Brown-outs zullen nog een tijdje doorgaan in Negros

Gestart door ruff rider, dinsdag 15 juni 2010, 11:08:41

Vorige topic - Volgende topic

Mawibata

Citaat van: Phille op dinsdag  2 november 2010, 17:14:46
Het valt mij keer op keer op dat wij westerlingen (vooral zij die daar gaan wonen zijn) toch zo graag negatief doen over de Filipijnen, kan hier ook eens een positieve noot geschreven worden aub?



Phille,


De Filippijnen vind ik zo leuk dat ik het negatieve[nb]1. Hoeft niet in de doofpot.
2. Anderen verwittigen mag.
3. Bedoeling van het forum is info geven, zowel + als -[/nb] er maar bij neem.




Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Phille

@Mawibata,

Heb ik geschreven dat het doofpot in moet? Ik dacht het niet ... maar naar wat ik hier lees, wel dan moet het daar in de Filipijnen een hel zijn om te leven ...

Luke

(Niet veralgemenen AUB)
Ik denk dat de meesten veeeeeeeeel te grote verwachtingen  hebben/hadden om hier permanent te wonen. Een paar keer op vakantie komen is niet hetzelfde als hier permanent wonen. Ik ben er zeker van dat tijdens die vakanties ook wel irriterende momenten waren maar die zijn na de vakantie snel vergeten en enkel de goeie momenten blijven bij.
Dan heb je ook nog die denken dat ze het allemaal kunnen "veranderen" als ze er permanent gaan wonen. 

De eerste jaren is de zogenaamde "honeymoon" periode. Niets kan stuk, alles mag/kan. Alle negatieve ervaringen worden weggelachen.
Dan komt er een periode dat het vervelend begint te worden. Proberen te veranderen botst op onmiddelijke tegenstand. Take it or leave it. Make or break. Hoe je het ook wil noemen.

De keuze is dan: aanvaarden op inpakken. Dat is niet alleen voor de Filipijnen. Zelfs pensionados die naar zuid Europa trekken ondervinden soortgelijke ervaringen. En niet te vergeten, hoe ouder je word hoe moeilijker je kun aanpassen aan een totaal nieuwe omgeving. Als je alles beter vind in Belgie of Nederland, blijf dan rustig in eigen land en geniet van de vakanties in de Filipijnen.

Mijn 5 centavos  :hoedjeaf:


boomerang

Naar mijn oordeel was het niet zo zeer negatieve kritiek van Banacreeck doch gaf hij meer een beeld van het 'hoe en waarom' van de achtergrond.

Natuurlijk blijven er altijd ergernissen in het leven, denk maar eens aan je verontwaardiging als er een boete van (3 km na correctie snelheidsovertreding) op de deurmat valt of terwijl je net weg bent om wisselgeld te zoeken voor de parkeermeter en het bekende briefje bij terugkomst al onder de ruitenwisser zit, enzovoort.

Kankeren zit een ieder van ons in het bloed.

Als je alle nadelen van het leven in de Filippijnen afweegt tegen de voordelen dan is de keuze niet zo moeilijk.

Aanpassen aan een lager levensstandaard is voor ons verwende westerlingen wel eens wat moeilijk doch vereist vaak het nodig gevoel voor humor.

Ik geniet liever hier een brownout met een 'koffie met veel melk' gekleurd wezentje dan dat ik blauwbekkend met een chagarijnige grijze duif met de fiets aan de hand rommelmarkten en dergelijke moet bezoeken.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

callebaut

Aan alles zijn pro en contra's verbonden , het ligt aan jezelf hoever je de weegschaal laat gaan .
Heb ik een Brown Out ... dan ligt ik echt niet te kankeren , het is een deel van het leven hier en het geeft jou méér dimensie's aan het leven .
Brown Out kan ook betekenen romantish kaarslicht op het balkon , op het strand ...
Betekent ook eens rustig moment om na te denken en te genieten van the old way of living . :jajaja:
Men kan zich zelfs wapenen tegen een Brown Out .... generator aanschaffen .... :lachen:
Er zijn véél ergere dingen in  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: waar men zich gewoon niet tegen kan wapenen
Brown Out kan vervelend zijn wanneer de waterpomp het laat afweten als men onder de douche staat .... :happy:

bananacreek

#15
@JFK De generator bij de Why Not is een 128 KVA en gebruikt  dan s'avonds wanneer de disco, 2 restaurants, cyberbar, keuken, karaoke en Kustahl Bar draaien 21-liter diesel per UUR. Dan draait de generator op bijna vol vermogen. Dat is dan alleen voor brandstofverbruik zo'n PHP 1230 per uur !!!!!!!!!!!!!!!!  LET WEL: PER UUR
Dat kost natuurlijk een vermogen bij lange brownouts

@ iedereen die dit topic leest:
Nee, ik probeer hier op dit forum niet NEGATIEF te zijn en daarbij te proberen om andere leden en gasten af te schrikken, maar ik dacht dat anderen er mee gediend zouden zijn als wanneer er duidelijke feiten op tafel zouden worden geplaatst hoe de zaken hier zich kunnen voordoen.

Ik kan goed meekomen betreffende de zienswijze van LUKE aangaande dit onderwerp.

De Klootzak?
Ondanks mijn negatieve zienswijze en uitlatingen op diverse topics zou ik hier van mijn leven niet meer weg willen, maar nogmaals ik zou in sommige van mijn negatieve ervaringen de anderen gewoon op een vriendelijke manier willen vertellen DOE HET NIET ZOALS IK HET SOMS DEED.
Ik dacht niet dat ik daar kwaad bloed mee zou zetten bij de andere leden.

Master LUKE spreekt van "te grote verwachtingen hebben/hadden"
Nou dat is dan naar mijn mening correct gezien, hoe pijnlijk het ook mag zijn voor sommige mensen. Ik heb er hier een groot aantal zien komen (hierbij spreek ik niet betreffende alleen Belgen en Nederlanders) en heb er ook een behoorlijk aantal het stof zien bijten alleen maar wegens te grote verwachtingen en die daarbij hun eerder gebouwde luchtkastelen in elkaar zagen storten met alle gevolgen van dien.

Maar er zijn er dan ook nog degenen die zich hier UITSTEKEND THUIS VOELEN EN MISSCHIEN HELEMAAL NIET DE NEGATIEVE ERVARINGEN MEEMAKEN ZOALS IK DIE NAAR VOREN BRENG. Mijn petje af voor zulke mensen en het allergrootste respect voor hun van mijn kant  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:

Callebout zegt daarbij terecht: Het ligt aan jezelf hoever je de weegschaal laat gaan  :hoedjeaf:

Phille zegt:
De Filippijnen vind ik zo leuk dat ik het negatieve[1] er maar bij neem.
1.  Hoeft niet in de doofpot.
2. Anderen verwittigen mag.
3. Bedoeling van het forum is info geven, zowel + als -

Ook een hoedje waard  :hoedjeaf:


Rich zegt het volgende; De zon schijnt daar zowat elke dag verdomme, en dat is al heel wat !
Nou Rich dat is voor mij ook toch wel het belangrijkste: Kan me nog goed herinneren om gedurende sneeuw, ijzel en vriesweer in de stijgerbouw te werken zeven dagen per week in de haven van Amsterdam en op de Hoogovens in Ijmuiden. Nui moet ik toch wel even de electric fan aanzetten want het is erg warm en klam vanavond. Aircon? Te koud voor mij.

Voor mij nog steeds een PARADIJS hier op de PI desondanks sommige negatieve ervaringen, zolang je maar één of ander inkomen hebt of van hier of vanuit Nederland of België, want er zitten ook buitenlanders aan de grond hier met niets.
Ken een buitenlander hier die uit het vroegere Rhodesia kwam en daar moest wegwezen omdat de lokalen na de val van Ian Smith alles maar dan ook alles in beslag namen. De man is op één of andere manier op de PI gekomen en heeft helemaal gen inkomen maar wat kennis van computers houd hem op de been. Er woont ook een Belg hier in Bacong die een "hold to departure order" tegen zich heeft en die man heeft totaal niets.

Maar om het hele verhaal wat kort te houden:

1. Binnen een dag zijn er toch heel wat reacties uitgekomen op dit onderwerp en dat is belangrijk dat de leden alle ervaringen en meningen kunnen opdoen op dit forum POSITIEF EN NEGATIEF.
Maar laat u zich niet afschrikken door een paar negetieve ervaringen zoals opgedaan door een paar mensen die hier wonen.

Met de inspiratie van Callebout daarbij in overweging genomen: Plaats uw eigen ervaringen en die van anderen (positief zowel negatief) tezamen op uw PERSOONLIJKE  weegschaal en KOM DAARBIJ TOT EEN CONCLUSIE WELKE VOOR U DE MEEST DOORSLAGGEVENDE IS.

Als laatste de opmerking van Callebout:Heb ik een Brown Out ... dan ligt ik echt niet te kankeren , het is een deel van het leven hier en het geeft jou méér dimensie's aan het leven .
Brown Out kan ook betekenen romantish kaarslicht op het balkon , op het strand ...


Dat is een zeer positieve zienswijze en daar en zou ik ook van kunnen leren.........xxxverdomme, BROWNOUT !!!!, maar goed dat de accu van de UPS vernieuwd was gisteren.

Voor alle leden die dit topic lezen en eventueel reageren  :hoedjeaf:  :hoedjeaf:  :hoedjeaf: voor jullie, want HIER LEER IK VAN EN IK HEB EEN AANTAL JAREN WEGGEGOOID VANWEGE DE DRANKMISBRUIK MAAR NU HEB KAN IK WEER DE TIJD NEMEN OM TE LEREN EN KIJKEN OF ER IN MIJN LAATSTE PAAR JAREN VAN MIJN ROERIGE LEVEN NOG WAT VAN TE MAKEN VALT. Zeggen ze niet in Nederland "jeMantendrai"? Ik vecht en kom boven? Ok genoeg, en nu naar de Bijibelstudie en een kopje anijsmelk drinken !





bananacreek

Dit behoort niet tot dit topic maar alleen de link om toch te zeggen dat ik niet ALTIJD NEGATIEF ben:

http://www.filippijnen.org/index.php/topic,4423.msg25568.html#msg25568


bananacreek

Dat is dan alleen voor brandstofverbruik zo'n PHP 1230 per uur !!!!!!!!!!!!!!!!  LET WEL: PER UUR

Sorry foutje: de diesel is momenteel hier alleen maar P 39,22 per liter en dan wordt het 39,22 x 21 = P 823 per uur voor de genarator op bijna volle kracht

boomerang

Voor de Dumaguete area is er voor morgen a.s. 06/11 een brownout aangekondigd voor de gehele dag  :moord:  Extra pakken ijs dus in de vriezer leggen om het vlees en dergelijke niet te laten bederven.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

Citaat van: boomerang op zaterdag  6 november 2010, 13:10:42
Voor de Dumaguete area is er voor morgen a.s. 06/11 een brownout aangekondigd voor de gehele dag  :moord:  Extra pakken ijs dus in de vriezer leggen om het vlees en dergelijke niet te laten bederven.

HALLELUJA