Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Het smerigste van een vliegtuig


De Telegraaf, 23 nov 2012
door onze redactie

Uit een Amerikaans onderzoek is gebleken welk onderdeel van het vliegtuig de meeste bacteriën bevat. Opgelet: na het lezen van dit bericht wil je nooit meer vliegen zonder antibacteriële crème!

Lees verder:http://www.telegraaf.nl/reiskrant/21104483/__Het_smerigste_van_een_vliegtuig__.html
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Rich

De beste luchthavens om te shoppen


                                           


Wie op reis vertrekt, neemt best geen volle koffer mee. Op de luchthaven kan je namelijk uitstekend shoppen. Wij lijstten de tien vliegvelden met het leukste winkelaanbod voor je op.

Lees verder, bron : http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20121123_00378923
Rich de Nederbelg.

Kano

Tikfoutje in vliegticket brengt reis in gevaar
Controleer goed uw gegevens


Geldenrecht 28 November 2012 Jaap Roelants

Eerder dit jaar heb ik bij vliegmaatschappij Emirates via internet een ticket naar Kaapstad in Zuid Afrika geboekt. Daarin heb ik een fout gemaakt. Ik krijg geen geld terug, waarom krijg ik geen gelegenheid mijn fout te herstellen?

Ik heb mijn initialen ingetikt en dat had mijn voornaam moeten zijn. Het blijkt dat ik dat alleen kan corrigeren door een nieuw ticket te kopen. De prijs voor het oude ticket krijg ik dan niet terug. Ik kan het risico nemen dat men mij op Schiphol laat passeren, maar misschien merken ze het. Dan sta ik daar... wat kan ik nu het beste doen?

Lees verder: http://www.geldenrecht.nl/artikel/2012-11-28/tikfoutje-in-vliegticket-brengt-reis-in-gevaar
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Rich

Durft u met een vliegtuig zonder piloot meevliegen?

Binnen enkele weken stijgt er in Groot-Brittannië een toestel op zonder gezagsvoerder tijdens een gedurfde testvlucht. Volgens specialisten is dat immers de toekomst van de luchtvaart.

De tweemotorige Jetstream zal zonder passagiers opstijgen vanaf de Warton Aerodrome in Lancashire met als bestemming Noord-Schotland. Er bevinden zich geen piloten in de cockpit, al zullen ze wel stand-by zijn in het toestel indien er iets zou mislopen.  Het is immers de bedoeling dat piloten van op de grond, of beter gezegd van in de controletoren van Warton het toestel naar de eindbestemming begeleiden.

Lees verder, bron : http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuws/article/detail/1540778/2012/11/28/Durft-u-met-een-vliegtuig-zonder-piloot-meevliegen.dhtml

Ik zou het in ieder geval (nog) niet durven.  :neeneenee: :neeneenee:
Rich de Nederbelg.

callebaut

Citaat van: Rich op woensdag 28 november 2012, 11:31:31
Durft u met een vliegtuig zonder piloot meevliegen?

Binnen enkele weken stijgt er in Groot-Brittannië een toestel op zonder gezagsvoerder tijdens een gedurfde testvlucht. Volgens specialisten is dat immers de toekomst van de luchtvaart.

De tweemotorige Jetstream zal zonder passagiers opstijgen vanaf de Warton Aerodrome in Lancashire met als bestemming Noord-Schotland. Er bevinden zich geen piloten in de cockpit, al zullen ze wel stand-by zijn in het toestel indien er iets zou mislopen.  Het is immers de bedoeling dat piloten van op de grond, of beter gezegd van in de controletoren van Warton het toestel naar de eindbestemming begeleiden.

Lees verder, bron : http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuws/article/detail/1540778/2012/11/28/Durft-u-met-een-vliegtuig-zonder-piloot-meevliegen.dhtml

Ik zou het in ieder geval (nog) niet durven.  :neeneenee: :neeneenee:

Op zich , niet nieuw onder de zon , de US Airforce gebruikt reeds geruime tijd vliegtuigen bestuurd door piloten op de grond .
Men is zelfs in zeer ver gevorderd stadia wat betreft gevechtsvliegtuigen .
Rijst bij mij een vraagje : als de piloot op de grond blijft , zou zijn gevoelsverantwoordelijkheid ( hij zit toch niet in het toestel ) even groot zijn ?
Ik denk indien er iets serieus scheelt en de piloot is ook aanwezig in het toestel hij ook alles in het werk zal stellen om zijn eigen hachje te redden .

Herbie

Citaat van: callebaut op woensdag 28 november 2012, 11:44:03
Citaat van: Rich op woensdag 28 november 2012, 11:31:31
Durft u met een vliegtuig zonder piloot meevliegen?

Binnen enkele weken stijgt er in Groot-Brittannië een toestel op zonder gezagsvoerder tijdens een gedurfde testvlucht. Volgens specialisten is dat immers de toekomst van de luchtvaart.

De tweemotorige Jetstream zal zonder passagiers opstijgen vanaf de Warton Aerodrome in Lancashire met als bestemming Noord-Schotland. Er bevinden zich geen piloten in de cockpit, al zullen ze wel stand-by zijn in het toestel indien er iets zou mislopen.  Het is immers de bedoeling dat piloten van op de grond, of beter gezegd van in de controletoren van Warton het toestel naar de eindbestemming begeleiden.

Lees verder, bron : http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuws/article/detail/1540778/2012/11/28/Durft-u-met-een-vliegtuig-zonder-piloot-meevliegen.dhtml

Ik zou het in ieder geval (nog) niet durven.  :neeneenee: :neeneenee:

Op zich , niet nieuw onder de zon , de US Airforce gebruikt reeds geruime tijd vliegtuigen bestuurd door piloten op de grond .
Men is zelfs in zeer ver gevorderd stadia wat betreft gevechtsvliegtuigen .
Rijst bij mij een vraagje : als de piloot op de grond blijft , zou zijn gevoelsverantwoordelijkheid ( hij zit toch niet in het toestel ) even groot zijn ?
Ik denk indien er iets serieus scheelt en de piloot is ook aanwezig in het toestel hij ook alles in het werk zal stellen om zijn eigen hachje te redden .




Dat denk ik toch ook hoor  :jajaja:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

eddyvm

hallo mensen
update van de terugbetaling van mijn palexpress tickets.van de omstreeks 10000p hebben we ongeveer 1500p verloren,ok dus.gewoon ter info hoor.eddy

vvjoris

Citaat van: eddyvm op donderdag 29 november 2012, 00:10:54
hallo mensen
update van de terugbetaling van mijn palexpress tickets.van de omstreeks 10000p hebben we ongeveer 1500p verloren,ok dus.gewoon ter info hoor.eddy

Idd, die gaan ervan uit dat een full refund 85 % van het bedrag is ...

Hoelang heb je moeten wachten?
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

eddyvm

ik heb ongeveer 10 dagen moeten wachten,wel niet op hun beloofde telefoontje gewacht,en zelf 2x naar het reisbureau geweest.maar eind goed,bijna al goed dus.eddy

Rich

Palace gives go ahead for new terminal

By Elias O. Baquero

Thursday, November 29, 2012

PRESIDENT Benigno Aquino III and the National Economic and Development Authority (Neda) board approved the P8-billion expansion of the Mactan-Cebu International Airport (MCIA) terminal in a meeting at Malacañang yesterday.

"Cebu finally gets its new airport passenger terminal," read the text message of MCIA Authority General Manager Nigel Paul Villarete, minutes after Aquino affixed his approval signature.

Villarete said the Neda board gave the go-signal for the project's implementation.

Aquino is the chairperson of the Neda board, which is composed of different government
agencies, including the Department of Finance.

At the meeting were Department of Transportation and Communication officials, such as Secretary Joseph Emilio Aguinaldo Abaya, Undersecretary Rene Limcaoco and Assistant Secretary Jimmy Feliciano.

Villarete said he was the one who answered questions from Neda board members regarding MCIA's operations and on why there was a need for a new terminal.

Interested bidders

Once the project is completed, operations and management of MCIA will fall under the Public-Private Partnership program of the Aquino administration.

The airport terminal expansion has attracted interest from big business
establishments, such as the Ayala Corp. and Aboitiz Equity Ventures Inc., which signed a joint-venture agreement to bid for the project.

The existing terminal was built in 1995 and is relatively dilapidated, compared to the newer terminals in the country.

Villarete earlier said the terminal was designed for 4.5 million passengers annually.

And with traffic volume registering 6.2 million passengers in 2011 and expected to break the seven-million mark this year, the airport is congested.

Bron : http://www.sunstar.com.ph/cebu/local-news/2012/11/29/palace-gives-go-ahead-new-terminal-255860
Rich de Nederbelg.