Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Man trekt 70 kledingstukken aan om bagagetoeslag te vermijden

Het is veel mensen een doorn in het oog dat ze vaak forse bagagetoeslagen moeten betalen wanneer hun koffer ook maar iets te zwaar is. Een Chinese man die het overkwam koos een wel rigoureuze oplossing: hij trok 70 kledingstukken over elkaar heen aan om aan de toeslag te ontkomen.....................


Lees verder: http://www.telegraaf.nl/reiskrant/21168099/__Man_trekt_70_kledingstukken_aan_om_bagagetoeslag_te_vermijden__.html

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

Phillippine Airlines seeks Kuwait, Turkey rights allocations

   


By:   Firdaus Hashim Singapore
flightglobal  12 Dec 2012


Philippine Airlines (PAL) has filed applications with the country's civil aeronautics board to be allocated rights to serve Kuwait and Turkey.

In its applications, PAL is proposing to start daily services on the Manila-Kuwait route from the 2013 summer schedule and thrice weekly services on the Manila-Istanbul route from 5 August 2013.

In a separate application, PAL is also seeking confirmation of its designation as the official Philippine carrier, and for the reallocation of its rights to serve Phnom Penh, Cambodia. It is proposing to operate a four times weekly Manila-Phnom Penh service, using Airbus A320s from 31 March 2013.

Innovata Schedules show that PAL will be the only operator on routes from Manila to Istanbul and Phnom Penh. It will compete with Kuwait Airways on the Manila-Kuwait route.


Source: http://www.flightglobal.com/news/articles/phillippine-airlines-seeks-kuwait-turkey-rights-allocations-380113/?cp=NLC-FGNEP20121220&attr=editorial
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

'Veiligheid niet zaligmakend in luchtvaart'



Telegraaf, 2 jan 2013


Het is een misvatting dat veiligheid boven alles gaat in de luchtvaart. Dat stelt Benno Baksteen, oud-verkeersvlieger en voorzitter van een commissie die de overheid adviseert over veiligheid in de sector.

„Het is een misvatting dat veiligheid het enige criterium is".............

Lees verder: http://www.telegraaf.nl/binnenland/21192034/___Veiligheid_niet_boven_alles___.html
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

Dan zou ik wel graag willen weten welke maatschappijen en op welke vluchten geen extra kerosine wordt meegenomen, want voor mij is veiligheid WEL zaligmakend.

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

gosternokke

Weinig schokkend verhaal.    Evident dat in deze tijd niet alleen veiligheid maar ook milieu een rol speelt in de luchtvaart.

Kijk in de jaren 50 en 60 was milieu  een  non-issue.   En de kerosine was goedkoop, dus niemand maalde er om als er tonnen teveel kerosine aan boord ging.

Was het vliegtuig bij aankomst te zwaar  of uit veiligheid nog te veel kerosine aan boord, werd dat boven zee gewoon uitgeworpen zodat het verneveld en het kan verdampen.

Helaas tijden zijn veranderd, milieu speelt nu wel een rol en kerosine is te duur om te verknoeien.

  neemt niet weg dat veiligheid wel nummer 1 zal moeten blijven in de luchtvaart.

Rich

Citaat van: Kano op woensdag  2 januari 2013, 09:56:20
Dan zou ik wel graag willen weten welke maatschappijen en op welke vluchten geen extra kerosine wordt meegenomen, want voor mij is veiligheid WEL zaligmakend.


Dat gaan ze je echt niet vertellen Kano  :neeneenee:

Och allemaal niets om ongerust over te zijn. 2012 was weer een heel veilig vliegjaar en het wordt steeds beter en beter.  :thumb:
Rich de Nederbelg.

Rich

2012 relatief veilig vliegjaar

21 december 2012

AMSTERDAM — Vliegen wordt steeds veiliger. Het aantal ongelukken en de hoeveelheid slachtoffers die daarbij vielen, is dit jaar op het laagste punt uitgekomen sinds de Tweede Wereldoorlog.

Je moet 14.000 jaar elke dag vliegen om als passagier een ongeluk mee te maken, aldus Günther Matschnigg van Iata, de mondiale brancheorganisatie van luchtvaartmaatschappijen. Het vliegtuig is volgens hem veruit het veiligste vervoermiddel.
Bij het boeken van een vliegreis is het de moeite waard om op te zoeken of een maatschappij lid is van Iata: geen van de 243 leden maakte dit jaar een fataal ongeluk mee.

Kloof
Volgens het Nederlandse Aviation Safety Network (ASN) zijn er nog nooit zo weinig vliegrampen met passagiersvluchten geweest als dit jaar. ASN houdt het op negentien ongelukken met 481 slachtoffers. Alleen in 2004 waren er volgens ASN minder slachtoffers. Volgens Gerard van Es van het Nationaal Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium (NLR) in Amsterdam wordt de luchtvaart vooral in het Westen steeds veiliger. „De kloof met Afrika en Azië wordt steeds groter." Hij schrijft dat toe aan de grote aandacht voort vliegveiligheid bij westerse maatschappijen, vliegvelden, verkeersleiders en overheden. „Daar schort het in Azië en Afrika vaak aan."

Lees verder, bron : http://pol-prod-cm.wegener.nl/preview/2.207/2.1381/1.3575121
Rich de Nederbelg.

Herbie

Citaat van: Rich op woensdag  2 januari 2013, 11:02:35
2012 relatief veilig vliegjaar

21 december 2012

AMSTERDAM — Vliegen wordt steeds veiliger. Het aantal ongelukken en de hoeveelheid slachtoffers die daarbij vielen, is dit jaar op het laagste punt uitgekomen sinds de Tweede Wereldoorlog.

Je moet 14.000 jaar elke dag vliegen om als passagier een ongeluk mee te maken, aldus Günther Matschnigg van Iata, de mondiale brancheorganisatie van luchtvaartmaatschappijen. Het vliegtuig is volgens hem veruit het veiligste vervoermiddel.
Bij het boeken van een vliegreis is het de moeite waard om op te zoeken of een maatschappij lid is van Iata: geen van de 243 leden maakte dit jaar een fataal ongeluk mee.

Kloof
Volgens het Nederlandse Aviation Safety Network (ASN) zijn er nog nooit zo weinig vliegrampen met passagiersvluchten geweest als dit jaar. ASN houdt het op negentien ongelukken met 481 slachtoffers. Alleen in 2004 waren er volgens ASN minder slachtoffers. Volgens Gerard van Es van het Nationaal Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium (NLR) in Amsterdam wordt de luchtvaart vooral in het Westen steeds veiliger. „De kloof met Afrika en Azië wordt steeds groter." Hij schrijft dat toe aan de grote aandacht voort vliegveiligheid bij westerse maatschappijen, vliegvelden, verkeersleiders en overheden. „Daar schort het in Azië en Afrika vaak aan."

Lees verder, bron : http://pol-prod-cm.wegener.nl/preview/2.207/2.1381/1.3575121

Vande jaar en we zijn nog maar 2 dagen ver zijn er al 1405 verkeers doden gevallen. Vliegen is het veiligste op heel de wereld voor het moment. Maar voor hoelang.

Op deze side helemaal onderaan.

http://www.eclecticsite.be/calc/wereldOdon.htm
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

O.B.Bommel

Misschien even afwachten of o.a. Ryanair voldoende tankt voor vertrek.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Herbie

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op donderdag  3 januari 2013, 08:57:45
Misschien even afwachten of o.a. Ryanair voldoende tankt voor vertrek.

:lachen: :lachen: gelukkig heb ik daar nog nooit mee gevlogen.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.