Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/article/detail/1561433/2013/01/12/Dreamliner-zet-Boeing-op-verlies.dhtml

"Vliegtuigbouwer Boeing stond onderaan de Dow Jones met een verlies van 2,5 procent. Luchtvaartautoriteit FAA kondigde een onderzoek aan naar de Dreamliner, naar aanleiding van alle problemen die zich de afgelopen week bij het nieuwe toestel hebben voorgedaan. De toezichthouder liet weten dat de Dreamliner veilig is, maar dat er toch extra naar moet worden gekeken. Afgelopen week werden onder meer een scheur in een cockpitraam en een brandstoflek ontdekt in de nieuwe Boeing. Ook brak er brand uit in een toestel dat stond geparkeerd op de luchthaven van Boston."

Er staat in het 'papieren" laatste nieuws van vandaag (12 jan 2013) een artikel over de moeilijkheden met de B787, maar daar kan je alleen aan als je inlogt denk ik ...
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Kano

JAL's grounded Boeing Dreamliner leaks fuel in tests

By JAMES TOPHAM and ALWYN SCOTT, REUTERS
GMA January 14, 2013

TOKYO/SEATTLE - Japan Airlines Co (JAL) said on Sunday that a Boeing Co 787 Dreamliner jet undergoing checks in Tokyo following a fuel leak at Boston airport last week had leaked fuel during tests earlier in the day.

An open valve on the aircraft caused fuel to leak from a nozzle on the left wing used to remove fuel, a company spokeswoman said. The jet is out of service after spilling about 40 gallons (roughly 150 liters) of fuel onto the airport taxiway in Boston due to a separate valve-related problem.

In Boston, a different valve on the plane opened, causing fuel to flow from the center tank to the left main tank. When that tank filled up, it overflowed into a surge tank and out through a vent. The spill happened as the plane was taxiing for takeoff on a flight to Tokyo on Jan. 8. It made the flight about four hours later.

The causes of both incidents are unknown, the JAL spokeswoman added. There is no timetable for the plane to return to service.

On Friday, the U.S. government ordered a wide-ranging review of Boeing's 787 Dreamliner, citing concern over a battery that caught fire on Jan. 7, also on a JAL plane in Boston, and other problems. The government and Boeing insisted the passenger jet remained safe to fly.

The 787 represents the boldest bet Boeing has made on a new plane in more than a decade, and because the aircraft required billions to develop, much of the company's financial performance is riding on its success. Boeing is trying to double production to 10 jets a month this year to cash in on nearly 800 orders.

The eight airlines that operate the 50 jets delivered so far have expressed support for it, saying the mishaps are teething problems common with most new airplanes, and the 787's fuel savings make it an important addition to their fleets. JAL and local rival All Nippon Airways Co fly 24 Dreamliners.

The review follows a slew of incidents that have focused intense scrutiny on the new plane. While many of the issues that have dogged the 787 are typically considered routine, their occurrence in quick succession on an aircraft that incorporates major new technology and has not seen wide use yet has sparked concerns about safety.

In December, a 787 operated by United Airlines and bound from Houston to Newark, New Jersey, was forced to land in New Orleans after a warning light in the cockpit indicated a generator had failed.

Boeing later said a faulty circuit board produced in Mexico and supplied by UTC Aerospace Systems, a unit of United Technologies, had produced a false reading in the cockpit. A UTC Aerospace spokesman declined to comment.

Also in December, two other 787s suffered problems with electrical panels. The fire on Jan. 7 started when a lithium-ion battery used in an auxiliary power system ignited while the plane was parked at the gate. It burned for about 40 minutes before firefighters put the flames out, and smoke entered the cabin. Passengers and crew had already left the aircraft.

On Dec. 5, U.S. regulators said there was a manufacturing fault in 787 fuel lines and advised operators to make extra inspections to guard against engine failures.

Last week, the plane had seven reported incidents, ranging from the fire to a cracked cockpit window. – Reuters

Source: http://www.gmanetwork.com/news/story/290136/economy/companies/jal-s-grounded-boeing-dreamliner-leaks-fuel-in-tests
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

Bacolod airport 'ready for international flights by June'



Sun.Star Network Online -Jan 15 2013
Carla N. Canet


NEGROS Occidental Representative Albee Benitez (third district) said Monday that the Bacolod Silay Airport will be ready to serve international flights starting June.

With the intercession of Senator, Chiz Escudero, Benitez said Immigration Commissioner Ricardo David Jr. committed to act on the installation of the needed equipment and personnel so that the local airport will be capable of handling international flights.

He said David did not deny the request made by Bacolod City Mayor Evelio R. Leonardia and City Administrator John N. Orola Jr. regarding direct flights of Korean tourists to the local airport.

He said David instead asked for more time to prepare the logistical requirement, which will enable the airport to accommodate international flights. By next month, Immigration personnel can start installing the needed equipment.

Even if there is no flight coming in, the airport will be ready for international flights.

Benitez also said there is no need yet to extend the runway.

"In fact, Silay City Mayor Oti Montelibano has requested President PNoy (Benigno Aquino III) to extend the runway and I heard it is moving with the regular process of the government. But as of now, the extension is not yet necessary. We're just a regional airport. We just cater to smaller planes. It does not matter. When we say smaller planes, it does not mean that one cannot fly to Hong Kong, Korea and other countries. We may not accommodate 747 planes but for sure we can accommodate Airbus," he said.

There are supposedly 10 flights that were chartered by the Korean golfers and only three were accommodated.

"Another 10 flights are scheduled for June and July and we will be ready for that," Benitez assured.

Meanwhile, senatorial candidate Grace Poe said she wants to delve into the concerns regarding the Bacolod Silay Airport.

"Is it expensive to send immigration officials here? There are many Negrenses who can be trained for immigration work," she said.

Source: sunstar
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

Bodyscanners in VS worden allemaal weer weggehaald


Telegraaf, 21 jan 2013

De Transport Security Administration (TSA) gaat de bodyscanners die men de afgelopen jaren op de Amerikaanse luchthavens had geïnstalleerd, weer weghalen. Dit omdat men er niet in is geslaagd de software voor de apparatuur zodanig te herschrijven dat de gescande passagiers 'minder naakt' in beeld van de luchthavenbeveiligers verschijnen.................


Lees verder: http://www.telegraaf.nl/digitaal/21235773/__Bodyscanners_in_VS_worden_allemaal_weer_weggehaald__.html
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

Vliegpassagiers kunnen fluiten naar vertragingsgeld



Telegraaf, 222 jan 2012

Europese wetgeving moet vliegpassagiers bescherming bieden. Luchtvaartmaatschappijen blijken echter massaal de wetten en regels aan hun laars te lappen als het gaat om bescherming bij vluchtvertraging.............


Lees verder: http://www.telegraaf.nl/reiskrant/21237973/__Vliegpassagiers_kunnen_fluiten_naar_vertragingsgeld__.html
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Kano

Piloot betast passagier


spitsnieuws 3 febr 2013

Een piloot van British Airways is voor de tweede keer in korte tijd geschorst nadat hij een vrouwelijke passagier aanrandde. De vliegenier, die duidelijk teveel gedronken had, greep zijn slachtoffer goed beet en schreeuwde toen dat hij haar een veeg wilde geven.

Niet lang geleden was de man al geschorst omdat hij een steward in het gezicht had geslagen. Voordat hij de vrouw wilde betasten, had de man een familieverpakking whisky weggetikt.

Even later begon hij in de cockpit te schreeuwen dat hij iedereen in de stuurhut wilde verkrachten. De man was tijdens de vlucht geen onderdeel van de bemanning. Hij reisde mee naar Tokyo voor een andere vlucht. Volgens bronnen is er geen kans dat hij ooit nog voor British Airlines mag vliegen.

Source: http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar/2013/02/piloot-betast-passagier
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Rich

Airline introduceert stille zone zonder kinderen op vliegtuig

Heb je er genoeg van om naast een brullend of wenend kind te moeten zitten tijdens een langeafstandsvlucht? AirAsia lanceert nu een stille zone op het vliegtuig waar kinderen onder de twaalf jaar niet welkom zijn.

Passagiers die rust verkiezen, kunnen vooraf een zitje reserveren op de rijen 7 tot en met 14 in economy class en dit zonder extra kosten. In de stille ruimte wordt een specifieke sfeer gecreëerd met behulp van zacht licht. Kinderen onder de twaalf jaar moeten achteraan het toestel plaatsnemen.

"Deze service laat reizigers toe om een aangenamere vlucht te hebben met minder storende factoren", aldus Azran Osman-Rani, de CEO van AirAsia. "Kinderen worden helemaal niet gebannen van onze vluchten maar zo komen we beter tegemoet aan de individuele noden van onze passagiers."

Er is recent een peiling geweest van Telegraph Travel. Uit de resultaten blijkt dat bijna 70% van de mensen gestemd hebben voor de introductie van de 'kindvrije zones' in het vliegtuig.

Concurrent Malaysia Airlines besliste al in juni vorig jaar om kinderen niet meer toe te laten in de First Class van de A380 superjumbo's.

Bron : http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuws/article/detail/1573989/2013/02/05/Airline-introduceert-stille-zone-zonder-kinderen-op-vliegtuig.dhtml
Rich de Nederbelg.

Ronny55

Citaat van: Rich op dinsdag  5 februari 2013, 00:49:55
Airline introduceert stille zone zonder kinderen op vliegtuig

Heb je er genoeg van om naast een brullend of wenend kind te moeten zitten tijdens een langeafstandsvlucht? AirAsia lanceert nu een stille zone op het vliegtuig waar kinderen onder de twaalf jaar niet welkom zijn.

Passagiers die rust verkiezen, kunnen vooraf een zitje reserveren op de rijen 7 tot en met 14 in economy class en dit zonder extra kosten. In de stille ruimte wordt een specifieke sfeer gecreëerd met behulp van zacht licht. Kinderen onder de twaalf jaar moeten achteraan het toestel plaatsnemen.

"Deze service laat reizigers toe om een aangenamere vlucht te hebben met minder storende factoren", aldus Azran Osman-Rani, de CEO van AirAsia. "Kinderen worden helemaal niet gebannen van onze vluchten maar zo komen we beter tegemoet aan de individuele noden van onze passagiers."

Er is recent een peiling geweest van Telegraph Travel. Uit de resultaten blijkt dat bijna 70% van de mensen gestemd hebben voor de introductie van de 'kindvrije zones' in het vliegtuig.

Concurrent Malaysia Airlines besliste al in juni vorig jaar om kinderen niet meer toe te laten in de First Class van de A380 superjumbo's.

Bron : http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuws/article/detail/1573989/2013/02/05/Airline-introduceert-stille-zone-zonder-kinderen-op-vliegtuig.dhtml
Waarschijnlijk mits extra betaling  :jajaja: ...alles is goed om er geld uit te kloppen :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

josv

Prima idee !! Heb 1x een 4-5 uur lang een brullend kind moeten aanhoren terwijl de moeder maar doorzanikte tegen dat kind over "afspraken die thuis met opa en oma gemaakt waren"  :moord: :moord: :explotieren:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Baliw-katok

Citaat van: Ronny55 op dinsdag  5 februari 2013, 05:21:19
Citaat van: Rich op dinsdag  5 februari 2013, 00:49:55
Airline introduceert stille zone zonder kinderen op vliegtuig

Heb je er genoeg van om naast een brullend of wenend kind te moeten zitten tijdens een langeafstandsvlucht? AirAsia lanceert nu een stille zone op het vliegtuig waar kinderen onder de twaalf jaar niet welkom zijn.

Passagiers die rust verkiezen, kunnen vooraf een zitje reserveren op de rijen 7 tot en met 14 in economy class en dit zonder extra kosten. In de stille ruimte wordt een specifieke sfeer gecreëerd met behulp van zacht licht. Kinderen onder de twaalf jaar moeten achteraan het toestel plaatsnemen.

"Deze service laat reizigers toe om een aangenamere vlucht te hebben met minder storende factoren", aldus Azran Osman-Rani, de CEO van AirAsia. "Kinderen worden helemaal niet gebannen van onze vluchten maar zo komen we beter tegemoet aan de individuele noden van onze passagiers."

Er is recent een peiling geweest van Telegraph Travel. Uit de resultaten blijkt dat bijna 70% van de mensen gestemd hebben voor de introductie van de 'kindvrije zones' in het vliegtuig.

Concurrent Malaysia Airlines besliste al in juni vorig jaar om kinderen niet meer toe te laten in de First Class van de A380 superjumbo's.

Bron : http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuws/article/detail/1573989/2013/02/05/Airline-introduceert-stille-zone-zonder-kinderen-op-vliegtuig.dhtml
Waarschijnlijk mits extra betaling  :jajaja: ...alles is goed om er geld uit te kloppen :lachen:

Ik heb het toch anders gelezen ...