Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

globale kosten vakantie filippijnen

Gestart door boldy, zondag 20 juni 2010, 13:20:37

Vorige topic - Volgende topic

Tinulang_Manok

nou ja de tuin ziet er zo uit bij vloed:
En de familie ondersteuning stond er inderdaad niet voor niets bij....
Misschien is het geven van geld aan je asawa vanuit je budget echt niet verstandig, maar vanuit haar eigenwaarde is het dat wel.
Verder heb ik daar het huis verbeterd (generator (want mijn bier werd warm) nieuw dak voor de keuken (want anders werd ik nat als het regende)) en dan nog twee feestjes...
De helft van het budget gaat al naar tickets en verzekering, dus â,¬500 per week vind ik niet zo gek.
Amare et sapere vix deo conceditur

boldy

Citaat van: fastlane op zondag 11 december 2011, 19:12:24
Hey Boldy,

Ik neem aan dat je white beach bij moalboal bedoelt. Daar heb je verschillende kleine resorts met kamers rond de 1200 peso ontbijt in. Ook zijn er goedkoper kamers te krijgen of je kan er huisjes huren tussen 150 en 300 euro per maand. In panagsama beach is het ook goedkoper dan op white beach en meer te zien s'avonds. Geweldige lokale disco daar trouwens op zaterdag, moet je zeker eens doen daar.
Trouwens het geld dat je uitgeeft bepaal je veelal zelf. Neem je de cerusliner, een taxi of een minivan prijs verschilt wel erg als je wat rond gaat reizen. Met de boot hetzelfde supercat of een andere dure boot of de boot waar de lokale bevolking opzit. Duurt wel iets langer maar is wel stukken goedkoper.In de ticketprijzen Vanaf hier zit ook al snel een paar honderd euro verschil. Binnenlandse vluchten kan ook fel verschillen, Vindt je het niet erg om heel vroeg of laat te vliegen dan kan je de helft besparen.
Een goede tip die ik ooit heb gekregen is trouwens de Jens Peters travel guide kopen. Staat echt veel in en is redelijk up to date, kan het ook online vinden dacht ik. Natuurlijk ligt het er ook aan wat je overdag wil doen, ik maak altijd een deel duiken en dat kost ook wel wat geld. Idem als je iedere avond lekker wil gaan eten en pinten wil drinken. Als je een vriendin hebt komen haar kosten ook uit jou beurs.
Zoals je ziet het hangt echt van heel veel favctoren af wat je kwijt bent of er voor wilt geven beter gezegd.

als ik me niet vergis had ik het over puerta galera ,maar daar ga ik volgend jaar heen  zomaar voor 3 nachten  coco beach resort .
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Herbie

Coco Beach, ga je daar echt naar toe. Ben je er al eens geweest? Ben er vorig jaar geweest, gewoon gepasseert met de brommer je moest door de jungle rijden om er te geraken :jajaja: Ik vind dat zeker geen aanrader, maar ja ieder zijn keus natuurlijk.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

boldy

Ja herbie ik ga daar zeker heen en nee ik ben daar nog nooit geweest. Ik ga gewoon ff een paar dagen rust houden daar
het leven is net een lul keihard en veel te kort

ron

Is maar net wat je uit wil geven en hoe gek je daar doet ;)  klein opsomming van onze laatste vakantie ( 5 weken / 1 november t/m 1 december )  inclusief onze bruiloft.

Totale kosten kom ik uit op een 7000 euri ( exclusief tickets NL - PH ) en heb dit maal redelijk rond getrokken op de phils.

3 dagen manila ( hotel kosten )
2 dagen batangas ( beach resort kosten )
2 dagen tagatay ( resort kosten )
3 dagen laguna / cavite ( verblijf bij familie )
vluchtje naar palawan verblijf 7 dagen ( hotel + resort kosten + bruiloft kosten )
Vluchtje naar Cebu verblijf 2 dagen ( hotel kosten )
Vluchtje naar Boracay verblijf 7 dagen ( resort kosten )
Vluchtje terug naar manila verblijf 3 dagen ( hotel kosten )

De bruiloft zal in totaal een 3500 gekost hebben inclusief verblijf voor 30 gasten op resort , eten , drinken enz. enz. ( voor 2 dagen zaterdag aankomen en maandag vertrekken )
De rest een 3500 eurie voor verblijf , eten , drinken , transport ( vliegen enz ) zal dan uitkomen op een 120 eurie per dag , natuurlijk kan je nog goedkoper reizen.
Persoonlijk geef ik er de voorkeur aan in iets duurdere hotels te verblijven , ik heb gewoon graag warm stromend water als ik een bad neem en een goed bed om in te slapen.

Als ik dus puur zou rekenen wat mijn verblijf voor 5 weken inclusief tickets NL - PH mij gekost zou hebben kom ik uit op een 5000 eurie voor 2 personen.
Een gemiddeld reisje naar de griekse eilanden voor 2 weken inclusief tickets , hotel en eten kost me bijna net zoveel dan ga ik toch liever 5 weekjes naar de phils.

Phille

Citaat van: ron op maandag 12 december 2011, 11:17:35
Is maar net wat je uit wil geven en hoe gek je daar doet ;)  klein opsomming van onze laatste vakantie ( 5 weken / 1 november t/m 1 december )  inclusief onze bruiloft.

Totale kosten kom ik uit op een 7000 euri ( exclusief tickets NL - PH ) en heb dit maal redelijk rond getrokken op de phils.

3 dagen manila ( hotel kosten )
2 dagen batangas ( beach resort kosten )
2 dagen tagatay ( resort kosten )
3 dagen laguna / cavite ( verblijf bij familie )
vluchtje naar palawan verblijf 7 dagen ( hotel + resort kosten + bruiloft kosten )
Vluchtje naar Cebu verblijf 2 dagen ( hotel kosten )
Vluchtje naar Boracay verblijf 7 dagen ( resort kosten )
Vluchtje terug naar manila verblijf 3 dagen ( hotel kosten )

De bruiloft zal in totaal een 3500 gekost hebben inclusief verblijf voor 30 gasten op resort , eten , drinken enz. enz. ( voor 2 dagen zaterdag aankomen en maandag vertrekken )
De rest een 3500 eurie voor verblijf , eten , drinken , transport ( vliegen enz ) zal dan uitkomen op een 120 eurie per dag , natuurlijk kan je nog goedkoper reizen.
Persoonlijk geef ik er de voorkeur aan in iets duurdere hotels te verblijven , ik heb gewoon graag warm stromend water als ik een bad neem en een goed bed om in te slapen.

Als ik dus puur zou rekenen wat mijn verblijf voor 5 weken inclusief tickets NL - PH mij gekost zou hebben kom ik uit op een 5000 eurie voor 2 personen.
Een gemiddeld reisje naar de griekse eilanden voor 2 weken inclusief tickets , hotel en eten kost me bijna net zoveel dan ga ik toch liever 5 weekjes naar de phils.

:denk: :denk: :denk:
Mijn schoonfamilie heeft verdomd gelijk; ik ben een kurripot  :jajaja:

ron

Citaat van: Phille op maandag 12 december 2011, 12:17:08

:denk: :denk: :denk:
Mijn schoonfamilie heeft verdomd gelijk; ik ben een kurripot  :jajaja:

:lachen:  Phille Kuripot is maar net wat men er van denkt , de 1 vindt je al kuripot als je geen 1000 peso wil uitgeven de ander pas bij tienvoudige ;)
Gelukkig trek ik me van familie enz. niets aan maar doe lekker waar ik / wij zelf zin in hebben.

Zoals ik al aangaf je kan het zo gek maken als je zelf wilt is maar net wat men er aan uit wilt geven.

innka3

Citaat van: Herbie op maandag 12 december 2011, 08:47:32
Coco Beach, ga je daar echt naar toe. Ben je er al eens geweest? Ben er vorig jaar geweest, gewoon gepasseert met de brommer je moest door de jungle rijden om er te geraken :jajaja: Ik vind dat zeker geen aanrader, maar ja ieder zijn keus natuurlijk.

je hebt zeker een ander cocobeach in gedachten ,deze is top  :thumb:
http://www.cocobeach.com/

Herbie

Citaat van: boldy op maandag 12 december 2011, 09:48:29
Ja herbie ik ga daar zeker heen en nee ik ben daar nog nooit geweest. Ik ga gewoon ff een paar dagen rust houden daar

Rust houden zal je zeker doen, je ligt in niemands land, wel mooi resort maar maar...
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

wiking

8 weken philippijnen kostte mij nagenoeg 5000 euro incl KLM ticket van 1000euro. Manilla,tagaytay,boracay,cebu,bohol,camiguen,palawan.