Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Tampo

Gestart door Pjottr, zondag 6 juni 2010, 13:43:43

Vorige topic - Volgende topic

Pjottr

En...... Boom hoe ziet zo'n ruzie dag eruit? Ben ik eigenlijk best benieuwd naar. Wil dat wel vergelijken met mijn ruzie dag(en).Overigens als ik dat mag vragen.
Gr
Pjottr
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

boomerang

Citaat van: pjottr op zondag  6 juni 2010, 13:43:43
En...... Boom hoe ziet zo'n ruzie dag eruit? Ben ik eigenlijk best benieuwd naar. Wil dat wel vergelijken met mijn ruzie dag(en).Overigens als ik dat mag vragen.
Gr
Pjottr

Dan zijn wij gedurende een dagdeel samen zéér zwijgzaam en ontlopen elkaars blikken om niet in lachen uit te barsten.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

Phille

Citaat1x Per maand één ruziedag

Dit vind ik verrassend om lezen, is het een onderdeel van de cultuur dat je op zen minst één dag ruzie moet hebben de maand?

Doet me denken aan mijn verblijf daar, de laatste twee keer dat ik er was, telkens voor 2 weken, was er inderdaad altijd één dag ruzie, je kan het niet echt ruzie noemen, maar dan is er een dag geen klank, alleen beeld ... als ik dit hier lees, niks om zorgen over te maken dus  :weetikniet:

Daags nadien was ze alweer poeslief ...  :happy:





Luc

De befaamde "tampo". Als je daar op ingaat ben je verloren...

http://en.wikipedia.org/wiki/Tampo
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Fail_over

Een van die dingen waar je je in het begin wezenloos van schrikt.

Later denk je: Ach, het is weer eens zover..... laat maar ff.

Only in the Fhilippines.... :jajaja:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Phille

Hartelijk dank om ons het 'tampo' fenomeen te hebben willen toelichten  :thumb:

Het was idd effe schrikken, van oei, wat heb ik nu gedaan en hoe los ik het op, maar moeilijk om te achterhalen als er geen klank is, dus heb ik het maar in zeker zin op zen beloop gelaten, geen ruzie gemaakt of zo, gewoon lief en vriendelijk gebleven en afwachten hoe er verder zou gereageerd worden.

Zoals ik al zei, de dag erna poeslief, dus geen probleem. Het is alleen maar raar om het mee te maken. Maar blijkbaar de normaalste zaak van de wereld.


Rich

#6


Ik ben wat aan het rondsurfen geweest om wat meer te weten te komen over dit onderwerp, ik had er nog nooit van gehoord, en heb toch een paar vragen.

Het is dus een typisch Filippijns cultuurverschijnsel zoals ik kon lezen.

Is het ook zo, dat als er plots geen klank meer is, je asawa of fiancée daar ook de reden voor geeft?  Of doet ze dat niet en moet je het zelf maar uitzoeken ?

Volgens ik heb gelezen is het best dat je haar gewoon met rust laat en niet in discussie gaat want dan laait het alleen maar op, maar wat als jezelf niets fout hebt gedaan ? Of is dat gedrag enkel zo als je iets fout hebt gedaan ?  :weetikniet:

Ik heb het dus nog niet meegemaakt en wil gewoon een beetje voorbereid zijn, en in de wetenschap dat het typisch hun cultuur is zal ik me er dan makkelijker bij kunnen neerleggen.

Alvast bedankt voor de tips  :thumb:

Rich de Nederbelg.

Fail_over

Ligt er maar net aan hoe ze ingesteld is.

Iets kleins kan het al veroorzaken, zonder dat jij je bewust bent iets verkeerd gedaan te hebben.
2 dagen het contact verbreken, en dan doodleuk op de derde dag op de chat:"hi hon, guess what! i win 5000 php in the lotto!".
Lucht opgeklaard!  :lachen:

Of het typisch Fhilippijns is weet ik niet. Maar het went wel.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Digos


Ha.....dan spreken we nog niet over......dat de maandelijkse rooi vlag in het spel is..... :moord: :benweg:

:floet:

LIVE ONCE - LIVE IT

boomerang

Citaat van: Digos op maandag  7 juni 2010, 02:15:14

Ha.....dan spreken we nog niet over......dat de maandelijkse rooi vlag in het spel is..... :moord: :benweg:

:floet:



Nee inderdaad heeft het niet te maken met de luie poes in de hangmat want het doet zich ook voor als ze drachtig zijn.

Maar ik denk dat wij de verkregen wijsheid van het "Tampo" fenomeen beter voor ons zelf kunnen houden ben dienaangaande handelen.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"