Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

globale kosten vakantie filippijnen

Gestart door boldy, zondag 20 juni 2010, 13:20:37

Vorige topic - Volgende topic

Phille

Hey Boldy,

Als je zo reist dan heb je rekening te houden met dergelijke budgetten hoor en mei is een hoog seizoen, dan is het nog de zogenaamde zomer daar. Je hebt aardig veel betaald voor je vlucht, laatste keer heb ik met Eithad 670,00 euro betaald, is bijna de helft van wat jij bij KLM hebt moeten betalen.

Als ik 4 weken op één plaats zou blijven, neem nu Puerto Galera, dan kost mij dat waarschijnlijk een 2.000 euro, vlucht inbegrepen, echter, het zou een saaie reis worden, het is daar leuk, maar 4 weken lijkt me net iets teveel van het goeie; dus moet je je verplaatsen en ik neem aan dat je niet alleen bent, dus alle transport is maal twee ... en dan gaat het snel. Als je dan nog eens bestemmingen als Boracay op je programma zet dan gaat het nog harder. Het is zoals men hier zegt, je kan veel geld uitgeven in de Filipijnen zonder één probleem, zeker als men de gebieden aandoet die afgestemd zijn op de westerse toerist. Ik persoonlijk vermijd die bestemmingen, maar dat doe ik altijd als ik op reis ga, is het nu de Filipijnen of andere bestemmingen, vraag en aanbod speelt overal. Toen ik in Bohol was, Bohol Beach Club, dan profiteert men er natuurlijk van, dagtripje 2.000 pesos, om onder andere de fameuze Tarsiers te zien, dan ben je daar en proberen ze je een boottripje naar de watervallen aan te smeren, only 700,00 pesos for two, allemaal geen grote bedragen; maar als men alles samentelt dan wordt het uiteindelijk wel veel, dus het hangt er allemaal vanaf hoe je je gedraagt als toerist; wil je dingen zien, tja dan kost het geld. Ik wilde op een dag even naar de stad, vanuit dat resort kon dat alleen met een taxi, 600 pesos sir! En dan ook nog eens 600 om terug in het resort te geraken, alweer 1.200 pesos armer. Waarschijnlijk zal er wel een andere manier bestaan om er te geraken, maar dat verteld men u helaas niet.

Maar voor wat hoort wat uiteraard, toeristische gebieden hebben faciliteiten die wij als westerling vanzelfsprekend vinden, bijvoorbeeld een ATM in de buurt, toen ik in Balingasag was, een echt provincie dorpje met een 50.000 inwoners; ATM? No sir, you have to go to CDO, en dat is een heen en terug 2 à 3 uur rijden. Geld wisselen, Euros naar Pesos in de lokale banken, no sir; we don't do that, you have to go to CDO. Dat hoort er nu eenmaal bij, en hierop moet men zich voorzien.

Hoe vaker men naar de Filipijnen gaat hoe beter men de dingen begrijpt, zoals toen ik de eerste keer in de Filipijnen was dan wilde ik naar Puerto Galera gaan, in het hotel vraag ik hoe ik daar het best geraak, eerste wat men zegt is; take a taxi to Batangas and then the boat! It is only 2.500 pesos for the taxi, want de concierge kent wel iemand die met een taxi rijdt en wilt die graag iets laten verdienen, technieken die overal toegepast worden, ook bij ons hoor ... Men gebruikt altijd 'xxx pesos only sir!" alsof dat het allemaal niks is, men moet ook nog terug geraken he en dan wordt dat 5.000 pesos in totaal ... dat is toch al snel 100 euro; na wat doorvragen, blijkt er ook een bus te zijn die naar Batangas gaat, 170 euro enkele rit. Eenmaal dat men dat soort dingen leert dan is het transport al heel wat goedkoper. Ik voel mij niet te beroerd om gebruik te maken van het openbaar vervoer, is een ervaring op zich.

Waar denk je nu naartoe te gaan Boldy?

Kano

Je zult wel Php 170 bedoelen ipv â,¬ 170  :confused2:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Phille

CitaatJe zult wel Php 170 bedoelen ipv â,¬ 170 

Ja ja, macht der gewoonte, ik bedoel 170 pesos ...

boldy

moet eerst ens flink sparen  maar wanneer ik weer kan dna ga ik zoiezo naar tacloban omdat me vriendin daar woont en ik heb nu al paar keer hier gelzen over white beach  dus dat lijkt me ok wel wat en is niet al te prijzig ook voor derest zou ik het nog niet weten .

zou haar eerst volgend jaar naar hier laten komen als dat zou lukken anders ik naar daar maar helaas waren er onvoorziende kosten  en dat heeft me budget al opgeslokt dus moet opnieuw sparen en dat gaat niet zo snel bij mij :(
het leven is net een lul keihard en veel te kort

gosternokke

Ik heb zo de vaste regel dat in nooit meer dan 1000 pesos uitgeef voor een overnachting, en dat is eigenlijk altijd nog gelukt ,ook op Filippijnse bestemmingen die als duur te boek staan zoals Boracay en Palawan.  laaste keer dat ik in Boracay was,was in augustus ,dus is het laagseizoen. EEn 2persoons kamer blijkt in het laagseizoen al voor 600 peso te kunnen    http://villaromeroboracay.com/index.html       Ook palawan dat als duur bekend staat omdat daar onder meer het duurste resort van heel Filippijnen is , Amanpulo,  met prijzen tussen de 800 en 1000 US dollar per nacht.  maar ook daar is genoeg te vinden onder de 1000 peso. palawan vind ik trouwens wel een van de mooiste provincies in Filippijnen    http://www.palawan.gov.ph     Minpuntje is toch wel de uitgestektheid van palawan  ,het is van noord naar zuid 600 kilometer lang, dus het kost veel tijd en geld om het hele eiland te zien.

Baliw-katok


xav

Citaat van: Baliw-katok op zondag 20 juni 2010, 21:27:16
Amanpulo ligt wel niet op Palawan, wel op het private Pamalican Island. 

http://www.luxuryexplorer.com/hotels/amanresorts/amanpulo/home.aspx


rond palawan liggen er verschillende eilandjes hoor :) en sommige zijn te koop  :thumb: ... maar als je hun een brief wil schrijven zal je toch palawan er op moeten zetten  :biggrinn:

Amice

Citaat van: Fail_over op zondag 20 juni 2010, 15:26:01
Citaat van: gosternokke op zondag 20 juni 2010, 15:14:23
Zelfs manila hoeft niet duur te zijn als je geen prijs steld op luxe, overnachtingsmogelijkheden onder de 1000 peso zijn er volop  

Inderdaad, als je goed zoekt, of een goede tip krijgt.

Hier zijn wij in april 2008 geweest. Keurig pension. Voor een biertje zul je echter naar buiten moeten, dat verkopen ze er niet.
Maar ik zie dat de prijzen toch iets verhoogt zijn. Ach, voor dat geld.


http://pensionnatividad.multiply.com



Die  vromen ga je toch niet echt aanbevelen hoop ik?
Ze willen daar wel graag geld hebben voor de kamer maar de regels die ze er aan stellen zijn nog erger dan die van Balkenende.
Als er geen andere alternatieven zijn, ja dan blijft pension natividad over ....de bijbel hoef je niet mee te nemen hoor. :neeneenee:
Mocht je alleen zijn,...een dame mee nemen naar je kamer zit er niet in. :neeneenee:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Fail_over

We hebben daar toch een aantal dagen lekker vertoefd hoor Amice. Geen enkel probleem. Misschien was het omdat de Baron ons daar voorgesteld heeft. Ik weet het niet. Maar geen enkele hinder ondervonden.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Digos


De eerste keer in 2002 toen ik in de phils kwam had een vriend opvang geregeld voor me en duwde ze me ook in Natividad.

Op zich niks verkeerd mee, voor een biertje moet je echter wel buiten wezen, en de prijs was toen rond de 1000 peso's voor een nacht.

Simpel en goedkoop pensionhouse, maar vind het iets te ver van de luchthaven.









Ontbijt was extra te betalen maar was ok.

Het is zo'n beetje te vergelijken met een jeugdherberg maar dan met de bijbel op de sofa.....maar dat wist ik toen nog niet  :lachen:

LIVE ONCE - LIVE IT