Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

maestro ATM kaart Argenta

Gestart door JoenAileen, donderdag 9 september 2010, 21:17:10

Vorige topic - Volgende topic

lorre_love_10

Ik moest mijn Argenta bankkaart laten activeren om te gebruiken buiten Europa.
Die activatie duurde 1maand legden ze mij uit.

Kano

Amice,  waar is zo'n visa wallet te halen?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Herbie

Dat is misschien interressant. Maar hoe zit het met de kosten van overschrijvingen, naar die visawallet. Want hier word veel gesproken over argenta is veel gratis maar als je geld uit atm haalt krijg je een heel slechte koers, kbc ook, daar haal ik nooit meer geld af in :smiley-philippines: op 10k was er een verschil van 9 :eu: met keytrade en argenta, met dexia rond de 7 :eu:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Amice

Citaat van: Kano op zaterdag 30 maart 2013, 23:34:00
Amice,  waar is zo'n visa wallet te halen?

Er zijn goede ervaringen met RCBC bank, maar je kunt ze zelfs via mercury drug krijgen. Ook  western union geeft ze uit. PSB bank heeft ze dan weer als mastercard.

Let wel op dat de gebruiksvriendelijkheid per bank kan verschillen. De een heeft bv. internet betaalmogelijkheden de ander weer niet.

Kosten van oveerboeking zal hetzelfde zijn als visa hanteert om op je creditkaart te storten, neem ik aan.  :weetikniet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

Kano

Amice, ik heb begrepen dat je die RCBC-Suki kaart alleen bij de RCBC kan aanvragen en niet bij Mercury drugs. Je kunt er wel bij Mercury betalen en suki punten op sparen  :biggrinn:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Amice

Als die Suki card dezelfde faciliteiten heeft als de rcbc visa wallet dan kun je er ook online mee betalen en kun je online bankieren via acces one en/of via  bancnet je saldo bekijken.
Westen Union heeft die online betalingen niet(zeggen ze) maar die kaart is dan ook volledig gratis.
Kan handig zijn als je via WU geld overboekt dan kun je dat doen direct naar de wallet. Goedkoop zal het echter niet zijn neem ik aan.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

vvjoris

Citaat van: shando op vrijdag 12 april 2013, 12:31:01
Ik gebruik Mastercard van Skrill(moneybookers).
Geld storten op je moneybookers account kan binnen 5 minuten met ideal. En er kan direct daarna gepind worden op de phils.

Je kan max. php10.000 pinnen per dag en het kost per pinbeurt zo'n â,¬1,80 + p200 withdrawal fee (fil. ATM)
Er kan gewoon overal betaald worden met de mastercard zolang er nog een bedrag erop staat.
De koers is hoger dan western union.

Met die visa-wallet bedoelen jullie ook een prepaid credit card (dus eigenlijk debit card) veronderstel ik?

Ik heb ook moneybookers, maar gebruik het eigenlijk niet meer ... Daarnaast heb ik ook een Viking Mastercard, heel handig bvb om in SM of Ayala of zo te betalen (goede koers en geen kosten) maar niet aan te raden voor ATM gebruik want wel goede koers maar zowel kosten aan de BE-kant als aan de PH(maffie fee 200 php)-kant.

Merk op de kosten voor een prepaid kaart zoals die zijn veel lager in USA, maar er zijn er weinig die beschikbaar zijn voor non-residents.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Ronny55

Geld opsturen naar de  :smiley-philippines: kost veel geld , hoe je het ook doe ....de tijd dat ik met mijn toen vriendin nu vrouw chatte , 2 jaar lang , heb ik haar 2 x geld gestuurd .
Toen ik haar vertelde wat me dat koste om haar 10000 php toe te sturen zei ze...Stop daar maar mee, die banken maken je straatarm.
Dat zal ik wel doe als je hier zijt....Bij deze  :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Lorre

Citaat van: shando op vrijdag 12 april 2013, 12:31:01
Ik gebruik Mastercard van Skrill(moneybookers).
Geld storten op je moneybookers account kan binnen 5 minuten met ideal. En er kan direct daarna gepind worden op de phils.

Je kan max. php10.000 pinnen per dag en het kost per pinbeurt zo'n â,¬1,80 + p200 withdrawal fee (fil. ATM)
Er kan gewoon overal betaald worden met de mastercard zolang er nog een bedrag erop staat.
De koers is hoger dan western union.

Ik heb dezelfde kaart en ben er erg tevreden over.  Na mijn reis laat ik ze bij mijn asawa en kan ik geld op de kaart storten vanuit België.  Lekker makkelijk, geen geld meer op de kaart, gedaan met de fun :biggrinn:.

Lorre

Citaat van: Ronny55 op zaterdag 13 april 2013, 03:11:12
Geld opsturen naar de  :smiley-philippines: kost veel geld , hoe je het ook doe ....de tijd dat ik met mijn toen vriendin nu vrouw chatte , 2 jaar lang , heb ik haar 2 x geld gestuurd .
Toen ik haar vertelde wat me dat koste om haar 10000 php toe te sturen zei ze...Stop daar maar mee, die banken maken je straatarm.
Dat zal ik wel doe als je hier zijt....Bij deze  :lachen: :lachen:

Ik vind 5â,¬ niet duur (max. 3000â,¬), gisteren nog geld opgestuurd via http://www.moneytrans.eu/be.