Brown-outs zullen nog een tijdje doorgaan in Negros

Gestart door ruff rider, dinsdag 15 juni 2010, 11:08:41

Vorige topic - Volgende topic

Phille

Citaat@JFK De generator bij de Why Not is een 128 KVA en gebruikt  dan s'avonds wanneer de disco, 2 restaurants, cyberbar, keuken, karaoke en Kustahl Bar draaien 21-liter diesel per UUR. Dan draait de generator op bijna vol vermogen. Dat is dan alleen voor brandstofverbruik zo'n PHP 1230 per uur !!!!!!!!!!!!!!!!  LET WEL: PER UUR
Dat kost natuurlijk een vermogen bij lange brownouts

En als die generator er niet zou zijn, hoeveel verlies aan omzet heeft dit dan tot gevolg?


bananacreek

#21
Citaat van: Phille op zaterdag  6 november 2010, 15:56:22
Citaat@JFK De generator bij de Why Not is een 128 KVA en gebruikt  dan s'avonds wanneer de disco, 2 restaurants, cyberbar, keuken, karaoke en Kustahl Bar draaien 21-liter diesel per UUR. Dan draait de generator op bijna vol vermogen. Dat is dan alleen voor brandstofverbruik zo'n PHP 1230 per uur !!!!!!!!!!!!!!!!  LET WEL: PER UUR
Dat kost natuurlijk een vermogen bij lange brownouts

En als die generator er niet zou zijn, hoeveel verlies aan omzet heeft dit dan tot gevolg?

Een hoop geld: duizenden pesos per avond,naast het gekoelde voedsel wat zou bederven als de brownout te lang zou duren zonder generator
Op een woensdag, vrijdag en zaterdagavond wordt er heel veel omgezet hier. Vraag me niet naar bedragen, maar geloof me met een disko +biljart, twee restaurants, een cyberbar, een biljartbar en een karaoke? En vergeet niet dat ook in de disko voedsel uit de keuken wordt besteld.

Normaal is de electriciteitsrekening tussen de 150 en 180 duizend pesos per maand.

Prijs van de generator ? Weet het niet precies meer, dit is een "stille" genarator en niet minder als en anderhalf miljoen pesos maar kan meer zijn, maar nogmaals ik ga dat maandag navragen op het kantoor.

boomerang

Citaat van: Phille op zaterdag  6 november 2010, 15:56:22
Citaat@JFK De generator bij de Why Not is een 128 KVA en gebruikt  dan s'avonds wanneer de disco, 2 restaurants, cyberbar, keuken, karaoke en Kustahl Bar draaien 21-liter diesel per UUR. Dan draait de generator op bijna vol vermogen. Dat is dan alleen voor brandstofverbruik zo'n PHP 1230 per uur !!!!!!!!!!!!!!!!  LET WEL: PER UUR
Dat kost natuurlijk een vermogen bij lange brownouts

En als die generator er niet zou zijn, hoeveel verlies aan omzet heeft dit dan tot gevolg?



De kracht van een bedrijf zit in de continuïteit.

In een goed bedrijf rekent men met verlies aan cliëntele
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek


callebaut

Less Brownouts te Negros ....? Is het daarom dat gisteren zondag om 08h00 am tot 05h00 pm géén elekticiteit was hier te Negros  .... Onderhoudswerken aan de centrale is steeds de reden ... :jajaja:

Kano

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Citaat van: Phille op zaterdag  6 november 2010, 15:56:22
Citaat@JFK De generator bij de Why Not is een 128 KVA en gebruikt  dan s'avonds wanneer de disco, 2 restaurants, cyberbar, keuken, karaoke en Kustahl Bar draaien 21-liter diesel per UUR. Dan draait de generator op bijna vol vermogen. Dat is dan alleen voor brandstofverbruik zo'n PHP 1230 per uur !!!!!!!!!!!!!!!!  LET WEL: PER UUR
Dat kost natuurlijk een vermogen bij lange brownouts

En als die generator er niet zou zijn, hoeveel verlies aan omzet heeft dit dan tot gevolg?



Een 125KVA generator Japan Surplus kost hier nu 680 duizend pesos
Een 125KVA generator China (nieuw) kost hier nu ongeveer 960 duizend pesos

stip66

@ Bananacreek

In Limburg hebben ze ook problemen hoor, jij bent niet de enige. Een UUR lang hebben ze het daar zonder elentriek moeten rooien  :lachen:



Heb jij wel enig idee door welke hel deze mensen gegaan zijn ?

:lol84qv7:

boomerang

#28
Buiten de aangekondigde reguliere brownouts waarbij aan het net gewerkt word heb je hier ook te maken met door termieten aangevreten omvallende elektriciteitspalen te maken.
Daarnaast nog de nodige omgevallen bomen bij hevige regenval of een te hoge vrachtwagen die een deel van het over de weg hangende net meesleurt.

De ellende in ons geval is dat bij de melding men bij de centrale altijd eerst vraagt om hoeveel huishoudens het gaat en wij zitten helaas maar met slechts vier huishoudens op de lijn.
De consequentie is dan dat wij onderop de urgentielijst komen en vaak meer dan 24 uur zonder zitten.

Het voordeel is dan natuurlijk dat de rekening op het eind van de maand dan ook lager uitvalt  :biggrinn:
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

#29
Citaat van: stip66 op dinsdag  9 november 2010, 14:33:29
@ Bananacreek

In Limburg hebben ze ook problemen hoor, jij bent niet de enige. Een UUR lang hebben ze het daar zonder elentriek moeten rooien  :lachen:



Heb jij wel enig idee door welke hel deze mensen gegaan zijn ?

:lol84qv7:

Ja ok stip66, maar kijk, die brownouts daar in Limburg die komen daar waarschijnlijk maar ZEEEEER weinig voor vergeleken met de brownouts hier op Negros Oriental, en ook de meeste andere delen van PI. Ik zit hier meer dan 30 jaar en het is nooit anders geweest. Dus wel even iets anders als een brownout _AF EN TOE_ in de Benelux naar mijn bescheiden mening.
Daarnaast spreekt dat artikel van DRIE KWARTIER. Hier REGELMATIG een hele dag en waar Boomerang woont bijna TWEE dagen afgelopen weekend, en dat is correct want ik sprak een vriend die in Candauay woont vlak in de buurt van Boomerang en die had hetzelfde probleem.