Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Hotelbeoordeling Filippijnen

Gestart door Rich, vrijdag 19 juni 2009, 20:08:04

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Misschien wel handig voor mensen die een eerste keer naar de Filippijnen reizen.

Ik geef hier een beoordeling volgens mijn eigen ervaringen :

  • Manila
    • Sheraton = zeer goed
    • Manila Hotel = excellent
    • Diamond Hotel = zeer goed
    • Adriatico hotel = Matig, maar netjes
    • West-in Plaza = zeer goed
  • Cebu
    • Centrepoint = Af te raden ( kakkerlakken in m'n neus en oren  midden in de nacht) :negatief:
    • Shangri- La = excellent
    • Holiday Plaza = Redelijk
  • Borocay
    • regency = Zeer goed

Op 13 july ga ik weer naar Cebu, en ik verblijf in Crown Regency. Ik zal laten weten hoe het daar was.

Beste leden, reageer massaal en laat jullie bevindingen weten graag.

:daag:
                                                                           
Rich de Nederbelg.

Luc

Die met de beste beoordeling zijn ook precies de dure hotels.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Samar

#2
Goed idee, ook voor de doorgewinterde reiziger zeker handig.

Misschien kan er nog wat additionele informatie aan toe worden gevoegd : prijzen, kwaliteit ontbijt, omgeving, extra's als zwembad e.d.

De grote dure hotels, ketenhotels vind je vaak ook beoordeeld op hotelsites als booking.com, asiarooms etc.

Met name voor de wat kleinere lokale hotels/pensions voor de budgetreiziger die niet via deze sites bekeken kunnen worden is dit nuttige info.

Het mooist zou zijn indien deze informatie gegroepeerd per regio/plaats op deze website verzameld zou kunnen worden.

Mijn ervaringen met een 3-tal hotels in Tacloban:

Hotel Alejandro : Goed, efficient hotel. Rustige kamer & dito aircon. Ontbijt voldoende. Prijs voor een kamer ca. 1700-2500php. Aanrader.

Casa Anson : Voor slechts ca. 600 peso heb je beslist een interessante ervaring. Voor enkele Euro's meer kun je ook een TV met bijzonder slechte ontvangst op je kamer laten bezorgen.  Naast de immer aanwezige kakkerlakken kun je 's avonds gezelschap krijgen van ratten. Never a dull moment! Gelukkig was het restaurant dicht toen ik er logeerde. Leuk detail : de doorgeroeste brandblussers waarvan de inhoud reeds lang is verdwenen en andere veiligheidsvoorzieningen welke als decoratie zijn aangebracht.

La Rica Hotel : met de prijs van ca. 800 peso biedt deze meer kwaliteit. Schone kamer. Zelfs een mini-bar en iets wat voor een wijnkast moest doorgaan. De kleverige flessen witte slobberwijn van meer dan 10 jaar oud maar niet soldaat gemaakt. Ontbijt niet inbegrepen in de prijs. Let wel op waar je de kamer krijgt toegewezen. Op de 7de etage is een soort bar waar regelmatig bandjes geluid produceren. Ideaal als je tot 3 uur 's-ochtends wilt doorzakken, in het andere geval toch maar even een kamer uitzoeken die aan de andere zijde van het Hotel gelegen is.  


Digos


CitaatHet mooist zou zijn indien deze informatie gegroepeerd per regio/plaats op deze website verzameld zou kunnen worden.


Hé, dit lijkt me wel een leuk gegeven alle info over hotels van de leden verzameld in een topic. Het is misschien ook wel handig om daar bij de links te vermelden van de hotels (de meeste hotels hebben een sité)  zodat andere leden een impressie krijgen over wat je krijgt en wat het kost.  :thumb:

Dus als je iets post vermeld de link ook dan, als er één is natuurlijk.


O0
LIVE ONCE - LIVE IT

Kiyjot

Goed initiatief. De afgelopen jaren voor Cebu althans hebben we gezeten in
http://www.parklanehotel.com.ph/ voor kortverblijf bv naar Mindanao
Is te boeken via bv www. agoda.nl of www.asiarooms.com
Parklane is excellent , dichtbij Ayala, gratis internet en uitstekend ontbijt

Noodgedwongen 1 nacht moeten doorbrengen vanwege gewijzigde vlucht Cebu Pacific naar HK
http://www.parklanehotel.com.ph/            excellent service, direct naast vliegveld

afgelopen mei roundtrip Mindanao
Cagayan de Oro
http://www.travelmart.net/philippinescagayandeoro/garden-of-malasag/index.html#rates
Door de overheid opgezette Ecovillage, geboekt via internet : Ministry of Tourism
Vertegenwoordigt verschillende tribes van Mindanao, De basics zijn aanwezig, fantastisch uitzicht en mooie aanplant

Butuan City
Dotties Place Hotel and Restaurents, heb geen website kunnen vinden. Prima hotel ook voor doorreis en korte overnachting. Ontbijt Filippijns

Davao City :
Villa Margarita, een soort drive Inn, simpel , airco aanwezig, in centrum stad, Ontbijt is Filippijns

Malaybalay:
Haus Malibu , een soort convencion centre met prima keuken en zeer ruime kamers , prima verblijf gehad, prive parking. Eveneenss  internet aanwezig.







Rikkie

Mocht er iemand ooit naar Marinduque gaan en dan speciaal in de buurt van Gasan, dan kan ik Katala Beach Resort aanbevelen. Veel anders is er ook niet!  :lachen:
Maar de eigenaar was een Zwitser en de keuken internationaal. Goede porties voor een redelijke prijs.
De kamers zijn ruim en schoon en er is af te dingen op de prijs.
Het is al even geleden dat wij er geweest zijn en de Zwitser is overleden, dus weet niet precies hoe het er nu is!
Maar het is op een hele mooie plek gesitueerd, direct aan het privé strand.
Bezoek de site van mijn dochter eens: http://www.mandyborn.com

Baliw-katok

Citaat van: Kiyjot op zaterdag 20 juni 2009, 10:06:38
Butuan City
Dotties Place Hotel and Restaurents, heb geen website kunnen vinden. Prima hotel ook voor doorreis en korte overnachting. Ontbijt Filippijns

Heb in 2005 één nacht verbleven in Butuan op doortocht van Leyte (alover Surigao City) naar Camiguin.  Heb dan geen enkel treffelijk hotel tegengekomen, alhoewel ik er meerdere ter inspectie bezocht heb.  Uiteindelijk de minst slechte gekozen nl. Butuan Luxury Hotel ... mmmh veel luxe was er niet  :harenuittrekkenpg2:

Goed om weten dat Dotties Place Hotel toch prima is voor een éénmalige overnachting.

huzzie

Hoi,

Binnenkort vertrek naar de Philippines en ik kom laat in de avond toe en zou willen dicht bij de Belgische ambassade overnachten zodat ik de volgende ochtend snel bij de ambassade kan zijn.

Wie kent in de buurt een betaalbaar hotel. Het mag iets minder zijn daar het slechts voor 1 nacht is.

Merciekes,

Huzzie

Mawibata

#8
Dit adres werd mij door de Consul in Antwerpen aanbevolen.

Dicht bij de ambassade.

Klein kamertje,geen luxe, Airco, toilet, douche, maar geen warm water. (Who cares   )

We zijn er enkele dagen verbleven. Het eten klaargemaakt door de gastvrouw was lekker en overvloedig.

De man heeft nog een gesprek met ons gehad en tips gegeven ivm het intervieuw op de ambassade.

De prijs was toen  â,± 1.500  maaltijden inbegrepen

De eigenaar had ook een vis-groothandel.





MR & MRS Nick & Mila Manalili
2440 Belarmino street
BANGKAL
MAKATI - METRO MANILA

Tel & Fax :  00-63-2-889-28-58













Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

infas

#9
Wij hebben goede ervaringen in het koraanse hotel inwangsan.
We betaalden 1500 peso met ontbijt inbegrepen.
Propere kamers en gratis koud en warm water op iedere verdieping.
Er is ook een internetcafe beschikbaar.
Ligt op de hoek van P. Burgosstreet, niet zo ver van makati. (10 min te voet)