"onbeschoftheid" sommige personeelsleden ambassadepersoneel van België

Gestart door rudslovac, dinsdag 14 september 2010, 17:59:05

Vorige topic - Volgende topic

mork2007

Ik heb hier al een tijdje het voortdurend "gekak" van Phille en Stip op elkaar gelezen.  De reacties van beiden zijn intussen al voorspelbaar.  Ik wil me niet moeien in jullie "strijd" maar ik wou toch even mijn gedacht kwijt over jullie twist en hoe ik het aanvoel.  Ik kan verkeerd zijn natuurlijk.  Samengevat vind ik dat Stip recht en reden heeft om zijn ervaringen in de ambassade in 2009 te vermelden.  Welke woordkeuze hiervoor gebruikt wordt, doet in feite niet ter zake, de ene schrijft het met meer emoties dan de andere.   Dat Stip niet de enige is met dergelijke ervaring in de belgische ambassade in 2009, heeft hij duidelijk gemaakt via de link naar de mensenrechten site.  Maar nu deze ervaring uit 2009 vermeld werd, moet de ganse werking van de ambassade over de verschillende jaren heen niet over dezelfde kam geschoren worden.  Uiteraard zijn er mensen die wel goede ervaringen hebben of hadden met de ambassade in Manila, ook in 2009.  De strijd van Phille om de ervaringen van Stip als 'bullshit' of 'zelf gezocht' af te stempelen , vind ik soms kort door de bocht (en naarmate de strijd verder gaat worden de bochten telkens korter) genomen.  Ik krijg hierbij eerder het gevoel dat Phille een sterk vermoeden heeft dat het ambassade personeel mee leest op dit forum(zal misschien ook wel zo zijn) en dat je zo misschien administratieve problemen kunt voorkomen door wat 'stroop te smeren'.  Ik kan dit begrijpen, tenslotte wil iedereen maar 1 ding en dat is hun geliefde zo vlug mogelijk bij zich krijgen.  Maar volgens mij hebben ze de stroop op de ambassade nu intussen al gesmaakt en weten ze intussen hoe Stip het ervaren heeft in 2009
Ik herhaal; ik kan verkeerd zijn natuurlijk

Phille

@ Mork, het zogenaamde 'gekak' tussen mij en stip is voor mij eigenlijk maar een bijzaak.

Dat jij het blijkbaar normaal vind dat er zo 'gekakt' wordt op de ambassade is je recht, daar ga ik niks tegen in brengen, hoeft ook niet.
Echter vind ik het onterecht en velen onder ons gaan met een heel klein hartje naar de ambassade, precies door de verstrekte informatie hier.

Misschien heb jij ook dergelijke ervaringen gehad bij de ambassade, of misschien moet je de stappen nog zetten. Ik heb er geen flauw idee van.

Misschien moeten we stip nu dankbaar zijn dat het voor ons nu vriendelijker aantoe gaat, laat ons dan allemaal in koor zingen ... Hip hip hoerraaaaaaaaaaaaa, dank je wel stip  :happy: :happy: :happy: :happy:



stip66

Je kinderachtige antwoord kan je misschien kwijt in de huidige omgeving.
Hetgeen waar ik het schijt van krijg is dat iemand (die op het moment van ons bezoek aan de ambassade nog steeds over de financiele nadelen aan het piekeren was ) mij beticht van opzettelijke leugens te posten van ONS intervieuw in 2009.
Al de persoonlijke minachting tijdens ons interview wordt door Phil als flauwekul afgedaan, alsof HIJ er bij was.
Uit de link die ik eerder postte blijkt dat ik niet de enige was. En toch nog blijven strijden dat ik het allemaal verzonnen heb  :ikkeniebegrijp:
Als iemand mij uitmaakt voor verspreiding van leugens met voorbedachte rade, wordt ik giftig en ben ik zelfs niet bang voor GOD.
Ik begrijp best dat het ei serieus groot is voor deze kerel. Misschien vandaar niks dan positief over de ambassade ?

Pascal Keirens

Jongens toch... ik heb het reeds gezegd en ik zeg het nogmaals... Er zijn er al voor minder van dit forum afgesmeten... Zij die de waarheid verkondigden (en ik kan het weten want hij is mijn beste kameraad) werden als oplichter aangeduid en van het forum geband. En dit nutteloze ruziemaken kan zomaar????????????? Geef elkander de hand jongens, ergens hebben jullie beiden gelijk...

rambonsusay

Citaat van: Phille op dinsdag 18 januari 2011, 12:43:06
Het is 18 januari 2011 en heb net het interview voor de LC (attest geen huwelijksbeletsel) achter de rug.

Van die onbeschoftheid is er absoluut geen sprake, het is zelfs onbeschoft om het te durven schrijven.

Was een vriendelijk, correct, gemoedelijk gesprek. De vragen waren correct en heel normaal. Geen sprake van intimidatie of wat dan ook.

Een dikke pluim voor de interviewster  :jajaja:

Het gehele interview heeft hooguit 10 minuten geduurd.

Donderdag kan ik mijn attest gaan afhalen.

Dus voor al wie die dit nog moet doen, zorg dat je een goed dossier hebt, neem tijd om je aanstaande te leren kennen en het komt allemaal dik in orde. Er is zelfs geen enkele vraag of insinuate gesteld/geweest richting het leeftijdsverschil tussen mijn aanstaande en mezelf. Dus ook dat is een loopje nemen met hoe het er in het echt aantoe gaat.


:daag:
Net zoals bij phille had ik ook op 4 januari afspraak bij de ambassade om LC  te gaan  en de schrik zat er bij mij ook dik in nadat vanalles hier op het forum was geplaatst 
En toen het onze buurt was zat de bibber er dik in omdat de intervieuwer al een paar keer binnen was gestormt om een of andere gast die zijn papieren niet in orde had op de vinger te wijzen maar wat wil je als ge papieren meeneemt voor lc die 6 maanden verlopen zijn en ge het 10 keer zegt word ge toch vanzelf nerveus
Nu toen wij aan de buurt waren ging het intervieuw op een nette en correcte manier en van enige intimidatie was geen sprake  ook toen ze vroeg an anna  gebruik je hem voor je annulment ? hebben we gewoon beleefd geantwoord en zij ook geen sprake van gebrul of zo
Dus ik ook had een positieve ervaring en net zoals die anderen die daar zaten behalve die ene die zijn papieren niet in orde had
konden de donderdag al terug komen voor lc op te halen

Voor anderen die nog moeten gaan zorg gewoon dat je dossier in orde is dat je de juiste papieren bij je hebt  leer elkaar goed kennen heb je niks te vrezen
:atyourservice:

stip66

#35
Phil, met het onderstaande wil ik mijn persoonlijke commentaar over dit topic afsluiten.
Is iedereen het topic " Ambassade Interview " vergeten, dat ik opgestart had voor ik in september 2009 naar ginds ging ?

http://www.filippijnen.org/index.php/topic,621.0.html

Wat me daar allemaal verteld werd waar ik me mocht aan verwachten.... enkele voorbeelden:

1.
[quote link=topic=621.msg3723#msg3723 date=1253568919]
Eerst werd ik apart genomen (lekker)

Er werden mij allerlei vragen gesteld, nota's werden genomen.

Dan was het beurt aan de toekomstige echtgenote.

Zelfde scenario bij haar.

Terwijl zij de antwoorden van ons beiden checkten, moesten wij wachten.

Ten slotte samen in de verhoorkamer in.

Nu werden we geconfronteerd met onze antwoorden, en proberen ze je op een leugen te betrappen.

[/quote]


2.
[quote link=topic=621.msg3731#msg3731 date=1253570308]
Heel simpel.....maak twee cv's op.......

één van haar en één van jouw met alle gegevens en leer en oefen die van buiten.

Gegevens als....

- de maten

- Kleur van de ogen

- Lievingskleur

- Wat eet hij zij/hij graag

- Wat drinkt zij/hij graag

- Wat is de naam van haar of zijn moeder en vader en zus en broer en etc....

- Wat eet zij of hij het liefst?

- Wat is zijn of haar verjaardag.......

kortom alle kleine details...moet je echt doen.

[/quote]

3.
[quote link=topic=621.msg3871#msg3871 date=1253881373]
Ik kan begrijpen dat je goed voorbereidt wil zijn, maar als je een normale relatie hebt opgebouwd moet je normaal gewoon door zo'n gesprek doorkomen.  tuurlijk proberen ze je te jennen en kijken of je fouten maakt.  Zeker als het een van buiten geleerd stukje is val je door de mand.  Maar als jullie een serieuze relatie hebben en elkaar toch kennen vooraleer jullie trouwen zou het geen probleem mogen vormen.  Zoals je kan zien aan velen van de vorige vragen zijn het toch redelijk gewone vragen.  Op de sexueel getinte vragen na dan.
[/quote]

Een kleine greep uit dit topic, dan zoek ik nog niet onder de verwante topics.
Ik zat in october 2009 ook angstig en zenuwachtig in het wachtzaaltje.
Wat bleek ? Al deze info was desondanks we het lijstje van buiten hadden geleerd, totaal nutteloos omdat ze daar totaal niks over gevraagd had ( buiten het intieme gedeelte ).
Ben ik naar aanleiding van verouderde info de leden gaan uitmaken voor leugenaars en hypocrieten ?  :neeneenee:
Misschien heeft ze deze vragen niet gesteld omdat men heeft meegelezen heeft daar en de ondervragingsprocedure achterhaald was ?  :weetikniet:

Dan gaan we over naar het onderwerp intimidatie met enkele citaten:

1.
[quote link=topic=621.msg3764#msg3764 date=1253631211]
Ze vragen aan ons elk apart, hoeveel en hoe frequent er geld wordt opgestuurd. Ze schenen hier blijkbaar toch wel belang aan te hechten, dat we met dezelfde cijfers over de brug kwamen.

Ook vroegen ze  aan M (toen zaten we tesamen), wat ze van plan was in   :belgiesmiley: ?
Wilde ze gaan werken, of eenmaal in   :belgiesmiley:  op zoek gaan naar een jongere man ? (over degoutante vragen gesproken, M wist niet meer waar ze het had)
  :negatief:
[/quote]

2.
[quote link=topic=621.msg4907#msg4907 date=1257365518]
In de BE-ambassade werd ik samen met mijn toekomstige geïnterviewd door een Hollandse vrouw en ook wij kregen degoutante vragen voorgeschoteld. Ik stond er perplex van en kook nu nog van woede. Op dat moment hou je je bek omdat je ze nodig hebt hé. Nu weet je ook waarom je geen opnameapparatuur mag meehebben omdat je ze anders een proces zou kunnen aandoen.
[/quote]

of van een ander topic:

[quote link=topic=4467.msg25923#msg25923 date=1289316227]
Ja Stipp, het dossier van naar de ombudsman staat opscherp.

Het is slikken en nog es slikken. Maar als ze eenmaal hier is is het kicken. Dan zal ik es een boekje open doen. en dat is niet misselijk!!!.<

Wat ze in het interview vragen is gewoon buiten alle proporties, dat gaat alle persoonlijkheidsgrenzen te buiten. En ik moet nog maar ff m´n mond houden, want we zijn so close!

[/quote]

[quote link=topic=4467.msg25918#msg25918 date=1289314297]
Im alive and kickinkin! Ik ben zo kwaad op die overheid! ..... zo kwaad! welk rect hebben ze om zo veel intieme vragen te stellen. En de de vragen zijn nog intiememer dan ik op dit forum heb kunnen formuleren.
Dit is zo denigrerend voon mijn asawa.
Nog een geluk dat het een philipina is die dat niet door heeft. isschien stom te stellen, maar ze is alleen blij het goed doorstaan te hebben. ik neem nog geen stappen totdat de vis goedgekeurd is, maar daar na weet ik nog niet.  Dit is echt bij de beesten af.


:moord: :explotieren: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7: :shoot13lj7:
[/quote]

Bij deze hoop ik dat je genoeg voorbeelden hebt dat ik NIET DE ENIGE ben die zich onterecht behandeld gevoeld heb, of ga je nu ook beweren dat de auteurs van deze posts ook leugenaars zijn die de ganse context van de pot rukken ? Of ga je beweren dat wij nors, onbeleefd en arrogant naar die madam zijn afgestapt ?
Denk nu eens voor 1 keer niet aan jezelf, maar probeer te verstaan dat niet iedereen op 10 minuten uit de " ondervragingskamer " was.
De reacties die ik via PM gehad heb ga ik uiteraard niet openbaar maken, maar ik ga van de veronderstelling uit dat de Admin op discrete wijze daar een zicht op heeft.

Voila, ik hoop bij deze dat ik je op een gepaste wijze van antwoord ben geweest.

Wees blij dat er bepaalde middeleeuwse ondervragingstechnieken op een tijdspanne van een 5 tal jaar drastisch veranderd zijn.
Nogmaals, maak uw conclusie van de GANSE rit op het moment dat ze in Belgie is, the game has just begone.

Van de reacties heb ik de namen van de leden weggehaald, maar ieder weet best wat er aan hem toehoort.

:atyourservice:


Amice

CitaatNu toen wij aan de buurt waren ging het intervieuw op een nette en correcte manier en van enige intimidatie was geen sprake  ook toen ze vroeg an anna  gebruik je hem voor je annulment ? hebben we gewoon beleefd geantwoord en zij ook geen sprake van gebrul of zo

Tja als men zulke insinuaties als normaal beschouwd dan is idd alles koek en ei.
De vraag blijft dan toch hoe je bevindingen zouden zijn als de LC afgewezen zou worden, van wege zulke insinuaties.

Een 'normaal' antwoord hierop lijkt mij dan ook dat de vraag niet ter zake doende is.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

pvgossum

Bij mij is alles ook normaal verlopen. Maar niet zoals andere positieve ervaringen is dit binnen een gegeven context en kun je het niet veralgemenen. Mijn situatie was positief omdat beperkt leeftijdverschil en eerste keer ter plaatse ontmoet dus niet via internet. Resultaat kort gesprek met als conclusie van ambassadepersoneel dat er geen enkel probleem was. Maar ik heb wel nadien 5 maanden dienen te wachten voordat visum in orde was.

Maar wat ik bij het hele proces van gezinshereniging merk dat wanneer er aanwijzigingen zijn waarbij volgens de persoon die het interview afneemt (dus zijn persoonlijk aanvullen, hiervoor bestaat er echt geen objectieve criteria, de Antwerpse persoon van cel schijnhuwelijk omschreef het als ellebooggevoel) dat hij aan het huwelijk twijfelt en binnen de context van de dag (op het ene moment kan iets verdacht zijn en op het andere minder) dat het dan dag en nacht kan verschillen. Verdacht zijn en dit zijn aannames: Japan (vermits ze verdenken gezelchapsdame, omdat er veel filipino's zijn die dit doen, soms groot leeftijdverschil, via chat of internet ontmoet kan worden gecompenseerd door veel naar ginder te gaan, gebrekkig Engels - want je spreekt dan geen gemeenschappelijke taal, etc)

Bovendien is het beter om een beetje zenuwachtig te zijn vooraf en de LC direct te krijgen dan er van uit te gaan dat het van een leien dakje zal gaan en het niet te krijgen.

Paring Belga

Ik ben Belg geweest and nu ben ik Canadees.  Moet je weten dat we eens naar twee ambassades geweest zijn in Makati (Metro Manila)  De kantoren vinden zich niet ver van de een en de andere.  Central Business District.

Heb wel twee andere gevoelens gehad toen we daar naar toe gingen, hoor.  In de Canadeze ambassade voel je echt dat je naar een gevang gaat.  Eerst en vooral moet je aangeven aan de receptie van het gebouw op de main floor dat je naar de Canadeze ambassade gaat en moet je de gegevens geven waarom je daar gaat.  Ok.  Je bent dan een bezoeker.  Dan naar de lift op de 8ste. verdieping, denk ik.

Dan kom je een politie-agent tegen en een bewaker waar je alles wat je hebt in hand alles moet laten, cell phone inbegrepen.  Door een x-ray machine gaan of zo iets.  Dan nog maar eens door de bewaker kontrolen, zoals riem en alles in je zak.

Dan eens de receptionist praten en iets vragen en dan wachten in het wachtzaaltje totdat je nummer opkomt en je dan een kamertje mag ingaan om je situatie uit te leggen.  Alles op slot en grendel.

Komt omdat een 7-tal jaren iemand naar de Canadeze ambassade ging en uitlegde dat er iemand een bommetje daar ging plaatsen.  Echt waar.

Wel, de Belgische ambassade is heel anders.  Vriendelijke mannelijke receptionist met een paar tanden uit.  Doch, hij kon me niet te veel helpen.  Kon zelf nog geen formulieren krijgen.  Je moet eerst een afspraak maken en een interviewtje afleggen, uitleggen waarom je die formulieren moet hebben.  Op de Canadeze ambassade krijg je die van de receptionist op het kantoor zonder tra-la-la.

Phille

CitaatWel, de Belgische ambassade is heel anders.  Vriendelijke mannelijke receptionist met een paar tanden uit.  Doch, hij kon me niet te veel helpen.  Kon zelf nog geen formulieren krijgen.  Je moet eerst een afspraak maken en een interviewtje afleggen, uitleggen waarom je die formulieren moet hebben.  Op de Canadeze ambassade krijg je die van de receptionist op het kantoor zonder tra-la-la.

Hoe bedoel je?

Ik ben naar de ambassade gegaan, op gelijkvloers een receptie, moet je je registreren, reden in mijn geval "LC", ID afgeven, bezoekerskaart; naar 9de verdiep, alles afgeven, effe check met detector, nummertje gekregen, naar loket en zeggen wat je komt doen en wachtkamer in; buiten de x-ray lijkt dit dezelfde procedure als bij de Canadese ambassade  :jajaja:

Beneden aan de receptie moet je geen vragen stellen, is de receptie van het gebouw, niet van de ambassade, dat die geen antwoord kan geven is dan ook normaal.

Voor welke formulieren moest je daar zijn?