Mawibata 1 : Onze vlucht naar de Filippijnen en terug *** verslag & Foto's ***

Gestart door Mawibata, zaterdag 25 april 2009, 16:47:07

Vorige topic - Volgende topic

Mawibata

Vlucht heen

De blauwe teksten en de logo's zijn telkens links.  

Mihmi's commentaar/opmerkingen/goede raad enz . . . kan je hier soms ook lezen, anders zou je de indruk krijgen dat ik bij momenten alleen onderweg ben.

De lang verwachtte dag van vertrek is aangebroken.  Ditmaal vertrekt onze vlucht 's avonds i.p.v. in de voormiddag. Bevalt me eigenlijk beter.
Onderweg naar de luchthaven toch maar piekeren, hebben we wel alles mee?
Ach, de tickets en de paspoorten, de rest is bijzaak probeer ik me gerust te stellen.
We waren ruim op tijd op de luchthaven BXL. Ruim drie uur voor vertrek kon je inchecken bij ETIHAD
:link:

Mihmi zou geen Pinay zijn als er niet de nodige foto's genomen worden met het bijhorende poseren.

Ik heb er slechts eentje uitgepikt :






Zouden ze allemaal ambitie hebben om model te worden? Als je eens naar hun profiel op friendster kijkt weet je het wel.  
   
 Link:




Ditmaal hadden we gekozen voor   ETIHAD , een redelijk nieuwe maatschappij van de UAE, Verenigde Arabische Emigranten  :moskingqa5:, opgericht in 2003.
Ze  maken een tussenlanding in Abu-Dhabi , wat de vlucht ongeveer in twee deelt.
Dit vinden wij beter dan zo'n lange vlucht aan een stuk. Anderen vliegen juist liever aan een stuk.Ieder z'n meug.

Nadeel is dat je wat langer onderweg bent, maar enkele uren maken niet veel uit op een verlof van zeven weken. ;)


Zo' woestijnlandschap onder je is eens iets anders. Mooi zicht trouwens.




Ook dit kanaal is een prachtig zicht vanuit de lucht.




Sommige terminals hebben zelfs wat weg van een  moskee, maar dan zonder toren.




In deze luchthaven stonden enkele prachtige auto,s die je op een of andere manier kon winnen.

Mihmi droeg nog steeds haar laarzen van bij vertrek uit   (57)



De linkse (gele) deed niet mee aan de wedstrijd, en stond daar toevallig geparkeerd.




Veel tijd hadden we hier echter niet, vermits onze tussenstop maar van kort duur was, en we ons naar een andere terminal dienden te begeven.



Bij het verder zetten van onze vlucht merkten we op dat men er een rond stadion of zoiets aan het bouwen was.
Is er een sport welke op een rond veld gespeeld wordt? Schiet mij niet direct te binnen.



De foto is wat wazig, ligt niet aan mij, maar het woestijnzand natuurlijk.   (20)



Volgende foto nam Mihmi, Manila bij nacht, gezien vanuit de vlieger.




Bij het verlaten van Nino Aquino kon ik het niet laten om een  eerste verkoopstalletje op de gevoelige plaat vast te leggen.




Deze keer geen coupon-taxi, want de family stond ons op te wachten, ze moesten zelfs inkom betalen om ons te mogen verwelkomen. (30 Piso)
Buiten natuurlijk, want zonder vliegticket kom je de luchthaven niet in.
Da's wel wat anders dan bij ons, waar iedereen zonder controle het luchthavengebouw mag betreden.
Als toegangsbewijs kreeg je een stempel.
Update : Deze tax of fee is nu afgeschaft.




En geloof het of niet,  onze baggage en met z'n zessen in deze taxi. Mihmi nu wel zonder laarzen.   (20)




Deze taxi zag er wel wat beter uit dan de witte die we vroeger gewend waren.

Vermits Mihmi ook family had in Manila, verbleven we er twee dagen alvorens naar Bacolod verder te vliegen.
 

Het was een fijn weerzien, en de geschenken (lees chocolade en snoep) werden meteen bovengehaald, onder toezicht van haar petekind. ( EmEm dochter van haar zusje).






Vervolg .  .  .  .  .



Mawibata 2 : Aankomst en Bezoek Manila *** verslag & Foto's ***


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Mawibata


Gezien men de vorige pics, genomen uit het vliegtuig mooi vond, post ik er nog een paar,  genomen tijdens een vroegere trip.


Zonsopgang onderweg naar Manila. Het vliegtuigraampje is niet geheel proper.






Land in zicht

 




De landing wordt ingezet. Jongens maakt dat een kabaal wanneer de wielen worden uitgeklapt.    :stomstomstom:



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.