Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

globale kosten vakantie filippijnen

Gestart door boldy, zondag 20 juni 2010, 13:20:37

Vorige topic - Volgende topic

boldy

ik vraag me af wat een beetje globaal de kosten zijn voor een vakantie naar de filippijnen.

ik las dat budge het had over 3000 euro voor 4 weken en dat sommige dat erg duur vonden , nu was ikzelf vorig jaar voor 3 weken 2100 euro kwijt zonder vlucht uiteraard ( mijn moeder was 2000 kwijt en wij hebben alle kosten gedeeld  3 weken met 3 personen dus).

ik weet dat ik wel  hotels aan de prijzige kant had gemiddeld 40 euro per nacht , nu ben ik  dus eens benieuwd wat jullie  wat jullie zo gemiddeld kwijt zijn .

hoeft niet echt lux te zijn dus gewoon een simpele vakantie , en of jullie meestal ene huisje ofzo huren of in een hotel overnachten .


mvg raynier
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Rich

Voor twee weken ben ik ongeveer 2500 euro kwijt en ik verblijf in hotelletje van 1000 Peso per nacht. Overdag ben je toch steeds weg, dus superdelux hoeft voor mij niet. Als het maar proper is, en een nette badkamer heeft.

Rich de Nederbelg.

mira

#2
Is toch voor iedereen anders, alles inbegrepen zitten wij aan een budget voor 4 personen van 10 000 euro,
4000 voor vliegtickets (tijdens zomervakantie)
3000 voor hotel in Makati
en dan nog 3000 euro voor uitstapjes, restaurant, shoppen en cadeautjes....'t is maar welk budget je kan en wil spenderen.
Net zoals op vakantie gaan naar Turkije: je kan 1 week all in nemen voor 500 euro maar ook voor 5000 euro bij wijze van spreken.


boldy

tuurlijk snap ik dat dat voor iedereen verschilt maar denk tog wle dat als je gewoon een "normale" vakantie neem dus niet al te lux dat er niet al te veel verschil zal zijn .

de meeste kosten die je maakt zijn volgens mij je ticket en de hotel kosten (zelf vond ik de prijzen nogal aan de hoge kant in de filippijnen)
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Fail_over

Tja, voor ieder verschillend.
gem. â,¬ 1000,- voor de ticket ben je sowieso kwijt.

In Manila zijn we 2x in een hotel geweest. 1x php 1600 en een goedkoop christelijk hotelletje van php 800 p/d.

In de provincie gaan we meestal naar Marvin's php 1000 p/d, ook zijn we een keer in een ander resort geweest. php 800 p/d

Tegenwoordig gaan we gewoon naar het huis wat we huren, of slapen we in de provincie op de boerderij.

Op mijn laatste trip was ik all inn â,¬ 2100,- kwijt, incl ticket. en incl. koelkast voor de schoonouders en incl. bustickets voor de family..
het is maar net hoe je het wilt.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Phille

Hey Boldy,

Alles hangt er echt vanaf waar je wilt vertoeven in de Phils, Manilla is een heel pak duurder dan de provincie, resorts zijn beduidend duurder dan gewone hotels. Ook de periode van het jaar bepaalt sterk de prijzen, hoog of laag seizoen beïnvloeden de prijzen zeer sterk, ook hangt het er vanaf of je in een plaats bent waar veel of weinig westerse toeristen komen, veel wilt zeggen per definitie heel wat duurder.

2100 euro voor drie weken lijkt mij echt wel veel, waar ben jij dan zoal geweest?

Afgelopen Mei ben ik voor 2 weken naar de Filipijnen geweest, 12 dagen ter plaatse, ben eerst twee dagen in Manilla gebleven, dan een week in Puerto Galera en dan nog twee dagen in Manilla;
Eerste twee nachten overnacht in Heritage Hotel, was 60 euro per nacht, dus 120 euro
Ganse week in Puerto Galera was all in een 350 euro (ongeveer) (Hotel was voor 7 nachten 245 euro, met alles wat we daar gegeten en gedronken hebben inbegrepen).
Laatste twee nachten in Manilla; Diamond Hotel was 250 euro, drie nachten betaald omdat Eithad vlucht zo laat vertrekt en ik het aangenamer vind om op de kamer te blijven tot een uur of 8 's avonds.
Dus in totaal is dat ongeveer 720 euro, voeg daar nog een goeie 250 euro aan toe aan wat shoppen (cadeautjes voor haar),bus, taxi, eten etc ... dus ik heb op twee weken ongeveer een 1000 euro op gedaan (ik hou niet alles nauwgezet bij, het is vakantie he), zou heel wat minder kunnen mocht ik wat minder dure hotels in Manilla nemen. Dus jou 2100 euro voor drie weken is toch aan de hoge kant.

Al de keren dat ik er geweest ben, meestal voor 2 weken heeft het mij nooit meer dan 2000 euro gekost; ergens tussen 1500 en 2000 euro, vlucht inbegrepen. Dus ik zou denken dat 3000 euro voor 4 weken een juist budget is. Maar alles hangt er echt vanaf naar welk deel van de Filipijnen je wenst te gaan. Als daar dan nog binnenlandse vluchten bij horen dan moet je dat zeker voorzien.

Vorig jaar in december ben ik 5 dagen in Balingasag geweest, geboortedorp van mijn vriendin en daar had ik een leuk, deftig hotel voor 15 euro per nacht, dus alles hangt er echt vanaf waar je precies bent.





boldy

hoi phille ik ben vorig jaar in mei op vakantie geweest  ticket klm was toen trouwens 1142 euro pp. ben 2 nachten in manila verbleven toen vliegtuig genomen naar tacloban waar ik 1 nacht heb verbleven in hotel d'anglo daarna 6 nachten in leyte park hotel , daarna een busje genomen naar ormoc om daar met de supercat naar cebu te gaan daar 2 nachten in anemoon beach resort verbleven (was geen resort zoals je zou verwachten ) ,daarna verkast naar europe inn voor 4 nachten ,tussendoor een trip naar bohol gemaakt en daar 1 nacht overgebleven . vanuit cebu zijn we naar caticlan gevlogen om daar te gaan naar boracay voor 4 nachtten daarna teruggevlogen naar manila om daar nog 1 overnachting te maken. helaas heb ik al de prijzen niet bijgehouden maar wist wel wat er van me rekening af was aan het einde van de rit :)
het leven is net een lul keihard en veel te kort

xav

meestal ga ik voor 6 weken... als het kan 2 maal per jaar...

laatste keer was ik 2100 euro kwijt zonder ticket prijs (700 euro) ... daar zit dan wel 2 maal huur huis, elec, dream, internet = 2x300 euro...

verder koop ik altijd wat meubels of gasfornuis ect... zodat alles wat gespreid is in aankoop voor ons huis...

verder doen we wat uitstappen en gaan we wel wat meer op restaurant...

zitten ook al 4 nachten ( 2 bij aankomst, 2 bij vertrek) bij het city garden hotel... 2800 per kamer per nacht... plus vlieg tickets heen en terug naar palawan...

volgens mij mag je je niet allen fixeren op de hotel kosten, op restaurant gaan kan ook een serieuze hap uit je budget zijn, plus de ongeplande uitgaven zoals medicijnen, drankjes tussen in, kleine aankopen kledij... is altijd klein bedrag op zich maar kan toch oplopen... neem nu ook es de taxi ritten en andere vervoers kosten alleen... het zijn allemaal kleine dingen die op den duur optellen...

gosternokke

Zelfs manila hoeft niet duur te zijn als je geen prijs steld op luxe, overnachtingsmogelijkheden onder de 1000 peso zijn er volop   http://www.ivanhenares.com/2008/04/backpackers-accommodation-in-manila.html

Fail_over

Citaat van: gosternokke op zondag 20 juni 2010, 15:14:23
Zelfs manila hoeft niet duur te zijn als je geen prijs steld op luxe, overnachtingsmogelijkheden onder de 1000 peso zijn er volop  

Inderdaad, als je goed zoekt, of een goede tip krijgt.

Hier zijn wij in april 2008 geweest. Keurig pension. Voor een biertje zul je echter naar buiten moeten, dat verkopen ze er niet.
Maar ik zie dat de prijzen toch iets verhoogt zijn. Ach, voor dat geld.


http://pensionnatividad.multiply.com

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......