Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

zelf maken

Gestart door buizesmurf, zaterdag 18 juli 2009, 15:02:55

Vorige topic - Volgende topic

janvanderijt

mijn krokketen en bitterballen maak ik ook zelf jim
net zoals zult en filet americaine is gewoon lekkerder

Cees

Citaat van: janvanderijt op zaterdag 10 januari 2015, 15:10:42
In nedeland kun je fricandellen kruiden kopen  het mengsel dat je maakt van je vlees deels kip deels varken deels rund  pers je in een pijpje te grote van een frikandel  dan laat je het wellen in water dat bijna kookt  als ze gaar zijn uit het pijpje drukken en af  laten koelen de smaaal is niet zoals een  fabrieks frikandel maar benaderd het wel

In NL gebruiken ze geen warm water maar bouillon

gr.Cees
Je hoeft niet altijd geluk te hebben, als je maar geen pech heb

Lenn

Citaat van: jim miata op zaterdag 10 januari 2015, 15:18:03
Citaat van: Lenn op zaterdag 10 januari 2015, 14:00:00
Citaat van: jim miata op zaterdag 10 januari 2015, 13:20:32
Zelf Ketjap manis maken van soyasaus:
100 ml lichte sojasaus of Kikoman in de supermarkt heb ik soyasaus LIGHT gezien die gebruik ik hiervoor en is perfect geschikt
2 tot 3 eetlepels rietsuiker of mascovado
2 schijfjes gember
1 klein teentje knoflook, geplet
½ rood chili pepertje
1 steranijs

al deze ingredienten in een pannetje zachtjes koken, een minuut of tien, om iets te verdampen zodat je saus wat dikker, stroperiger wordt
je kan natuurlijk meer maken als je niet zo van koken houdt neem dan alles dubbel of driedubbel enz. enz. succes !!
Volgens mij ben jij de tweelingbroer van wuppie.

ik hoop dat het een compliment is????
Dit recept is vrijwel identiek alsop het andere forum afkomstig van wuppie die hier onlangs is verbannen wegens trol-len.Kan wel ff een kopie erbij plaatsen indien noodzakelijk.
1 zowel taalgebruik en zinsopbouw zijn identiek in dit recept.
2 ook de ingredienten en de hoeveelheiden zijn identiek.
3 niemand heeft jouw gevraagd om een recept te plaatsen hoe of dat je ketjap maakt.Laat staan of de leden hier geinterresseerd zijn.
4 Als jij niet wuppie bent maar wel met hetzelfde recept komt is dat de zoveelste toevalligheid en tevens goedkoop jatwerk.
5 wuppie was verbannen v/h forum begin Jan.Jouw lidmaatschap was 2 Jan.

wuppie heeft ook nog een post gehad op dat andere forum hoe makkellijk het is om aan een andere YP te komen.


Er zijn naar mijns inziens wel een beetje teveel toevalligheden, maar mocht ik ernaast zitten bied ik je mijn oprechte exuses aan.

Lenn

Citaat van: Cees op zondag 11 januari 2015, 01:40:03
Citaat van: janvanderijt op zaterdag 10 januari 2015, 15:10:42
In nedeland kun je fricandellen kruiden kopen  het mengsel dat je maakt van je vlees deels kip deels varken deels rund  pers je in een pijpje te grote van een frikandel  dan laat je het wellen in water dat bijna kookt  als ze gaar zijn uit het pijpje drukken en af  laten koelen de smaaal is niet zoals een  fabrieks frikandel maar benaderd het wel

In NL gebruiken ze geen warm water maar bouillon

gr.Cees
Als je een  worstopvulstuk hebt voor je gehaktmolen komen ze er zo uit rollen en dan hoef je niks meer in je pijpje te persen.

jim miata

Citaat van: Lenn op zondag 11 januari 2015, 11:01:25
Citaat van: Cees op zondag 11 januari 2015, 01:40:03
Citaat van: janvanderijt op zaterdag 10 januari 2015, 15:10:42
In nedeland kun je fricandellen kruiden kopen  het mengsel dat je maakt van je vlees deels kip deels varken deels rund  pers je in een pijpje te grote van een frikandel  dan laat je het wellen in water dat bijna kookt  als ze gaar zijn uit het pijpje drukken en af  laten koelen de smaaal is niet zoals een  fabrieks frikandel maar benaderd het wel

In NL gebruiken ze geen warm water maar bouillon

gr.Cees
Als je een  worstopvulstuk hebt voor je gehaktmolen komen ze er zo uit rollen en dan hoef je niks meer in je pijpje te persen.

de wereld hangt van toevalligheden aan elkaar, jouw exuses zijn aanvaard bij deze.
ik kan dit toeval wel verklaren ik heb het recept op het internet gevonden en gebruik het al een paar jaar tot ieders tevredenheid waarschijnlijk heeft jouw wuppie van de zelfde website gebruikgemaakt, niet zo ingewikkeld hoor als je in google zoekt: zelf curry ketchup maken
ik geniet mijn pensioen in de tropen

jim miata

Citaat van: Lenn op zondag 11 januari 2015, 10:52:53
Citaat van: jim miata op zaterdag 10 januari 2015, 15:18:03
Citaat van: Lenn op zaterdag 10 januari 2015, 14:00:00
Citaat van: jim miata op zaterdag 10 januari 2015, 13:20:32
Zelf Ketjap manis maken van soyasaus:
100 ml lichte sojasaus of Kikoman in de supermarkt heb ik soyasaus LIGHT gezien die gebruik ik hiervoor en is perfect geschikt
2 tot 3 eetlepels rietsuiker of mascovado
2 schijfjes gember
1 klein teentje knoflook, geplet
½ rood chili pepertje
1 steranijs

al deze ingredienten in een pannetje zachtjes koken, een minuut of tien, om iets te verdampen zodat je saus wat dikker, stroperiger wordt
je kan natuurlijk meer maken als je niet zo van koken houdt neem dan alles dubbel of driedubbel enz. enz. succes !!
Volgens mij ben jij de tweelingbroer van wuppie.

ik hoop dat het een compliment is????
Dit recept is vrijwel identiek alsop het andere forum afkomstig van wuppie die hier onlangs is verbannen wegens trol-len.Kan wel ff een kopie erbij plaatsen indien noodzakelijk.
1 zowel taalgebruik en zinsopbouw zijn identiek in dit recept.
2 ook de ingredienten en de hoeveelheiden zijn identiek.
3 niemand heeft jouw gevraagd om een recept te plaatsen hoe of dat je ketjap maakt.Laat staan of de leden hier geinterresseerd zijn.
4 Als jij niet wuppie bent maar wel met hetzelfde recept komt is dat de zoveelste toevalligheid en tevens goedkoop jatwerk.
5 wuppie was verbannen v/h forum begin Jan.Jouw lidmaatschap was 2 Jan.

wuppie heeft ook nog een post gehad op dat andere forum hoe makkellijk het is om aan een andere YP te komen.


Er zijn naar mijns inziens wel een beetje teveel toevalligheden, maar mocht ik ernaast zitten bied ik je mijn oprechte exuses aan.


de wereld hangt van toevalligheden aan elkaar, jouw exuses zijn aanvaard bij deze.
ik kan dit toeval wel verklaren ik heb het recept op het internet gevonden en gebruik het al een paar jaar tot ieders tevredenheid waarschijnlijk heeft jouw wuppie van de zelfde website gebruikgemaakt, niet zo ingewikkeld hoor als je in google zoekt: zelf curry ketchup maken
ik geniet mijn pensioen in de tropen

Lenn

Dus het goedkopere jatwerk, en dat ga je als een  ,,horecadeskundige" weer plaatsen op een forum waar niemand om gevraagd heeft.Tevens de ontkenningsfase waarin je niet wilt toegeven.Ik zou op het achterste puntje zitten van mijn stoel na mijn laatste bericht.Tevens beantwoord je je mijn post weer half zoals we gewend zijn van wuppie.

janvanderijt

vond ze van tione echt niet lekker ze leken niet eens op een fricandel :negatief:

Amice

Van wie eet je ze nu dan?

Het is nog niet zo makkelijk om hier fricandellen te krijgen.
Diegene die ze goed kan maken heeft gelijk een distributie probleem mAr zou er wel mee kunnen verdienen.
Filipino vinden ze wel lekker maar zullen er niet de hoofdprijs voor betalen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

janvanderijt

als je de kruiden hebt is het te doen wel veel werk :jajaja: