Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Begrijpen wie begrijpen kan ............

Gestart door stip66, woensdag 16 juni 2010, 20:12:45

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Ja, haar hier halen en meteen te werk stellen, kan een heel nobele gedachte zijn.
Geen leuning op de staats kas, en gelijk in eigen voorziening kunnen voldoen.

Daar echter is de keerzijde van de munt. Zorg dat ze al haar papieren op orde heeft. Dat ze acclimatiseert. Went aan de maatschappij hier.

Het is onvoorstelbaar maar fictie en realiteit liggen echt uit elkaar hier.

Het is de overheid ondenkbaar dat iemand meteen aan de slag kan hier. Hoe graag je ook wilt.

Accepteer dat. Wacht de procedures af. Met het zoeken van publiciteit ventileer je alleen je frustraties. Persoonlijk schiet je er meestal niets me op.
En stip, alles wat jouw interesseert is alleen je persoonlijke situatie. Doe het niet.

Wees blij dat ze bij je is.

Maar wie ben ik?  :weetikniet:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

opinie

Citaat van: opinie op donderdag 17 juni 2010, 19:17:31

Gewoon dat als je je belevenissen vertelt


Mag ik even verduidelijken dat de "als" in mijn reactie niet dient gezien te worden zoals een Engelse "when" maar als een "if".
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Johan En Elvie

Onmiddellijk gaan werken is heel nobel maar de meesten wachten gewoon tot alles in orde is, mijn vrouw was hier reeds een jaar voor ze ging werken, niemand heeft daar problemen mee gehad in mijn omgeving.
Ze zullen haar daarvoor niet nakijken.
De reden, het is in Vlaanderen toch wel belangrijk dat je reeds een mondje Nederlands praat voor je kan gaan werken.
Dit om volgende reden, zelf voor een kuisvrouw is het belangrijk dat ze de teksten kan begrijpen die op de producten staat zodat ze weten waarmee ze werken en wat de gevaren kunnen zijn bij verkeerd gebruik.
Over het algemeen gaat het hier over andere producten dan daar al zijn er ook wel gelijkenissen, maar er moet maar 1 product bij zijn die ze niet kennen en dat kan heel erge gevaren inhouden.

Het is ook zo dat mijn vrouw een gans jaar hier op mijn kosten heeft geleefd en ondertussen rustig Nederlandse les kon volgen en er echt veel voor te studeren, wat haar nu na een paar jaar toch al een aardig mondje Nederlands heeft opgebracht.
Je zal haar niet meer kunnen foppen haha ze begrijpt waar we het over hebben hoor.

Sommigen uit mijn familie stelden voor om met haar naar het OCMW te gaan, ze zal daar iets krijgen zeiden ze maar dat heb ik resoluut geweigert, daarvoor heb ik ze niet hier bij mij gebracht hoor om op kosten van de staat te gaan leven, je kiest voor haar en moet daar ook maar zelf voor instaan.

Ik begrijp de mensen die zeggen ga naar het OCMW met haar, ze hebben dit reeds eerder meermaals gezien in andere voorbeelden bij meestal Marokanen, Turken e.a. Met ganse gezinnen zonder te werken op kosten van de staat leven het is mogelijk hier ja, begrijpen wie dat kan.

Trouwens wat zou het OCMW me hebben geantwoord? ik heb het niet getest maar ik denk dat in onze situatie we gewoon de deur zou zijn gewezen, ik ben trouwens belg en ben zelfstandig, spijtig hé.

Maar geen spijt hoor ik zou het nooit doen of vragen.
Peter volg gewoon de procedure en trap niet te veel na, het zou wel eens tegen jullie kunnen gebruikt worden.
Er zijn trouwens andere mensen die beslissingen nemen over jouw leven met haar hier en deze personen zijn betrokken.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Phille

CitaatHet is ook zo dat mijn vrouw een gans jaar hier op mijn kosten heeft geleefd ...

Ik heb het toch een beetje moeilijk met deze formulering, je bent toch over je vrouw bezig, dan kan je toch niet spreken van "op uw kosten leven" komt over als weing respect hebben voor je vrouw, komt over alsof ze profiteert ... Ik lees dit hier wel meer, soms direct, soms tussen de lijnen ... Ik vind deze houding op z'n minst bedenkelijk en dubieus ... aan den ene kant de Aziatische vrouw roemen voor hun hulpvaardig karakter in een relatie en aan de andere kant er hetzelfde van eisen van wat men verwacht van de westerse vrouw ... ik zou haast gaan denken dat men EN verwacht dat ze een financiele bijdrage levert EN ze tegelijkertijd zich moet ontfermen over het huishouden ... als dat maar goed komt!

Johan En Elvie

Citaat van: Phille op vrijdag 18 juni 2010, 20:52:41
CitaatHet is ook zo dat mijn vrouw een gans jaar hier op mijn kosten heeft geleefd ...

Ik heb het toch een beetje moeilijk met deze formulering, je bent toch over je vrouw bezig, dan kan je toch niet spreken van "op uw kosten leven" komt over als weing respect hebben voor je vrouw, komt over alsof ze profiteert ... Ik lees dit hier wel meer, soms direct, soms tussen de lijnen ... Ik vind deze houding op z'n minst bedenkelijk en dubieus ... aan den ene kant de Aziatische vrouw roemen voor hun hulpvaardig karakter in een relatie en aan de andere kant er hetzelfde van eisen van wat men verwacht van de westerse vrouw ... ik zou haast gaan denken dat men EN verwacht dat ze een financiele bijdrage levert EN ze tegelijkertijd zich moet ontfermen over het huishouden ... als dat maar goed komt!

Ik weet niet hoe jij dat zou formuleren? misschien zijn het niet de juist gekozen woorden maar je mag het nog zo formuleren als je wil het zal altijd op hetzelfde uitkomen.
Als je vrouw hier is en ze werkt niet en geeft geen enkel inkomen hoe zou jij dat dan noemen.
Dan ben ik het toch die moet instaan voor haar en alles wat ze nodig heeft zelf moet betalen uit mijn eigen zak toch?
Ik heb hiermee niet gezegt denk ik dat ik dit niet wil of daar een probleem mee heb, helemaal niet.
Ik vind het ook niet meer dan normaal dat dit gewoon zo is en dat ik dat voor haar KAN doen.

Hoe is dat bij jullie gegaan? van wat heeft ze gegeten als ze hier pas was? ik hoop dat ze dan ook op jouw kosten heeft mogen leven
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

xav

ik zou het eerder formuleren als... "ik zorgde voor mijn vrouw in het eerste jaar na aankomst"...  :floet:


Phille

Inderdaad Xav, zorg dragen voor je vrouw kan je bezwaarlijk omschrijven als op iemand zijn kosten leven, het is zorg voor elkaar dragen, het waarschijnlijk zo dat je het bedoeld Johan, maar zoals jij het schrijft komt negatief over, in mijn beleving leeft een van de partners niet op de kosten van de andere, maar zorgt men voor elkaar, elk op zijn manier en binnen zijn/haar mogelijkheden.

Ik ben nog niet getrouwd, mijn toekomstige is hier nog niet (helaas), maar van een ding ben ik zeker, de dag we samen zijn in Belgie dan MOET zijn van mij niet gaan werken, ze mag dat uiteraard wel, maar die keuze ligt bij haar, is geen verplichting van mijn kant ... dat ik haar ga aanmoedigen te gaan werken, natuurlijk wel, maar niet om het financiele, maar om haar niet in een isolement te verstikken, om haar te laten ontplooien!

Digos

#27


CitaatHet is ook zo dat mijn vrouw een gans jaar hier op mijn kosten heeft geleefd

Ik heb dat nooit zo ervaart......  op mijn kosten. Als je huwt dan word alles de "mijn" en "ik" veranderd in "ons" gewoonlijk, en ieder draagt zen steentje bij in de relatie en het huishouden in samenspraak.

CitaatAls je vrouw hier is en ze werkt niet en geeft geen enkel inkomen hoe zou jij dat dan noemen.

Nou ik ben benieuwd naar je antwoord daarop.

Dat OCMW verhaaltje is ook een lachertje hé  :lachen:

LIVE ONCE - LIVE IT

Digos

Citaat van: xav op vrijdag 18 juni 2010, 21:28:47
ik zou het eerder formuleren als... "ik zorgde voor mijn vrouw in het eerste jaar na aankomst"...  :floet:



Ja zoiets.......en de rest van de jaren niet meer als ze geen werk heeft  :ikkeniebegrijp:



LIVE ONCE - LIVE IT

xav

Citaat van: Digos op vrijdag 18 juni 2010, 23:28:49
Citaat van: xav op vrijdag 18 juni 2010, 21:28:47
ik zou het eerder formuleren als... "ik zorgde voor mijn vrouw in het eerste jaar na aankomst"...  :floet:



Ja zoiets.......en de rest van de jaren niet meer als ze geen werk heeft  :ikkeniebegrijp:





:lachen: je zorgt natuurlijk de rest van je leven voor haar... was enkel maar Johans zin anders formuleren  :biggrinn: