Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Toeristenbelasting loopt spuigaten uit

Twelegraaf 3 jan 2013
door Paul Eldering
BAARN -

De toeristenbelasting op buitenlandse vliegreizen loopt dit jaar de spuigaten uit. Niet alleen tickets, maar ook voor hotelovernachtingen en bijvoorbeeld visa moeten vaak tientallen euro's meer worden bijbetaald. Dat stelt ANVR-voorman Frank Oostdam vanmiddag op de nieuwjaarsreceptie van de brancheorganisatie. „Die hogere taksen zijn kortzichtig en onacceptabel. De vakantieganger wordt als melkkoe gebruikt om de staatskas te spekken."



lees verder: http://www.telegraaf.nl/binnenland/21194125/__Hufters_overal_buitensluiten__.html
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Marinero

Citaat van: Kano op donderdag  3 januari 2013, 10:08:34
Toeristenbelasting loopt spuigaten uit

Twelegraaf 3 jan 2013
door Paul Eldering
BAARN -

De toeristenbelasting op buitenlandse vliegreizen loopt dit jaar de spuigaten uit. Niet alleen tickets, maar ook voor hotelovernachtingen en bijvoorbeeld visa moeten vaak tientallen euro's meer worden bijbetaald. Dat stelt ANVR-voorman Frank Oostdam vanmiddag op de nieuwjaarsreceptie van de brancheorganisatie. „Die hogere taksen zijn kortzichtig en onacceptabel. De vakantieganger wordt als melkkoe gebruikt om de staatskas te spekken."



lees verder: http://www.telegraaf.nl/binnenland/21194125/__Hufters_overal_buitensluiten__.html

Was het maar zo dat het alleen maar vakantiegangers waren. Je zou je vrouw en kinderen er maar hebben zitten. Ik vind de link over hufters dan ook erg passend. Kunnen we de mensen die de economie om zeep helpen met belastingen ook op de hufterlijst zetten?

Deep Throat

Misschien heb ik een wat minder heldere bui maar waar zit het verband tussen hufterig gedrag en verhoging van de toeristenbelasting? Of hadden ze wat bedragen moeten innen in het Groningse Haren?

Om even verder te gaan op die toeristenbelasting: Ik kan de opmerking niet geheel los zien van persoonlijke belangen, hij berekent die belasting toch gewoon door in zijn tarieven?
Dat hij daardoor erg duur wordt en minder verkoopt lees minder winst, tja, dan wordt het wat geloofwaardiger.

Al IK dat nu zei als klant, ik heb geen idee wat ze rekenen als het een pakket is. Bij hotels zit het meestalniet hoger dan 2 euries per nacht. Ik zoek een hotel naar een all-in prijs, weet ik wat er verder in zit.
Ik heb meer moeite met de luchthavenfees, want ik weet dat de vliegmaatschappij ook niet voor niks landen en dan moeten de passagiers ook nog storten en dat is vaak meer dan een paar euro.

En dan mis ik op de luchthaven ook nog vaak de nodige waar voor het geld of ik moet weer bijstorten voor een lounge.
Ach dubbel genaaid houdt beter zeggen ze wel eens. Thuisblijven blijft goedkoper.

Kano

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op donderdag  3 januari 2013, 08:57:45
Misschien even afwachten of o.a. Ryanair voldoende tankt voor vertrek.

En in het vliegtuig piloten zitten die niet te ziek zijn om te vliegen, want 'Piloten Ryanair vliegen als ze ziek zijn'

http://www.telegraaf.nl/reiskrant/21194726/___Piloten_vliegen_als_ze_ziek_zijn___.html
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Deep Throat

Tja, wat mij betreft niks nieuws. Ik heb een keer gevlogen met die club en wat mij betreft is het de laatste keer tenzij er absoluut geen ander alternatief is. Dan maar een paar tientjes meer, ik vond het onbeschrijflijk.
Toch zweren er kennissen bij maar die hebben blijkbaar een ander servicecriterium dan ik (misschien alleen de wallet) of zijn niks gewend, ik heb geen idee en natuurlijk zal het zo zijn dat het in veel gevallen gewoon goed gaat.

In juli vlieg ik naar Portugal met Lufthansa, bij boeken tariefsmatig weinig verschil met Ryanair en dan had ik de bagage bij Ryanair nog niet meegeteld, een zakdoekje komt je al op tarief te staan en als die zwaarder is door je traantjes van ellende komt er nog wat bij.
Ik heb geen ervaringen met andere goedkope maatschappijen dus daar onthoud ik mij van commentaar, wellicht dat iemand anders ervaringen kan vergelijken.

Rich

Ook KLM laat piloten met weinig brandstof vliegen"

Ook luchtvaartmaatschappij KLM oefent druk uit op haar piloten om met zo min mogelijk brandstof te vertrekken. Daarmee worden bewust ernstige veiligheidsrisico's genomen, vindt de SP.

Het Nederlandse SP-Kamerlid Farshad Bashir sprak met meerdere werknemers van KLM. "KLM laat piloten doelbewust met te weinig brandstof vliegen om kosten te besparen", concludeert hij in de krant het Algemeen Dagblad. Lees verder, bron : http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/article/detail/1555582/2012/12/31/Ook-KLM-laat-piloten-met-weinig-brandstof-vliegen.dhtml
Rich de Nederbelg.

Rich

Jammer voor de plofkipliefhebbers  :biggrinn:

KLM serveert geen plofkip meer aan boord

KLM stopt eind dit jaar met het gebruik van plofkippen in de maaltijden die worden geserveerd aan boord van de vluchten vanuit Amsterdam. Plofkippen zijn kuikens die op zes weken tijd vetgemest worden tot ze zeker 2,2 kilogram weken. Een normale leghen bereikt dat gewicht pas na ruim 14 weken.

"Het gaat om ontzettend veel maaltijden. Ter illustratie: dagelijks serveert KLM 40.000 maaltijden en hapjes. Niet allemaal met kip overigens", zegt Joost Ruempel van de KLM.

De verandering in de keuze van het vlees komt voort uit de samenwerking met het Wereld Natuurfonds, zegt Ruempel. Eerder werd al gekozen voor vis en kalfsvlees met een diervriendelijker karakter en biologische melk. Op de vluchten vanuit Amerika worden de omeletten gebakken van zogenoemde cage free-eieren.

Sinds oktober wordt al geen plofkip meer geserveerd in de businessclass-vluchten vanaf Schiphol. Passagiers in de hogere prijsklassen krijgen al kip met één ster van het Beter Leven-keurmerk.

Bron : http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuws/article/detail/1558996/2013/01/08/KLM-serveert-geen-plofkip-meer-aan-boord.dhtml
Rich de Nederbelg.

O.B.Bommel

Verdorie, kommer en kwel, eerst niet genoeg benzine en nu ook geen plofkip meer, waar moet dit heen in deze wereld.....ik plof bijna.
Ik zal wel geen vrienden maken bij het dierenbevrijdingsfront met deze post, edoch, het zij zo.

Krijg ik zomaar visioenen van scharrelende kippen in het vliegtuig en die je dan aanwijst en de Stewardess maakt hem dan klaar voor je in de pantry-grill met een kerry-sausje.
Wel eens gedacht aan de vliegtuigpassagiers, hoeveel centimeter die krijgen in een toestel? Plofpassagiers moeten verboden worden.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

O.B.Bommel

Nog even over de plofkip, vanmorgen las ik deze in de krant:

'Bio schaadt milieu' door Richard van de Crommert
WAGENINGEN - „Biologisch voedsel is helemaal niet goed voor het milieu." Dat stelt Aalt Dijkhuizen, de topman van de Universiteit van Wageningen, die de aanval heeft geopend op de plofkipacties van Wakker Dier. Hij noemt de acties 'merkwaardig'.
Volgens hem is biologisch voedsel „lang niet het meest duurzaam". Sterker nog, biologisch voedsel is duurder, niet bewezen gezonder en juist slechter voor het milieu.

„Vaak wordt biologisch gezien als het meest duurzaam", laat Dijkhuizen weten. „Dat is wat betreft het gebruik aan grondstoffen en uitstoot van broeikasgassen per kilogram product aantoonbaar onjuist. Met biologisch boeren heb je meer voer nodig. Dat betekent meer grond en grondstoffen per eenheid melk, vlees of eieren. En ook meer uitstoot aan broeikasgassen."

Actiegroepen als Wakker Dier proberen supermarkten te dwingen te kiezen voor minder kippenvlees uit de gangbare veehouderij. De Facebookpagina van Albert Heijn wordt overstelpt met georkestreerde oproepen om snel te stoppen. „Dat vind ik een merkwaardige ontwikkeling", zegt Dijkhuizen. „Want de Nederlandse veehouderij is de schoonste ter wereld."


Grappig voor de discussie. Maar ik neem aan dat dit niet de eerste keer is dat zoiets gepubliceerd wordt. Maar stel dat het waar is zou ik graag willen weten wat de keuze zal zijn voor de milieubroeders, klimaat OF dierenwelzijn, allebei kan dan niet.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21214124/___Bio_schaadt_milieu___.html
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Amice

Alles wat je als waarheid gestelt wilt krijgen kun je bij universiteiten verkrijgen.

Uiteindelijk draait het allemaal om 1 ding, ik neem aan dat niet hoef te vermelden wat dat is.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent