Mijn trip naar Samal Island Davao

Gestart door callebaut, woensdag 30 juni 2010, 07:03:00

Vorige topic - Volgende topic

callebaut

Eerst had ik dit eigenlijk niet voorzien , ik zou naar Davao gaan om mijn Pinay vriendin te bezoeken . Doch toen de datum naderde van vertrek Cebu — Davao  kreeg ik een berichtje dat ze mij niet kon afhalen ( wat ze altijd als een eer beschouwde  , heeft dit inmiddels al  vier maal gedaan )  Ze was namelijk in het hospitaal opgenomen voor een check-up .
Toeval ......? ( laat ik in het midden )
Een van haar zonen zou mij dus ophalen op Davao Airport .
Eens aangekomen , koffers bij hun thuis afgezet , ging ik haar bezoeken in het San Pedro hospitaal is gelegen nabij Gmall .
Zag er deftig uit , maar of ze bekwaam waren ....?
Ze  zou een maagzweer hebben en konden haar niet helpen en daarom verwezen ze haar naar een ( beter ) hospitaal te Manila . Daarom dat ik eigenlijk een beetje twijfel aan de vakbekwaamheid van het hospitaal . Maar dit terzijde ..... k'wou het enkel vernoemen .
Ik heb dan maar van de nood een deugd gemaakt en een text sms naar één van onze forumleden verstuurt met de melding dat ik in Davao verbleef en of hij soms geen zin had om eens wat bij te kletsen met een kop koffie .
Deze uitnodiging werd gretig aanvaard en een afspraak volgde .
Volgende morgen rond  9 u30 am zou hij mij oppikken aan Davao Boat Club.

Taxi genomen vanuit het hotel richting port en om 9 u20 am was hij ter plaatse om mij te verwelkomen.
Nog even wachten tot ze de speedboot zouden brengen , was namelijk in onderhoud .
Met een tractor werd de trailor van de speedboot in het water gebracht

Een 115 pk sterke motor bracht ons naar zijn verblijfplaats op Samal Island  en waren binnen 10 minuten op bestemming .

Ginds aangekomen was het nog een beetje een drukte van de aanbouw van een zwembad voor zijn inmiddels voltooide moderne woning met een pracht van een uitzicht van op het  balkon .

Asawa ( Kimmy )  werd erbij gehaald en straalde één en al vriendelijk uit .
De beloofde vers gebrouwde koffie kwam eraan en wat was dit zalig om weer eens mijn dialect te kunnen spreken .
Ik heb toen de optie genomen om een nachtje te verblijven in hun bamboe cabine voorzien van de nodige luxe , dreambox TV , aircon , warm en koud water , ijskast ,  ..... geen karaoke , geen getoeter van auto's , geen uitlaatgassen ......
Na de lunch ( frieten gebakken in koko's olie met beefsteak ) stelde hij mij voor om even een verkenningstocht te maken met de speedboot rondom het eiland .
PJ een  sportvisser in hart en nieren had zijn hengel uitgegooid in volle zee , en maar hopen dat we beet krijgen .
Ik heb toen genoten van al die prachtige natuur , kleine eilandjes met witte stranden , en plotseling ........ beet ....... yeeah ... vis aan de haak .....
Er volgde toen een kort gevecht tussen PJ  en de vis , en uiteindelijk heeft de vis het gehaald dank zij een te dunne lijndraad zodat deze afknakte , haakje , aas en vis weg ....  :benweg: niet getreurd ... volgende maal dikkere lijndraad ....

Na enkele uren op zee te vertoeven kregen we opnieuw honger en keerden huiswaarts waar ons opnieuw een maaltijd werd aangeboden , dit maal was het rijst , kip gordon bleu en een salaatje van diverse groenten .
De tijd verstreek zo snel en voor we het wisten was het reeds 11 pm , tijd om te gaan slapen .
De volgende ochtend stond het ontbijt klaar ... warme pandesal , la vache que rit en president smeerkaas , aardbeienkofituur , honing ,  een verse mango ,  verse koffie , en een leeg bord voor de aankomende gebakken eitjes ......wat is het toch een lief vrouwtje PJ zijn asawa ....








Rond een uur of 10 am kwam PJ vragen of alles in orde was en ja hoor .... ik had hier echt niet te klagen ....had opnieuw een stukje paradijs gevonden in de Phills .
Nog even lunchen en daarna zouden zij  mij terugbrengen naar Davao Boat Club .
We hebben toen afscheid genomen , ik richting hotel , Pj en Kimmy richting Samal allen met een grote voldoening om elkaar te hebben ontmoet .
Eind dit jaar zouden ze waarschijnlijk naar Cebu ( Tabunok ) komen om een vriend te bezoeken en ik kijk er terug naar uit om JP en Kimmy  nogmaals te mogen begroeten .
In ieder geval knap staaltje werk wat beiden hebben verricht in amper 2 jaar tijd ....... :thumb: :thumb: :thumb:
Dit was mijn eerste bezoek aan het eiland en zal zeker niet de laatste maal zijn , er valt nog veel te bewonderen waaronder de watervallen , bij gebrek aan tijd zal dit voor de volgende keer zijn .
Dit is enkel een kleine bijdrage van mijn uitstapje in de Phills en wilde dit  delen met Jullie allen .
Greetz Ron ,  :daag:



Baliw-katok

Mooi verslag.  Leuk dat forumleden elkaar ginder een bezoekje brengen.  :applaus:
Alles ziet er trouwens héél keurig en verzorgd uit en Pieter-Jan heeft dat blijkbaar goed voor elkaar gekregen.  Chapeau  :hoedjeaf:

collins

Mooi verslag
breng volgend jaar een bezoek ..........maar ik was al overtuigt door P J
ik kijk er echt naar uit
                               grtz collins

xav

ziet er idd zeer mooi uit  :thumb:

hopelijk zullen wij volgend jaar ook eens kunnen afzakken naar samal island...

Rich

Leuk verslag en mooie foto's Ron.  :thumb:  Ziet er allemaal netjes uit daar.

En hoe is het ondertussen afgelopen met de maagzweer van je vriendin?

See you in august  :daag: Rich
Rich de Nederbelg.

Pieter-Jan

Bedankt Ron voor het mooie verslag. Moet zeggen dat ik er ook enorm van genoten heb. Je bent goed gezelschap. Binnen een week of 2 zal het zwembad volledig af zijn. Dan nog juist het de tuin vlak leggen en gras op rollen gaan halen. Zal blij zijn als het af is. Heb nu in july ook 2 belgen die overkomen. Dan in augustus weer 1 en volgend jaar collins. Ik zie er naar uit!  Er zit nu een japanees en zijn lief+moeder in ons huisje. Zij was entertainer in japan vandaar dat ze Japanees spreek. Hij drinkt zich dan een stuk in zijn kloten en zit dan constant tegen mij in het Japanees te tateren. Jaja hij voelt zich hier ook thuis. Ja je krijgt vanalles over de vloerm, maar met een vlaams of nederlands sprekende gast op bezoek hebben is dat toch altijd iets speciaals. Iedereen is dus meer dan welkom. Er mag ook eens een nederlander langskomen :biggrinn: ik heb er nog geen over de vloer gehad. Jammer dat de draad gebroken was tijdens het vissen met ron. Het was waarschijnlijk een grote vis. Dat ging grillen worden. Heb nu ook die draad vervangen met sterkere draad. Volgende keer meer geluk. :fishing1: Groetjes PJ

gosternokke

Ziet er strak uit PJ dat huis van jouw, heel wat anders dan de filippijnse ontwerpen met al die tierelantijntjes er aan.   Goed te horen dat je al regelmatig gasten over de vloer heb.   Hoe wten mensen jouw stekkie te vinden, heb je een website of zijn het voornamelijk mensen die toevallig bij jouw terecht komen als ze op Samal zijn ? Succes toegewenst met de bisnis.

Pieter-Jan

Gosternokke,
Wij hebben hier ook een watersportbedrijfje. De meeste klanten vinden we in de resorts. Ik vaar hier op zaterdag en zondag het eiland rond en de mensen stoppen me dan. Ik vraag dan ook eens waar ze verblijven. De meeste hotels hier zijn overpriced en je krijgt geen waar voor je geld. Ik zeg dan eens dat ik een huisje te huur heb. De meesten nemen dan eens een kijkje en zijn direct verkocht. Mijn belgische klanten zijn vrienden, kenissen en forumleden. Ik adverteer nog niet maar de website komt er deze maand aan. Ik zal dat hier dan ook op het forum posten. Ik zou ook nog eens een topic moeten starten met fotos maar mijn verbinding is hier zo traag dat ik de moed nog niet gevonden heb om er aan te beginnen. Ik steek nu mijn vrije tijd in het bouwen van de website.

kristof19

Ik heb onverwachts een tripje geboekt naar de Filippijnen vanaf 4 november t.e.m. 26 november. (normaal ging ik in januari boeken)
Ik ga terug naar mijn vriendin in Cagayan de Oro maar zou graag een tripje naar samal island maken voor enkele dagen.
Weet er iemand de website van Pieter-jan?

Met dank