Countries That Allow Filipinos to Stay Without a Tourist Visa

Gestart door koy, dinsdag 31 augustus 2010, 00:35:16

Vorige topic - Volgende topic

koy

Dit kan nuttige info zijn voor sommigen. Ik vond dit toevallig en was verrast Marokko aan te treffen. Naar verluid zou ook voor Kosovo geen visum nodig zijn voor Philipino's. Brengt dit je op een idee?  :denk:

Hierbij de link http://reahguevarra.com/countries-filipinos-no-tourist-visa/

groetjes,
koy
leven en laten leven...

stip66

Klinkt leuk Koy, maar hoe geraak je dan vanuit Marokko legaal aan een permanente verblijfsvergunning voor  :belgiesmiley: ?  :weetikniet:

Kano

Bedoel je dit idee?  Jij gaat een tijdje wonen in Belgie. Je vriend boekt Manila -Amsterdam-Marokko/Kosovo en stapt op Schiphol uit met documentatie over jou en het bekende Brax arrest in de hand. Weet niet of dit (nog) een begaanbare weg is.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Amice


@kano
Heeft die weg zoals je beschrijft uberhaupt wel gewerkt? Zijn daar voorbeelden van?
Het kan theoretisch wellicht wel maar zijn er al praktijk gevallen waarin dat gelukt is? En wat waren dan de omstandigheden waarin die persoon dan terecht kwam?

Ik ben benieuwd
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Kano

Het is weer een tijdje geleden en ik weet het niet helemaal zeker meer, maar volgens mij heeft het ere-lid van het andere forum het op die manier gedaan.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Amice

Dat is juist maar of die dat uiteindelijk zo gedaan heeft blijft de vraag.
Hij heeft er toen melding van gemaakt wilde dat doen maar heeft nooit de uiteindelijke uitslag van die expeditie gemeldt volgens mij.

Afwachten dus of er iemand ervaring mee heeft opgedaan?
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Pieter-Jan


koy

Mijn idee was de volgende (maar ik geef toe dat het meer freewheelen is en niet gesteund op realiteit, is meer plan C):

Je boekt een vlucht met eindbestemming Kosovo via Brussel. Eens aangekomen in Brussel neem je niet de laatste vlucht van Brussel naar Kosovo, maar vraag je asiel aan en dan moeten ze je aanvaarden en mogen ze je niet op een toestel zetten richting Kosovo.

Ik heb dat eens gezien in "Luchthaven" toen er eentje aankwam, wilde men hem zo snel mogelijk op de 2de vlucht zetten, juist om te vermijden dat hij asiel zou aanvragen.

Hetzelfde zou kunnen vanuit Marokko. Een vliegtuig nemen zonder visum en eens hier aangekomen vraag je asiel aan. Je Belgische vriend staat dan te wachten om je op te pikken want ze hebben toch geen plaats...  :biggrinn:



leven en laten leven...

koy

Citaat van: Kano op dinsdag 31 augustus 2010, 02:21:45
Bedoel je dit idee?  Jij gaat een tijdje wonen in Belgie. Je vriend boekt Manila -Amsterdam-Marokko/Kosovo en stapt op Schiphol uit met documentatie over jou en het bekende Brax arrest in de hand. Weet niet of dit (nog) een begaanbare weg is.

Waar kan ik info vinden over dat Brax arrest?
leven en laten leven...

stip66

Citaat van: koy op dinsdag 31 augustus 2010, 20:55:14
Je boekt een vlucht met eindbestemming Kosovo via Brussel. Eens aangekomen in Brussel neem je niet de laatste vlucht van Brussel naar Kosovo, maar vraag je asiel aan en dan moeten ze je aanvaarden en mogen ze je niet op een toestel zetten richting Kosovo.

Wow Koy, niet dat ik het je niet gun, maar voor asiel moet er toch ergens een levensbedreigend voorval zijn, of zie ik dit weer verkeerd ?
Ik hoop dat het voor jullie lukt, maar baseer je jezelf niet teveel op films en verhaaltjes, want voor verhaaltjes over prinsen en princessen moet je idd in Phils wezen.....

:weetikniet: