"onbeschoftheid" sommige personeelsleden ambassadepersoneel van België

Gestart door rudslovac, dinsdag 14 september 2010, 17:59:05

Vorige topic - Volgende topic

stijn54

Mijn ervaring is dat het al dan niet toekennen gewoon willekeur is en op niets gebaseerd als ze geen fouten in de papieren vinden en dat zou in feite niet mogen zijn. Als de meisjes in Europa zijn dan zouden er maatregelen moeten genomen worden wanneer er duidelijke aanwijzigingen zijn van schijnhuwelijk of wel moeten er duidelijke regels opgesteld worden maar hoe het nu is het een klucht met veel ellende.
Groeten

xav

Citaat van: Rich op zondag 24 juli 2011, 14:06:02
Citaat van: josephpinoy op zondag 24 juli 2011, 12:38:50

Personen die dit niet kunnen aanvaarden raad ik aan om een dictafoon mee te nemen en hem daar op het bureel te zetten en het gehele gesprek op te nemen van voor men begint natuurlijk wel vermelden tegen de ondervrager dat je dat doet uit voorzorg tegen al dan niet ongeoorloofde vraagen .



Geloof je nu echt zelf dat je daar zomaar een dictafoon op het bureau kan zetten?

je mag geen gesprekken opnemen in de ambasade... ik ben er zelf nog niet moeten zijn, maar er zijn al forumleden die vermeld hebben dat ze GSm en dergelijke moeten afgeven... heeft er misschien mee te maken dat er geen gesprekken kunnen opgenomen worden die hun in discrediet kunnen brengen  :weetikniet:

Phille

Citaat van: josephpinoy op zondag 24 juli 2011, 12:38:50
@Phille ik denk dat je het niet ziet zoals il het bedoel Ten eerste ik weet dat de ambassade ziet naar het leeftijdsverschil MAAR dat wil niet zeggen dat ik daar volledig mee eens ben . Ik begrijp de ambassade wel vermits er ook oneerlijke mensen willen trouwen hoe ze die selectie maken zal altijd bij de nen goed vallen en bij de andere niet goed , zeker als je wel eerlijk bent en je ongewild het slachtoffer bent van een verder uitgevoerd onderzoek , het is altijd zeer fustrerend voor het goed menend koppel en ik kan me zéér goed in die situatie verplaatsen dat zij de dupe zijn van de vorige mensen die reeds WEL schijnhuwelijken hebben aangegaan . Maar ja wie gaat hier de juiste werkwijze dan geven hoe ze moeten reageren, bij mijn interview zijn ook wel persoonlijke vragen gesteld ik vermoed dezelde zoals bij de andere EN DAT VIND IK NORMAAL , ze moeten trouwens iets onderzoeken en dat kunnen ze nu eenmaal niet zonder vragen te stellen en naargelang het antwoord meer vragen op bepaalde punten, ik weet dat deze mensen hun werk GOED willen doen tegenover de trouwlustige maar ook tegeover de Belgische Staat ,
Dus mijn inziens zit men daar wel degelijk tussen twee vuren he goed onderzoeken vraagt nu eenmaal wel soms lastige vragen maar ook die moeten kunnen beantwoord worden , persoonlijk heb ik het met die mensen te doen en benijd hun werk zeker niet er zijn mooiere jobkes dan dat die nooit iemand op de tennen trapt .
Er zijn mensen ook die somige vragen direct indiscreet beschouwen en andere die dat helemaal niet vinden bij dezelfde vraag , dan kom je op het punt wat de persoon die ondervraagt wordt kan hebben en aanvaardbaar vind .
Personen die dit niet kunnen aanvaarden raad ik aan om een dictafoon mee te nemen en hem daar op het bureel te zetten en het gehele gesprek op te nemen van voor men begint natuurlijk wel vermelden tegen de ondervrager dat je dat doet uit voorzorg tegen al dan niet ongeoorloofde vraagen .

Tot slot nogmaals ik heb totaal geen probleem gehad en vond dat alles zeer netjes verliep
Ik hoop dat nu deze hele discutie over dit kan worden gerelativeerd 

Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Ge hebt geen problemen ondervonden en alles is netjes verlopen, dus geen probleem. Ik ga ervan uit dat de willekeur niet zo een proporties aanneemt dan sommige ons willen laten geloven ... ik zal het nog eens herhalen, mijn vrouw is 24 jaar jonger dan ik; dus er is zeker sprake van relatief groot leeftijdsverschil, op zich zijn daar nooit vragen over gesteld, niet tijdens het LC interview, noch tijdens het visum interview ... vervolgens zijn er geen vragen gesteld geweest die volgens het fatsoen niet door de beugel kunnen; dat men de dossiers grondig onderzoekt vind ik maar een zeer normale zaak, dit wetende maakt het gemakkelijk om het dossier volledig te maken; in de fase voorafgaand aan het interview heb ik eens een telefonisch onderhoud gehad met Mevr. Weiss om na te gaan hoe men nu eigenlijk omspringt met het afhandelen van toerist visa en gezinshereniging, als ik ook met de consul een paar mails heb uitgewisseld; dit om na te gaan hoe men met het leeftijdsverschil gegeven omspringt. Met de verworven informatie heb ik wel degelijk rekening gehouden en ons dossier voorbereid en ik ga ervan uit dat een volledig dossier voor een betere afhandeling zorgt. In ons geval, ambtshalve toegekend in precies twee weken tijd. Waarom al die voorbereidende inspanningen, antwoord is heel eenvoudig, probeer te achterhalen hoe zij die uw dossier beoordelen denken en gedraag u ernaar. In ons geval heeft het althans gewerkt.

Anakin

het is inderdaad heel juist men gsm en ook handtas werd gevraag af te leveren als je binnen komt in de ambassade in manila.
zo heb ik meegemaakt en ook mij vrouw al 2 keer  + 1 keer met mij.


Citaat van: xav op zondag 24 juli 2011, 16:51:03
Citaat van: Rich op zondag 24 juli 2011, 14:06:02
Citaat van: josephpinoy op zondag 24 juli 2011, 12:38:50

Personen die dit niet kunnen aanvaarden raad ik aan om een dictafoon mee te nemen en hem daar op het bureel te zetten en het gehele gesprek op te nemen van voor men begint natuurlijk wel vermelden tegen de ondervrager dat je dat doet uit voorzorg tegen al dan niet ongeoorloofde vraagen .



Geloof je nu echt zelf dat je daar zomaar een dictafoon op het bureau kan zetten?

je mag geen gesprekken opnemen in de ambasade... ik ben er zelf nog niet moeten zijn, maar er zijn al forumleden die vermeld hebben dat ze GSm en dergelijke moeten afgeven... heeft er misschien mee te maken dat er geen gesprekken kunnen opgenomen worden die hun in discrediet kunnen brengen  :weetikniet:

Phille

Citaat van: Anakin op maandag 25 juli 2011, 20:16:00
het is inderdaad heel juist men gsm en ook handtas werd gevraag af te leveren als je binnen komt in de ambassade in manila.
zo heb ik meegemaakt en ook mij vrouw al 2 keer  + 1 keer met mij.


Citaat van: xav op zondag 24 juli 2011, 16:51:03
Citaat van: Rich op zondag 24 juli 2011, 14:06:02
Citaat van: josephpinoy op zondag 24 juli 2011, 12:38:50

Personen die dit niet kunnen aanvaarden raad ik aan om een dictafoon mee te nemen en hem daar op het bureel te zetten en het gehele gesprek op te nemen van voor men begint natuurlijk wel vermelden tegen de ondervrager dat je dat doet uit voorzorg tegen al dan niet ongeoorloofde vraagen .



Geloof je nu echt zelf dat je daar zomaar een dictafoon op het bureau kan zetten?

je mag geen gesprekken opnemen in de ambasade... ik ben er zelf nog niet moeten zijn, maar er zijn al forumleden die vermeld hebben dat ze GSm en dergelijke moeten afgeven... heeft er misschien mee te maken dat er geen gesprekken kunnen opgenomen worden die hun in discrediet kunnen brengen  :weetikniet:

Dat is gewoon conform de veiligheidsvoorschriften, in vele landen moet men z'n gsm afgeven als men in overheidsgebouwen, banken en sommige andere organisaties wilt binnenkomen; ga maar eens op bezoek bij de NATO ..., is mij genoeg overkomen in bijvoorbeeld zuid-afrika, Brazilië enzo