Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Recreatie woning Belgie

Gestart door Roland, maandag 13 september 2010, 09:26:10

Vorige topic - Volgende topic

Phille

Citaat2. Dit is het meest lachwekkende, je mag de bungalow uitbreiden maar je moet dan op dat moment niet ingeschreven staan, daarna is geen probleem.

Kijk hier maar goed mee uit, want het zou mij niet verbazen als de betreffende bunagalow zonevreemd staat, deze kan vergund zijn, dus staat er legaal; maar uitbreidingen zijn aan strikte regels gebonden; indien het een zonevreemde woning betreft dan mag je maximaal uitbreiden tot 1.000 kubieke meter. Hou er rekening mee dat een uitbreiding moet aangevraagd worden dmv een bouwvergunning.

Citaat1. Het gaat hier over Rekem. Het is daar wel/niet toegestaan om domicilie te houden  . De gemeente zal er niks tegen doen als je het doet maar het mag eigenlijk niet.

En kijk hier ook maar mee uit, misschien laten ze het vandaag oogluikend toe, maar wie zegt dat het morgen ook zo zal zijn. Mocht er op een bepaald moment een ander bestuur aan de macht komen en deze willen de wet strikt toepassen dan heb je een probleem.

Een makelaar moet je niet altijd geloven, die probeert zijn handel verkocht te krijgen hé, of jij nadien problemen hebt is zijn zaak niet.

Fail_over

Citaat van: Roland op woensdag 15 september 2010, 06:15:03
Citaat van: Fail_over op dinsdag 14 september 2010, 13:34:59
Ik had begrepen dat een recreatie woning in België wel geldig is voor het hebben van een woonadres. in ieder geval wel voor het behalen van de EU status. Ik begrijp nu dat dit van recreatiepark tot recreatiepark verschillend is. Ik zou goed informeren.

Als het voor bovenstaande reden is, zijn er echter ook andere, makkelijkere mogelijkheden.

Het is niet voor status halen maar noem er eens een paar?

Tja, het is natuurlijk wat je wilt. Als het puur voor recreatie is, zou ik idd eens gaan kijken op zo'n park. Er staan echter voldoende gebouwen, appartementen ed. te huur. kijk op vlan.be of hebbes.be. Maar het beste is een (Belgische) kennis rond te laten kijken, en informeren. Er staat links en recht wel wat te huur wat niet in de bladen of op internet komt.

Zo heb ik mijn appartement ook gevonden. Rond rijden en telefoon nummers opschrijven, en dan een Belgische kennis laten bellen. Dit omdat het eerste contact met een Nederlander de verhurende Belg vaak afschrikt. Mijn ervaring is dat ze toch liever een Belgische huurder hebben, omdat die de regels beter kent. Bovendien zijn er nogal wat "Nederlanders" die met het doen, en afronden van hun B-Route de dingen niet zo netjes achtergelaten hebben.
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Roland

Hartelijk dank voor de reacties. Ik ga er zeker mee uitkijken. Zoals ik al zei het is/was een gedachte maar ik denk dat als het er ooit van komt ik toch voor een "normaal" huis ga kijken. Ik heb een vriend wonen in Lommel dus die kan wel eens gaan rondkijken in de omgeving.
Allways look on the bright side of life!

Kijk ook eens op : http://www.vivacomputers.nl voor als je hulp nodig heb met je computer!

Fail_over

Citaat van: Roland op donderdag 16 september 2010, 17:05:07
Hartelijk dank voor de reacties. Ik ga er zeker mee uitkijken. Zoals ik al zei het is/was een gedachte maar ik denk dat als het er ooit van komt ik toch voor een "normaal" huis ga kijken. Ik heb een vriend wonen in Lommel dus die kan wel eens gaan rondkijken in de omgeving.

K kwam toevallig krantje tegen:



:weetikniet:
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Roland

Bedankt zal hem er op attenderen en hij komt toch zaterdag naar me toe.
Allways look on the bright side of life!

Kijk ook eens op : http://www.vivacomputers.nl voor als je hulp nodig heb met je computer!

Roland

Even een vraag: Wat is een HOB woning?
Allways look on the bright side of life!

Kijk ook eens op : http://www.vivacomputers.nl voor als je hulp nodig heb met je computer!

opinie

Half Open Bebouwing = Twee onder één kap
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus