Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Luchtvaartnieuws / binnen en buitenland.

Gestart door Rich, woensdag 7 april 2010, 21:22:11

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Diefstallen uit handbagage in een vliegtuig is voor mij shockerend. Wie doet dat nu, zelf een vliegticket betalen om dan te proberen pikken uit handbagage? Zelfs al ben je dief in hart en nieren, je weet toch nooit of je investering (het vliegticket) opweegt tegen je mogelijke buit? Langs de andere kant moet je wel goed gek zijn om cash of juwelen weg te bergen op een plaats die je niet constant in 't zicht hebt waar er vrijelijk toegang is voor iedereen....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Kano

Men zou eens wat strenger moeten zijn met de handbagage. Vooral Filipino's houden zich niet aan de afmetingen van de handbagage. Het gevolg is dat niet iedereen zijn bagage binnen bereik kan opbergen en daarmee diefstal makkelijk wordt gemaakt.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Rich

Air France-KLM start proef met internet aan boord

Air France-KLM begint op 2 april een proef met internet aan boord van twee Boeings 777. Dat heeft een woordvoerster van KLM bevestigd in reactie op een bericht daarover in De Telegraaf.

Eén toestel van KLM en één van Air France worden uitgerust met wifi. De proef duurt tot het einde van het jaar.

Afhankelijk van de resultaten bekijkt de luchtvaartmaatschappij of wifi verder zal worden aangeboden op de vluchten.

Bron : http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuws/article/detail/1593986/2013/03/11/Air-France-KLM-start-proef-met-internet-aan-boord.dhtml
Rich de Nederbelg.

vvjoris

Citaat van: Rich op maandag 11 maart 2013, 09:09:36
Air France-KLM start proef met internet aan boord


Ik vermoed dat er wel al maatschapijen zijn die dat al hebben...

Zo vloog ik in dec 2011 met Qantas, waar aangekondigd werd dat er vanaf januari 2012 wifi zou zijn op de A380-vluchten. Toen ik in jan 2012 terugvloog met Qantas, werkte het jammergenoeg nog niet....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Rich

Citaat van: vvjoris op maandag 11 maart 2013, 09:17:18
Citaat van: Rich op maandag 11 maart 2013, 09:09:36
Air France-KLM start proef met internet aan boord


Ik vermoed dat er wel al maatschapijen zijn die dat al hebben...

Zo vloog ik in dec 2011 met Qantas, waar aangekondigd werd dat er vanaf januari 2012 wifi zou zijn op de A380-vluchten. Toen ik in jan 2012 terugvloog met Qantas, werkte het jammergenoeg nog niet....

Ja, United airlines en US airways ondermeer, en het kost je dan wel 49 USD.  :negatief:
Benieuwd wat het bij KLM gaat kosten.
Rich de Nederbelg.

Rich

Citaat van: Rich op maandag 11 maart 2013, 10:06:44
Citaat van: vvjoris op maandag 11 maart 2013, 09:17:18
Citaat van: Rich op maandag 11 maart 2013, 09:09:36
Air France-KLM start proef met internet aan boord


Ik vermoed dat er wel al maatschapijen zijn die dat al hebben...

Zo vloog ik in dec 2011 met Qantas, waar aangekondigd werd dat er vanaf januari 2012 wifi zou zijn op de A380-vluchten. Toen ik in jan 2012 terugvloog met Qantas, werkte het jammergenoeg nog niet....

Ja, United airlines en US airways ondermeer, en het kost je dan wel 49 USD.  :negatief:
Benieuwd wat het bij KLM gaat kosten.

ma 11 mrt 2013,
KLM test internet aan boord
Van een onzer verslaggevers
AMSTELVEEN -

Dit voorjaar lanceert KLM een proef met wifi-vluchten. Als die slaagt, zal draadloos internet op grote schaal worden uitgerold, voorlopig alleen op lange vluchten.


Passagiers in alle klassen kunnen tegen betaling — naar verluidt een tientje per uur — aan boord internetten, mailen en sms'en. In samenwerking met Panasonic wordt een Boeing 777 van KLM vanaf april uitgerust met wifi. Ook Air France doet mee.

De proef duurt tot het einde van het jaar. Afhankelijk van de resultaten bekijkt de luchtvaartmaatschappij of wifi verder zal worden aangeboden op de vluchten. „We kijken of de techniek voldoet, hoe het bereik is en vragen reacties van de passagiers", zegt de woordvoerster.

Wifi aan boord van vliegtuigen is niet nieuw. Er zijn meerdere maatschappijen die het al aanbieden.


Bron : http://www.telegraaf.nl/reiskrant/21372516/__KLM_test_wifi-vlucht__.html
Rich de Nederbelg.

Luke

Tiens, nu is plots SMSen en WIFI niet meer gevaarlijk voor het navigatieinstrumenten?  :denk:
Hebben ze iedereen goed aan het lijntje gehouden de afgelopen jaren...

vvjoris

Citaat van: Luke op maandag 11 maart 2013, 13:47:43
Tiens, nu is plots SMSen en WIFI niet meer gevaarlijk voor het navigatieinstrumenten?  :denk:
Hebben ze iedereen goed aan het lijntje gehouden de afgelopen jaren...

SMS gaat via internet (waar zouden de gsm-masten staan op 10 km hoogte...)
Internet gaat via sateliet (hoe zou de dsl- of fiberkabel aangesloten worden)

Maar je hebt gelijk, de storende gsm-straling die invloed zou kunnen hebben op de instrumenten is miniem. Ik schakel nooit mijn gsm uit in een vliegtuig, en ben nog nooit neergestort....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Rich

Er bestaat heel wat tegenstrijdige berichtgeving voor wat betreft het bellen en veiligheid in een vliegtuig, maar als men vraagt om de GSM af te zetten (vooral tijdens het opstijgen en landen) omdat het de radiocommunicatie en/of het kompas kan verstoren dan begrijp ik niet dat men zo eigenwijs moet zijn om dat pokkeding niet effe af te zetten.

En nee, vvjoris je bent gelukkig nooit neergestort, maar stel dat het hele vliegtuig neerstort door jouw mobieltje  :floet:
Rich de Nederbelg.

Herbie

Citaat van: Rich op maandag 11 maart 2013, 14:44:07
Er bestaat heel wat tegenstrijdige berichtgeving voor wat betreft het bellen en veiligheid in een vliegtuig, maar als men vraagt om de GSM af te zetten (vooral tijdens het opstijgen en landen) omdat het de radiocommunicatie en/of het kompas kan verstoren dan begrijp ik niet dat men zo eigenwijs moet zijn om dat pokkeding niet effe af te zetten.

En nee, vvjoris je bent gelukkig nooit neergestort, maar stel dat het hele vliegtuig neerstort door jouw mobieltje  :floet:

Zo is het wel niet hee het is gewoon omdat iedereen zou stil zitten en hun mond zouden houden das alles. Ik doe dat ook nooit uit voor wat dat. Zelfs als je het op flight zet offline zitten ze nog te lullen. En wanneer ze de lichten uit doen midden in de vlucht is omdat ze zelf op hun gemak zouden zijn en dat niet iedereen altijd maar rond loopt 12 uur lang en toilet bezoek en vragen om eten of drinken das alles.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.