Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Begrijpen wie begrijpen kan ............

Gestart door stip66, woensdag 16 juni 2010, 20:12:45

Vorige topic - Volgende topic

disnoke

Peter, zoals ze hier zeggen vreet u kas er niet voor op.

Zorg er vooral voor dat je hier niet gefrustreerd van geraakt want dan ga je nerveus worden en het ongewild misschien ook uitstralen.  Leg het haar ook duidelijk uit dat het niet aan haar ligt maar aan de administratie.

geniet van haar gezelschap, vraag raad en laat de administratieve molen maar draaien, hoe traag ook.  Er zijn ook instanties die willen helpen (zoals ik versta uit je verhaal, politie, interim) 

Veel sterkte

Fail_over

Ik heb mijn Asawa ook al verzekert dat de niet meteen aan het werk hoeft. Hoe graag zo ook wilt. Dit is een utopie.
De overheden hebben te lang tijd nodig om over de shock heen te komen dat het u daadwerkelijk gelukt is haar hier te halen.

Neem uw tijd, en gun het hare om hier te wennen, en als rond is, kan ze altijd nog gaan werken.

Misschien iets te strak geplant ja.

Vooralsnog mag je gewoon blij zijn dat ze bij je is.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Digos


Peter toen ik je posting las de eerste keer, dacht ik zo van oei.......er is precies wel wat veranderd in de wetgeving en procedure.

Toen Irene jouw posting las en we samen onze procedure nog eens overliepen nu toch bijna drie jaar terug, klopt het toch wel degelijk.

Eerst en vooral moet je wachten op het eerste bezoek van de wijkagent, voor dat ze word ingeschreven en dan een kaart krijgt waar je mee aan de slag kan en je je in orde kan stellen met de ziekenkas.

Bij ons verscheen de wijkagent binnen de week maar is niet altijd zo.

We duimen voor jullie dat de politie een stapje sneller doet zodat toch nog alles op tijd in orde komt.

LIVE ONCE - LIVE IT

rambonsusay

typish belgish eh ..... wel veel sterkte en heel veel geluk nog !!

stip66

Ik ben zojuist gebeld door een reporter van GVA. Die wil morgen onze ervaring noteren en publiceren.
Hij vroeg of het geen probleem was om beider naam en toenaam eveneens te vermelden in zijn artikel.

Ik denk niet dat dit direct kwaad kan, daar ze een D-visum heeft.

Iemand een andere mening ?  :denk:

Rich

Ik zou haar naam niet gebruiken Peter want er zullen altijd mensen zijn die zich op hun pik getrapt voelen waardoor misschien wel eens dingen in je nadeel zouden kunnen gaan werken.
Rich de Nederbelg.

opinie

Het kan in twee richtingen werken. Zoals Rich zegt of juist dat men denkt: "let op, die maakt kabaal. Geven wat ie wil en hij zwijgt"  :weetikniet:

Ga je je verhaal doen? Let dan op met de cronologie en verwijzingen als: "hij zei dat, zij dit en hij zus en toen hij zo"
Werk een schema uit.
Wat had om te beginnen?
Wie, wat en waar?
En toen dit.
En toen dat.

Op die manier wordt het niet verkeerd weergegeven en krijg je geen reacties op verkeerde informatie in het artikel.
Een goed argument is dat je vrouw niet komt genieten van enige vorm van steun maar dat jullie net zoals zovelen willen tweeverdieners zijn.
Ook dat ze zo snel mogelijk wil inburgeren en Nederlands leren.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

stip66

Citaat van: opinie op donderdag 17 juni 2010, 17:32:52
Het kan in twee richtingen werken. Zoals Rich zegt of juist dat men denkt: "let op, die maakt kabaal. Geven wat ie wil en hij zwijgt"  :weetikniet:

Ga je je verhaal doen? Let dan op met de cronologie en verwijzingen als: "hij zei dat, zij dit en hij zus en toen hij zo"
Werk een schema uit.
Wat had om te beginnen?
Wie, wat en waar?
En toen dit.
En toen dat.

Op die manier wordt het niet verkeerd weergegeven en krijg je geen reacties op verkeerde informatie in het artikel.
Een goed argument is dat je vrouw niet komt genieten van enige vorm van steun maar dat jullie net zoals zovelen willen tweeverdieners zijn.
Ook dat ze zo snel mogelijk wil inburgeren en Nederlands leren.

Thx Opinie voor je opinie  :haha:

Qua verhaal en stuctuur ben ik niet zinnes om te veranderen zoals ik dit topic startte. Het is gewoon de waarheid hoe men ons geholpen heeft en hun argumentatie.

Ik kan misschien wel vragen om de text in het Marokkaans of Arabisch te publiceren, dan kunnen 90% van de ( illegale ) immigranten ook eens lezen dat er ook volk naar hier komt om NIET te profiteren  :jajaja:

opinie

#18
Citaat van: stip66 op donderdag 17 juni 2010, 19:00:34
Qua verhaal en stuctuur ben ik niet zinnes om te veranderen zoals ik dit topic startte. Het is gewoon de waarheid hoe men ons geholpen heeft en hun argumentatie.

??? Ik heb toch niet gezegd dat je je verhaal moest aanpassen?
Gewoon dat als je je belevenissen vertelt er snel een sprong kan gemaakt worden naar een volgende stap waarbij een deel vergeten wordt dat belangrijk is en verder in het verhaal verwijst men ernaar maar beseft niet dat dit niet verteld werd.
Ik heb het vaak gehoord. Mensen vertellen het verhaal en verwijzen naar "hij" en "zij" maar dat is dan soms niet meer de "hij" en "zij" van drie zinnen geleden. Dan gaat natuurlijk alles de mist in en een buitenstaander moet dan trachten de draad te vinden.

Citaat van: stip66 op donderdag 17 juni 2010, 17:07:40
Ik ben zojuist gebeld door een reporter van GVA. Die wil morgen onze ervaring noteren en publiceren.

Gewoon uit nieuwsgierigheid: heeft deze journalist je spontaan gecontacteerd of was er een voorgaand contact?
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Phille

Ik vind dit allemaal zwaar overdreven, sensatie belust, voer voor Jambers, uit de context getrokken ... en nadien hier klagen dat de mensen een verkeerd beeld hebben, wees eens redelijk, ze is pas hier, verwachten dat alles in een vingerknip geregeld wordt, bezin eer ge begint!

Zie maar dat ze niet gaan graven in je persoonlijke situatie en die van haar, men zou bepaalde dingen wel eens tegen jullie kunnen gebruiken!