"onbeschoftheid" sommige personeelsleden ambassadepersoneel van België

Gestart door rudslovac, dinsdag 14 september 2010, 17:59:05

Vorige topic - Volgende topic

koy

Citaat van: ladgar op donderdag  9 december 2010, 16:14:53
Ik lees koy zegt met 30 jaar leeftijdsverschil geen bezwaar ,van zijn kant niet , maar waarom neemt hij niemand die 30 jaar ouder is : iemand van 79 jaar of iemand die 2.5x zo oud is: iemand van 116 jaar , als zijn vriend zegt dat hij een buitenlander zocht vanwege de discriminatie van de homo's op de filippijnen dan zou ik zeggen dat hij hem aan het beliegen is . ik ben al veel in cebu geweest , ik vind niet dat de bayuts daar gediscrimineerd worden ; ik krijg er wel ongevraagd heel veel aandacht van.
Voor het inschatten of een huwelijk een schijnhuwelijk is zou men de gedachten van de kandidaten moeten kunnen lezen , en dat kan men noch niet.

Wat is dat voor een rare gedachtenkronkel: waarom neem je niemand van 30j ouder.

Het gaat hem niet over het verschil, wel op wie je valt. Ik val nu eenmaal op jonge mannen en hij op oudere mannen. Is niets speciaal, heb je in Belgische gay milieu ook. Het gaat erom of je bij elkaar past en of het klikt. Wel tussen mijn vriend en mij klikt het en niets of niemand gaat me tegenhouden om in deze relatie te geloven.

Koy
leven en laten leven...

josephpinoy

Hoi iedereen
Ik zal me even beter verduidelijken ontrent mijn laaste bericht
eerst en vooral wil ik zeggen dat het de manier van denken is van de belgische staat met name dienst vreemdelingen zaken en de ambasade die stellen dat een groot leeftijdsverschil meer onderzocht zal worden en vlugger zal worden afgewezen dan waneer het leeftijdsverschil kleiner is.
IK BEN ZELF NIET AKKOORD MET DEZE DENKWIJZE IK HEB ENKEL WILLEN ZEGGEN HOE MEN OVER EEN GROTER LEEFTIJDSVERSCHIL DENKT IN BRUSSEL EN MANILLA.
Ik begrijp dan ook volledig hoe iemand die echt goede bedoelingen heeft zich zal voelen bij afwijzing , wij hebben nooit geen problemen gehad met afwijzingen en onbeschoftheid inzake ons huwelijk en alles is zeer vlot verlopen met de nodige papieren natuurlijk .
Ik ben ook van de mening dat mensen die meer dan 20jaar verschillen met hun aanstaande asawa ook beter zouden moeten behandeld worden ( zoals in Belgie ) maar ik wil zeggen dat men niet denkt zoals in Belgie zelf daar mag het leeftijdsverschil nog meer zijn voorbeeeld 30jaar of meer dan zal men niks bezwaar maken tegen dat huwelijk.
Spijtig genoeg is dat wel het geval waneer men hetzelfde heeft met een filipijnse vrouw als reden geeft men schijnhuwelijken op mischien soms waar maar in de meeste gevallen denk ik is deze redenering totaal onwaar , er zijn volgens mij geneoeg eerlijke en eervolle huwwelijkskanidaten die tenonrechte worden afgewezen door de overheid , is dit een middel om de toevloed te stopppen mischien wel daar spreek ik me niet over uit , maar ik begrijp de gedupeerde zeer goed
Ik kan enkel zeggen dat deze ook moeten blijven vechten om hun huwelijk te laten aanvaarden
Ik kan ook als tip nog vermelden dat ikzelf nadat ik in Belgie was aangekomen en mijn vrouw haar visum aanvroeg om de gezinshereeniging dat ik dan NA de eerste 3 weken dagelijks heb gebeld met de belgische ambasade in manilla en mijn vrouw na 2,5 maand op belgische bodem stond
Waarom ik steeds belde is zeer eenvoudig dan weet men dat jij je vrouw graag ziet en ondervind men dat je er al de moeite voor doet om ze zo snel mogelijk naar Belgie te krijgen , Deze tip had ik gekregen van onze intussen overleden Gustaaf Shet beter gekend in het forum onder de naam SUBITO
.
Zo ik hoop dat jullie me niert als zwarte piet willen bezien dat ik onze belgische overheid gelijk geef over de behandeling van het erkenen al dan niet van een huwelijk ik heb enkel verduidelijkt hoe ZIJ erover denken en ik ben het er NIET mee eens .
Doch nogmaals moet ik ook heel eerlijk toegeven dat ik NOOIT ONBESCHOFT OF ONHEUS BEN BEHANDELD
Tot daar even een verduidelijking en enventueele tip
Met vrienedlijke groeten aan iedereen
Joseph


Phille

Citaatde manier van denken is van de belgische staat met name dienst vreemdelingen zaken en de ambasade die stellen dat een groot leeftijdsverschil meer onderzocht zal worden en vlugger zal worden afgewezen dan waneer het leeftijdsverschil kleiner is.
IK BEN ZELF NIET AKKOORD MET DEZE DENKWIJZE IK HEB ENKEL WILLEN ZEGGEN HOE MEN OVER EEN GROTER LEEFTIJDSVERSCHIL DENKT IN BRUSSEL EN MANILLA.

Joseph, gelijk heb je, maar je mag het breder trekken volgens mij, de gemiddelde mens denkt vaak op deze manier, men heeft het vaak moeilijk met te aanvaarden dat een relatie/huwelijk tussen twee mensen met een groter leeftijdsverschil uit liefde is. Het maakt niet uit of het nu met een jongere buitenlandse of binnenlandse vrouw is dat men een relatie heeft, dan zal het wel om het geld te doen zijn. Zo zit de publieke opinie nu eenmaal in elkaar.  :jajaja:


Phille

Het is 18 januari 2011 en heb net het interview voor de LC (attest geen huwelijksbeletsel) achter de rug.

Van die onbeschoftheid is er absoluut geen sprake, het is zelfs onbeschoft om het te durven schrijven.

Was een vriendelijk, correct, gemoedelijk gesprek. De vragen waren correct en heel normaal. Geen sprake van intimidatie of wat dan ook.

Een dikke pluim voor de interviewster  :jajaja:

Het gehele interview heeft hooguit 10 minuten geduurd.

Donderdag kan ik mijn attest gaan afhalen.

Dus voor al wie die dit nog moet doen, zorg dat je een goed dossier hebt, neem tijd om je aanstaande te leren kennen en het komt allemaal dik in orde. Er is zelfs geen enkele vraag of insinuate gesteld/geweest richting het leeftijdsverschil tussen mijn aanstaande en mezelf. Dus ook dat is een loopje nemen met hoe het er in het echt aantoe gaat.


:daag:

stip66

In eerste instantie mijn gelukwensen met het bekomen van het LC  :congratualtionsis0:

Ten tweede echter, raad ik je aan om je alwetendheid te beperken tot je eigen bevinding en zich niet uit te laten over dingen waar men zelf geen getuige van was. Ik vind het leuk dat je interview aangenaam en correct verlopen is, maar spreek aub niet in de plaats van een ander individu. Misschien hebben ze ginds een spoedcursus hoffelijkheid achter de rug ? Misschien ligt het aan de slippers ipv de naaldhakken ? :weetikniet:
De eindmeet bevindt zich aan het passeren van de douane in Europa. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het toppie dat alles so far, so good is.
:atyourservice:

stip66

Ter verduidelijking bij deze een link naar de site mensenrechten.be
De meeste reacties dateren van 2009 ( hetzelfde jaar dat wij getrouwd zijn ! )
Blijkbaar ben ik NIET de enige die last had van het crapuul in de Belgische ambassade in MNL !
De adder zit hem namelijk daar wanneer je vrouwke ( in dit geval alleen ! ) naar de ambassade terug moet voor haar individueel interview.
In het verleden is er hier ook een post geweest van iemand zijn vriendin die al jankend te ambassade heeft verlaten, omwille van onbeschoftheid.
Dit meisje weigerde zelfs om ooit nog ALLEEN te moeten terugkeren.
Bij deze veel leesplezier van andere ( fantasten )

http://www.mensenrechten.be/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=3054&start=15

PS Je gaat ook veel reacties zien van feiten in andere ambassades, maar pik er die van de Belgische in MNL er maar even uit tussendoor.

:floet:

Phille

Citaat van: stip66 op dinsdag 18 januari 2011, 16:01:09
Ter verduidelijking bij deze een link naar de site mensenrechten.be
De meeste reacties dateren van 2009 ( hetzelfde jaar dat wij getrouwd zijn ! )
Blijkbaar ben ik NIET de enige die last had van het crapuul in de Belgische ambassade in MNL !
De adder zit hem namelijk daar wanneer je vrouwke ( in dit geval alleen ! ) naar de ambassade terug moet voor haar individueel interview.
In het verleden is er hier ook een post geweest van iemand zijn vriendin die al jankend te ambassade heeft verlaten, omwille van onbeschoftheid.
Dit meisje weigerde zelfs om ooit nog ALLEEN te moeten terugkeren.
Bij deze veel leesplezier van andere ( fantasten )

http://www.mensenrechten.be/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=3054&start=15

PS Je gaat ook veel reacties zien van feiten in andere ambassades, maar pik er die van de Belgische in MNL er maar even uit tussendoor.

:floet:


Wie schreef nu alweer het volgende "Ik vind het leuk dat je interview aangenaam en correct verlopen is, maar spreek aub niet in de plaats van een ander individu." ... dus als ik van jou was zou ik door jezelf zonet gegeven raad ook maar eens beter ter harte nemen  :jajaja:

En nog eens voor alle duidelijkheid, gij zijt hier zowat de laatste die recht van spreken heeft, jouw procedure is uitermate snel gegaan, doe ons een plezier en ga je gal ergens anders je gal spuien, misschien ergens aan den toog ... daar hoort dit soort praat thuis!

stip66

#27
Dan moet je maar eens een pagina verder lezen, alvorens je critiek plaatst op de ervaringen van andere landgenoten, Phil.
De post op blz 3 zal HEUS niet aan je interesse ontgaan.

Tenslotte heb ik deze bemerkingen NIET geschreven !

Het zullen wel allemaal huichelaars zijn zeker ?  :weetikniet:

Mij gaat het om de arrogantie van sommige leden van de Belgische ambassade.
Een eerste ergernis is dat de security en de loketbedienden, die betaald worden door de Belgische overheid, geen letter Nederlands, Frans of Duits verstaan.
Als personeel op een Belgische ambassade zou dit een minimum vereiste moeten zijn.
Dan zwijg ik nog over de  :copulatie: tijdens het interview.
Nogmaals, het gaat hier over october 2009, dezelfde data als de kritiek op het mensenrechtenforum.
Misschien zijn ze ginder dan toch op de vingers getikt en waren onze kritieken voor 1 keer geen parels voor de zwijnen ?
Wees blij dat jij niet op mijn stoeltje zat in october 2009, dan had je wel een ander verhaal te vertellen.

Zoals ik reeds zei, de meet bevindt zich op de Belgische luchthaven.
Ik wens niemand toe dat hij zijn mening zal moeten herzien na de volgende spelrondes.
Hoeveel rondes er in deze quiz zijn weet niemand.
En de reden waarom mijn vrouw zo snel hier was, heeft niks met voorkeur te maken. Gewoon mijn ( en vooral haar ) rechten laten gelden.
Ook weerom hoop ik van harte dat je deze rechten NOOIT hoeft te gebruiken.

Phille

Het verbaast mij niets dat het op jouw stoel daar zitten niet fijn moet geweest zijn.

Je komt daar toe om een attest geen huwelijksbeletsel aan te vragen voor een huwelijk met iemand die je amper kent, combineer dat met je veelvuldig gedemonstreerde attitude; ik zou echt niet op je stoel hebben willen zitten; gelijk heb je  :jajaja:

Ik wil niet onbeschoft uit de hoek komen, maar veralgemeen de zaken niet, waren ze niet vriendelijk met jou, dan zal het eerder een kwestie zijn van actie en reactie en zal je de oorzaak bij jezelf moeten zoeken en het niet in de schoenen van het personeel van de ambassade proberen te schuiven; we kennen ondertussen al drie gevallen waar het wel goed bij ging, ik begin meer en meer de indruk te krijgen dat het meestal wel goed gaat, echter in jouw specifiek geval toevallig niet, één zwaluw maakt de lente niet!

CitaatMij gaat het om de arrogantie van sommige leden van de Belgische ambassade.
Een eerste ergernis is dat de security en de loketbedienden, die betaald worden door de Belgische overheid, geen letter Nederlands, Frans of Duits verstaan.

Ze spreken Engels en dat moet volstaan, vind je overigens geen probleem want dat is de taal die je gebruikt om met je aanstaande te praten (ondertusse je vrouw). Vond je trouwens ook geen probleem voor haar om hier te komen werken in een hotel, maar tja, dan komt het jou goed uit en dan tellen je uitspraken niet.

Dus, stop met je gezever, we weten ondertussen dat jij al het onrecht van de wereld aangedaan wordt, mensen kunnen nu eenmaal pech hebben.






stip66

Who cares anymore, zoals je jezelf omschrijft op je FB pagina: IK BEN GOD !
Ik wens je veel sterkte in al je desillusies

Ontwijk en negeer de persoonlijke ervaringen van anderen, dat is idd het beste wat je kan doen als GOD zijnde.

:atyourservice: