Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Citaat van: vvjoris op vrijdag 16 november 2012, 15:55:06
Teveel bagage in bagagevakken proppen: 11%: je kan er toch niet meer insteken dan erin kan?

Daar erger ik mij als passagier ook mateloos aan. Eerst moet je wachtten met boarden want degene met kinderen etc mogen eerst. Wanneer je dan aan de beurt bent kom je aan je stoel en zitten de vakken boven jouw stoel al compleet volgepropt met handbagage en iedereen kijkt een andere kant uit en de hostessen trekken hun schouders op. Los het maar zelf op. Dan kun je 14 uur met je eigen handbagage onder je benen zitten. Er is zo al weinig beenruimte. In feite zou je de bagage van de anderen gewoon uit dat vak moeten zwieren.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

boldy

de laatste keer op de terugweg  had een vent zijn handbagage in het vak gelegd wat bij mijn rij behoort ,ik d8 die knakker zit bij mij in de rij maar nee hoor hij zat een rij naast mij.
ik denk ja lekker  en zeg tegen hem om zijn bagage lekker in zijn eigen vak te leggen ,zit ie me raar aan te kijken en zegt ie wat maakt het uit en  jesus niet zo moeilijk doen .
ik zeg tegen die knakker er staan niet voor niks nummers op die coresponderen met je stoelnummer het moet niet wezen dat als ik iets moet pakken uit me bagage ik eerst ergens anders naartoe moet lopen om bij me bagage te kennen . hij was er niet blij mee maar ik d8 je pleur maar lekker op . :jajaja: sommige mensen geven nergens geen ene moer om .
waar ik trouwens een grote hekel aan heb is dat degene die achter je zit en hij opstaat altijd en eeuwig met zijn klauwen je rugleuning gebruikt als ophijspunt. zeer irritant vind ik .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Ketelbinkie

Citaat van: boldy op vrijdag 16 november 2012, 16:55:35
de laatste keer op de terugweg  had een vent zijn handbagage in het vak gelegd wat bij mijn rij behoort ,ik d8 die knakker zit bij mij in de rij maar nee hoor hij zat een rij naast mij.
ik denk ja lekker  en zeg tegen hem om zijn bagage lekker in zijn eigen vak te leggen ,zit ie me raar aan te kijken en zegt ie wat maakt het uit en  jesus niet zo moeilijk doen .
ik zeg tegen die knakker er staan niet voor niks nummers op die coresponderen met je stoelnummer het moet niet wezen dat als ik iets moet pakken uit me bagage ik eerst ergens anders naartoe moet lopen om bij me bagage te kennen . hij was er niet blij mee maar ik d8 je pleur maar lekker op . :jajaja: sommige mensen geven nergens geen ene moer om .
waar ik trouwens een grote hekel aan heb is dat degene die achter je zit en hij opstaat altijd en eeuwig met zijn klauwen je rugleuning gebruikt als ophijspunt. zeer irritant vind ik .
Je noemt inderdaad 2 punten van enorme irritaties. Het eerste punt van irritatie heeft er ooit toe geleid dat ik op een binnenlandse vlucht van Manilla naar Dumaguete City met Cebu Pacific Air, bij aankomst mijn handbagage was verdwenen, die ik noodgedwongen moest opbergen boven rij #17 terwijl ikzelf op rij #11 zat.
De rugleuning irritatie als de persoon achter je opstaat voor toiletbezoek of anderszins is al vrij irritant maar ooit een vlucht Denpassar (Bali Indonesie) naar Perth (Australie), vluchtduur ca. 8 uur. Nou achter me zat een gezin met 2 kinderen. Na een uur was ik het meer dan spuugzat van het gesjor aan mijn rugleuning door die kinderen en de stewardess erbij gehaald. In duidelijke bewoordingen kenbaar gemaakt dat het moest ophouden of ik anders zelf maatregelen zou gaan nemen. Dat heeft inderdaad geholpen.

eddyvm

Tigerairways heeft zijn vluchten vanuit Clark naar Kota Kinabalu afgeschaft.Heb een mail ontvangen dat ze het gestorte bedsrag binnen 20 dagen gaan terrugstorten,ik ben benieuwd.Nog andere leden met hetzelfde probleem?ik had wel vanuit bohol aansluitende vluchten geboekt met palexpress,die zullen wel verloren zijn ,grrr.groetjes

vvjoris

Citaat van: eddyvm op maandag 19 november 2012, 06:32:25
Tigerairways heeft zijn vluchten vanuit Clark naar Kota Kinabalu afgeschaft.Heb een mail ontvangen dat ze het gestorte bedsrag binnen 20 dagen gaan terrugstorten,ik ben benieuwd.Nog andere leden met hetzelfde probleem?ik had wel vanuit bohol aansluitende vluchten geboekt met palexpress,die zullen wel verloren zijn ,grrr.groetjes

Palexpress betaalt ook terug, maar nu het de 'fout' is van Tiger, ben ik niet zeker ... informeer eens om te rerouten é...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

gosternokke

Citaat van: eddyvm op maandag 19 november 2012, 06:32:25
Tigerairways heeft zijn vluchten vanuit Clark naar Kota Kinabalu afgeschaft.Heb een mail ontvangen dat ze het gestorte bedsrag binnen 20 dagen gaan terrugstorten,ik ben benieuwd.Nog andere leden met hetzelfde probleem?ik had wel vanuit bohol aansluitende vluchten geboekt met palexpress,die zullen wel verloren zijn ,grrr.groetjes



Jammer   :negatief:   Zouden ze in  :smiley-philippines:   geen marktonderzoek doen voor ze een lijn starten.

Ik kom dit zo vaal tegen.   Dit is nou Clark naar KK. maar pas werd  ook de nieuwe lijn Cebu naar Camiguin opgeheven.

Ook bij veerboten komt het voor, begin 2012  een fastferry Coron- El Nido gestart paar maanden later al weer opgeheven.

vvjoris

Citaat van: gosternokke op maandag 19 november 2012, 15:38:57
Citaat van: eddyvm op maandag 19 november 2012, 06:32:25

Jammer   :negatief:   Zouden ze in  :smiley-philippines:   geen marktonderzoek doen voor ze een lijn starten.


Volgens mij hebben ze in  :smiley-philippines: niet veel benul van zaken doen, uitzonderingen zoals SM en zo niet te na gesproken, maar ik heb de stellige indruk dat alles wat goed draait in buitenlandse handen is (veel hotels blijken in Chinese handen te zijn bijvoorbeeld), wat evenwel door veel van mijn  :smiley-philippines: contacten in de  :smiley-philippines: tegengesproken wordt. Die onlogische logica heeft er toch iets mee te maken denk ik, naast wat ik bij mijn nabije contacten in  :smiley-philippines: hoor: business: ok, start maar, en we zien wel als het 'klikt' .... Dus luchtverbinding starten, constateren 'oei geen passagiers genoeg', en dan maar weer afvoeren....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Kano

'Piloten vallen bij bosjes in slaap'


Telegraaf, 21 nov 2012 door Paul Eldering

"Piloten van Europese vliegmaatschappijen vallen bij bosjes in slaap achter de stuurknuppel." Dat concludeert de European Cockpit Association (ECA) vandaag na uitgebreid onderzoek onder 6000 vliegers in EU-lidstaten. "Nog veel erger dan we dachten", aldus ECA...........


Lees verder: http://www.telegraaf.nl/reiskrant/21098036/___Piloten_vallen_in_slaap___.html
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek


Kano

Schadevergoeding per koffer en persoon


tELEGRAAF 22 NOV 2012
LUXEMBURG -

Luchtvaartmaatschappijen moeten tot 1100 euro schadevergoeding betalen voor verloren bagage, niet alleen per koffer maar ook per persoon. Dat heeft het Europees Hof in Luxemburg donderdag bepaald.

Lees verder: http://www.telegraaf.nl/overgeld/consument/21101854/__Vergoeding_per_koffer_en_persoon__.html
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn