Jambers : Boer Joël met zijn Filippijnse vrouwen

Gestart door ladgar, donderdag 27 mei 2010, 15:55:46

Vorige topic - Volgende topic

wesley1977

Citaat van: Carpie op donderdag 27 mei 2010, 19:32:51
Eerlijk, ik ben beschaamd dit ooit te moeten tonen aan mijn toekomstige. :ikkeniebegrijp:

Denken die nu werkelijk aan niks anders dan werken en sex voor die vrouwen, man man man......

Eerlijk, hetgene waar zei het meest aan denken vind ik het minst belangrijke. Ik vind het enorm belangrijk haar een nieuwe thuis te kunnen geven waar we "SAMEN" echt gelukkig kunnen worden.

En wat betreft de Filipijnen, dit gaan we zeker op geregelde tijdstippen bezoeken, is tenslotte haar roots en die kan je en wil ik absoluut niet wegcijferen.

Een beschaamde vlaming........

Inderdaad Carpie, ondanks de verre afstand zal ik zeker nog heel vaak naar de Filippijnen terugkeren samen met mijn vrouw en hopelijk met mijn toekomstige kinderen ook. Ik beschouw de Filippijnen als mijn tweede vaderland en moest ik kunnen kiezen, ik zou onmiddellijk het vliegtuig nemen richting de Filippijnen om daar mijn verdere leven door te brengen. Alleen het financiële kan ik jammer genoeg niet wegcijferen. Ik heb enorm veel respect voor Filippijnse vrouwen die naar België komen, zij moeten daar hun familie en vrienden achterlaten, ze komen in een koud klimaat terecht, het is iets wat absoluut bewonderenswaardig genoemd kan worden.

collins

ik hoop dat die 2 vieze ventjes allang liggen te rotten in hun mesthoop

Phille

En wat ik ook jammer vind is dat dit soort documentaires een bijdrage leveren aan de publieke opinie hier in België (de positieve verhalen hebben blijkbaar geen sensatie waarde en dus geen kijkcijfers)  ... vervolgens vind ik een van de uitspraken nogal bedenkelijk van den boer, "tis nu al de 4de vrouw die we aan de luchthaven gaan afhalen, whe', blijkbaar drie door de boer en 1 door de zoon. Als ik hier vele berichten lees dan stel ik mij de vraag hoe dat die daar in geslaagd zijn, het is nu wel al een jaar of 7 geleden en zal het wel mede dankzij die kloefkappers zijn dat velen onder ons nu problemen ondervinden.

Aan den andere kant begrijp ik die vrouwen niet goed, niemand heeft ze verplicht om met die vetzakken te trouwen, dat is ook stof tot nadenken. Als je hoort wat er op een bepaald moment gezegd wordt, zoon vertrekt begin december naar de Filipijnen en trouwt nog geen maand later (3 januari) ... tja, dan kan je elkaar echt wel niet kennen en voeg daar nog aan toe op welke wijze die praten, westfluuts met wat woorden engels ertussen (gelukkig is er ondertiteling anders verstond ik er ook geen jota  van) ... moeten geweldige conversaties geweest! Jammer voor die vrouwen uiteraard, ze verdienen het niet, maar hebben het wel zelf gezocht, hiermee zal ik mij niet bepaald populair maken, dat besef ik; maar het is wel een feit.


xav

Citaat van: Phille op vrijdag 28 mei 2010, 12:28:26
zoon vertrekt begin december naar de Filipijnen en trouwt nog geen maand later (3 januari) ... tja, dan kan je elkaar echt wel niet kennen



  Jammer voor die vrouwen uiteraard, ze verdienen het niet, maar hebben het wel zelf gezocht, hiermee zal ik mij niet bepaald populair maken, dat besef ik; maar het is wel een feit.



het is die boeren helemaal niet te doen om de liefde... die wilden hun vrouwen maar voor 2 dingen, sex en het huishouden... wat betreft de vrouwen, die hebben waarschijnlijk al genoeg andere vrouwen gezien in de phils met een oudere westerse man en waarschijnlijk de mooiste verhalen gehoord ( want de slechte ervaringen zullen ze niet met elkaar delen) en dachten... het komt wel goed...

opinie

Deze gaat ook over die Joël:

[yt=640,505]<object width="640" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/ynGKeHxE7e4&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/ynGKeHxE7e4&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>[/yt]

Ik wil jullie de commentaar van een kijker op Youtube niet onthouden:
Citaatbreakingthescene plaatste: "koeietong ni alleen , hij heeft de volledige kop van een rund!"

Ten tijde van Jambers 10 jaar later de stand dus:
Vader: een Filippijnse ex met kind, een huidige Filippijnse vrouw met kind
Zoon: een Filippijnse ex met kind, een huidige Filippijnse vrouw (toen nog zonder kind)

In de oude reportage ging de vader eerst tevergeefs naar Zaventem, zijn 2e vrouw kwam een maand later terug dan gepland van familiebezoek. Toen de filmploeg meeging op de luchthaven als ze de baby verschoonde, vertelde ze in tranen in bedekte termen wat er scheelde. Kort samengevat: ze was een financiële last voor de familie met haar kind en moest maar naar hem teruggaan.

De reden voor het bezorgen van haar vriendin als vrouw voor haar stiefzoon zat in de noodzaak om iemand te hebben om mee te praten. Iemand die het begreep. Zolas ze zelf zei: "De andere Filippijnse vrouwen in Ieper willen niet met ons praten." Natuurlijk is daar de oneer om met zulke familie te worden gezien, een belangrijke drijfveer.

Het lijkt haast of die familie in een tijdmachine stapte vanuit de middeleeuwen.  :ikkeniebegrijp:
Welke toekomst hebben de kinderen? Wat gebeurt er als de ouwe sterft? Hij heeft drie kinderen en dus de oudste zoon moet delen! Wat hij wel niet zal verwachten. Dan wordt (waarschijnlijk vanuit de hoek van de Filippijnse ex met kind) aangedrongen op verkoop van grond en gebouwen. Waar zullen ze dan van leven?

Citaat van: xav op vrijdag 28 mei 2010, 12:35:45
het is die boeren helemaal niet te doen om de liefde... die wilden hun vrouwen maar voor 2 dingen, sex en het huishouden...

Om het heel ruw te stellen: een goedkope huishoudster en gratis hoer.

Citaat van: xav op vrijdag 28 mei 2010, 12:35:45wat betreft de vrouwen, die hebben waarschijnlijk al genoeg andere vrouwen gezien in de phils met een oudere westerse man en waarschijnlijk de mooiste verhalen gehoord ( want de slechte ervaringen zullen ze niet met elkaar delen) en dachten... het komt wel goed... 

De 2e van de zoon is in zekere zin erin geluisd door haar vriendin. Dat deed ze om toch maar niet alleen te zijn in die hel.

Slechte verhalen worden verzwegen omdat die een faling inhouden. Liever bluffen dan door de andere bluffers als loser gezien te worden.

Hoe zou het ondertussen zijn?
Baliw-katok, jij bent toch uit die streek? Weet je iets meer?
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Rich

Rich de Nederbelg.

opinie

Citaat van: wesley1977 op donderdag 27 mei 2010, 20:36:56
Tevens geeft de reportage ook een negatief beeld over mannen die de liefde hebben gevonden in de Filippijnen. Alsof het 'hopeloze' gevallen zijn die naar de Filippijnen gaan om daar een vrouw te zoeken. Het is jammer dat Jambers enkel deze reportage heeft gefilmd en geen bijkomende reportage heeft gemaakt dat er echt wel 'gelukkige' Filippijnse vrouwen in België wonen die respect krijgen van hun man. Maar ja, waar wordt het voor gemaakt? Uiteraard, voor de sensatie en voor zoveel mogelijk kijkcijfers te halen.

Jambers stond er bekend voor om mensen door het slijk te halen ten voordele van zijn persoonlijk en geldelijk gewin. Een uitspraak van hem over de reportage achteraf was: "Nu durven die oude mannen met hun jonge buitenlandse vrouw niet meer op straat te komen."
:eek: Zelf heeft hij toch ook een jonge vrouw zo oud als zijn zoon? Zou die jonge vrouw hem hebben gekozen als hij een modaal inkomen had en haar geen carriere kon bezorgen bij VTM?  :denk:

Natuurlijk showt men steeds de negatieve zaken en de randgevallen. Goed nieuws is helemaal geen nieuws.
Tien vliegtuigen landen zonder problemen: geen nieuwswaarde!
Eén vliegtuig landt wat ruw en twee passagiers lopen een buil op. "Vliegtuig ontsnapt ternauwernood aan ramp" is de kop van de krant de volgende dag.

Het zijn deze gevallen die het cliché bevestigen.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Pjottr

Ik heb het te doen met die 2 vrouwkes. Diep ongelukkig, je kunt dat van de gezichten aflezen. Je kunt zien dat ze geen relatie hebben met die mannen.
Aan de andere kant ze hebben er zelf wel voor gekozen en de laatste was ook zo eerlijk om te zeggen waarom. "Ik verdien hier meer en kan dan mijn fam helpen. Is dat een goed motief voor een huwelijk en of relatie?Vlgs mij niet. Ik ben geen profeet maar kan me niet voorstellen dat ook deze vrouwen blijven en vertrekken evenals de vorige 4
Desalnietemin onderschijf ik bovengenoemde reakties. Walchelijk van die mannen, zo behandel je varkens maar niet je vrouw
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Luc

#18
Citaat van: opinie op vrijdag 28 mei 2010, 13:16:50

Hoe zou het ondertussen zijn?
Baliw-katok, jij bent toch uit die streek? Weet je iets meer?

Hij heet Joel Martain en woont in Zillebeke. Misschien is het deze. Bel eens  :haha:

http://wittegids.truvo.be/detailssearch.ds?detailsListingId=nl_BE_WP_FREE_1022489341-1_0000_0000_BK2_0000

veel Martains wonen er niet in België. 22 in het totaal

http://www.familienaam.be
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

opinie

#19
Citaat van: pjottr op vrijdag 28 mei 2010, 13:46:00
Ik ben geen profeet maar kan me niet voorstellen dat ook deze vrouwen blijven en vertrekken evenals de vorige 4

Vorige twee want de vrouwen die je in dit topic ziet zijn de tweede echtgenotes van zowel vader als zoon.

Citaat van: Luc op vrijdag 28 mei 2010, 13:58:20
Hij heet Joel Martain en woont in Zillebeke. Misschien is het deze. Bel eens  :haha:

http://wittegids.truvo.be/detailssearch.ds?detailsListingId=nl_BE_WP_FREE_1022489341-1_0000_0000_BK2_0000

veel Martains wonen er niet in België. 22 in totaal

Ja maar ik kan dat dialect niet verstaan zonder ondertiteling. Nogmaals lijkt dat een zaak voor Baliw-katok.  :jajaja:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus