Schiphol willen vliegen vanuit Manila.

Wel goed voor Etihad die waarschijnlijk wel zal bloeien in het verdwijnen van de vluchten van KLM.

Spijtig dat de regering hier zo koppig blijft zijn en zeer kort kunnen kijken dat ze met die beslissing zo veel schade hebben gedaan in andere zaken, zoals verlies van hotel kamers, mensen die ontslagen worden, enz...

Ik had waarschijnlijk nooit KLM genomen vanuit Manila omdat ze te duur zijn met hun vliegtuigbiljetten.  Ik mag wel andere Aziatische vliegtuigmaatschappijen veel beter.
Aleerst vermelden dat ik gewoon kut vind dat het niet meer rechtstreeks kan. Ik boek gewoonlijk Manila-A'dam-brussel
De Prijs: telkens als ik een vlucht wil boeken kijk ik eens bij andere maatschapijen voor beterkoop om  dan telkens weer KLM te boeken . Voor 50 euro te besparen wil ik niet echt 4 tot 15 uur langer onderweg zijn, als ze al beterkoop zijn.Veeleer zijn ze gewoon duurder. In Januari ga ik voor 10 dagen.....1097$  wie kan beter koop. Uiteraard pas ik graag mijn data's aan voor de beste koop
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Willy

Hoi Ronny,
Mijn maten hebben een ticket geboektbij KLM.de Dusseldorf -amsterdam - manila en terug voor 703â,¬ vertrek 2/02 en terug 23/02. + 139â,¬ voor een extra koffer + 100â,¬ voor extra beenruimte.