"onbeschoftheid" sommige personeelsleden ambassadepersoneel van België

Gestart door rudslovac, dinsdag 14 september 2010, 17:59:05

Vorige topic - Volgende topic

opinie

In een ander topic vertelde ik over een koppel waar zij een veilige toekomst zocht en hij (weduwenaar) een moeder voor zijn vier kinderen.
Beiden wilden trouwen, het huwelijk behouden en waren op de hoogte van de intenties van de andere. Na een tijd werden ze verliefd op elkaar. Het is eigenlijk de verkeerde volgorde maar eind goed al goed.
Schijnhuwelijken zijn niet alleen als beiden weten dat het maar nep is, ook als één er echt in geloofd en de andere echt niet. Je kan het huwelijksoplichters noemen. Is het om de partner te pluimen of om een visum te bekomen, de onwetende zal er meestal een kater aan overhouden.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Phille

Citaat van: opinie op donderdag  9 december 2010, 14:16:44
In een ander topic vertelde ik over een koppel waar zij een veilige toekomst zocht en hij (weduwenaar) een moeder voor zijn vier kinderen.
Beiden wilden trouwen, het huwelijk behouden en waren op de hoogte van de intenties van de andere. Na een tijd werden ze verliefd op elkaar. Het is eigenlijk de verkeerde volgorde maar eind goed al goed.
Schijnhuwelijken zijn niet alleen als beiden weten dat het maar nep is, ook als één er echt in geloofd en de andere echt niet. Je kan het huwelijksoplichters noemen. Is het om de partner te pluimen of om een visum te bekomen, de onwetende zal er meestal een kater aan overhouden.

Juist Opinie, in je voorbeeld zou ik dat een verstandshuwelijk durven noemen, is zeker geen schijnhuwelijk. Beide weten wat van hun verwacht worden. Werden ze echt verliefd of leerden ze van elkaar houden? Volgens mij een heel groot verschil hoor.

josv

Verstandshuwelijk is geen schijnhuwelijk ! Met significant jongere vrouwen ( dus geen meisjes ) betekent dit vaak : jij zorgt voor me tijdens m'n oude dag en mocht er wat gebeuren dan is alles wat ik heb van jou. Of het een gezonde basis is laat ik aan anderen over. Ken hier wel een koppeltje dat het heel goed samen heeft. Zelfs geen geklaag als de dames onderling hun "zaakjes" bespreken.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

opinie

Citaat van: Phille op donderdag  9 december 2010, 14:29:18
Werden ze echt verliefd of leerden ze van elkaar houden? Volgens mij een heel groot verschil hoor.

Waar plaats je de grens ertussen? Dat zou ik toch willen weten. Bedoel je het verschil als zijnde dat de één spontaan is en de ander door de situatie gedwongen?
Meestal gaat verliefdheid over in een houden-van-toestand. Weten wat je aan elkaar hebt, vertrouwen en een vorm van synchronisering. Als een tweespan die de gezinskar trekken. Weten en vertrouwen dat de ander hetzelfde doel voor ogen heeft en niet je de ravijn intrekt of op hol slaat. Het is wel niet de bedoeling dat één van de twee oogkleppen opheeft en alles aan de ander overlaat.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Phille

Citaat van: josv op donderdag  9 december 2010, 14:45:27
Verstandshuwelijk is geen schijnhuwelijk ! Met significant jongere vrouwen ( dus geen meisjes ) betekent dit vaak : jij zorgt voor me tijdens m'n oude dag en mocht er wat gebeuren dan is alles wat ik heb van jou. Of het een gezonde basis is laat ik aan anderen over. Ken hier wel een koppeltje dat het heel goed samen heeft. Zelfs geen geklaag als de dames onderling hun "zaakjes" bespreken.

Als beide partijen hier akkoord mee gaan dan heeft niemand daar zaken mee!


Phille

Citaat van: opinie op donderdag  9 december 2010, 14:49:45
Citaat van: Phille op donderdag  9 december 2010, 14:29:18
Werden ze echt verliefd of leerden ze van elkaar houden? Volgens mij een heel groot verschil hoor.

Waar plaats je de grens ertussen? Dat zou ik toch willen weten. Bedoel je het verschil als zijnde dat de één spontaan is en de ander door de situatie gedwongen?
Meestal gaat verliefdheid over in een houden-van-toestand. Weten wat je aan elkaar hebt, vertrouwen en een vorm van synchronisering. Als een tweespan die de gezinskar trekken. Weten en vertrouwen dat de ander hetzelfde doel voor ogen heeft en niet je de ravijn intrekt of op hol slaat. Het is wel niet de bedoeling dat één van de twee oogkleppen opheeft en alles aan de ander overlaat.

Opinie, dat is een zeer goeie vraag, waar trek je de grens. Moet ik eens over nadenken, als ik een antwoord meen gevonden te hebben laat ik het je weten.

In elk geval is het feit dat verliefdheid geen garantie geeft om over te gaan in de houden-van-toestand. Daar zijn legio voorbeelden van, als men uit de roes van verliefdheid ontwaakt ... blijkt er niets anders voor in de plaats te komen, been there done that! (Gelukkig net op tijd wakker geworden).

Waarschijnlijk zal de waarheid er ergens tussen in liggen.

boomerang

#16
Citaat van: Phille op donderdag  9 december 2010, 14:59:35
Waarschijnlijk zal de waarheid er ergens tussen in liggen.


Waarschijnlijk zal de waarheid er ergens tussen in liggen.

Inderdaad tussen in  :lachen:
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

opinie

Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

ladgar

Het is zeker niet zo dat mekaar veel gezien hebben een garantie is voor geen onderzoek schijnhuwelijk .
Men heeft hier de verhalen van danvangent kunnen lezen , die hadden lang samengewoond , en toch heeft men hen het bloed onder de nagels gehaald , enkel vanwege het leeftijdsverschil.
Ik ken iemand die al bijna 3 jaar samenwoonde op de filippijnen met een 35-jaar jongere , alvorens te trouwen, ook bij hun heeft het onderzoek 2 jaar geduurd . Ondertussen zijn ze uit mekaar , ik was ninong op het huwelijk , de bruid weende toen ze naar het altaar ging , van emotie dachten we , later vertelde ze dat het was omdat ze haar filipino boyfriend zag zitten ( waar ze nu bijwoont).
In Tunesie krijgen oude witte dames massaal liefde van jonge tunesiers , een dame van 60 jaar met een tunesier van 20 jaar dat is daar gewone kost , bezness noemen ze het daar .
Dat de oudere man met het jonge meisje het oprecht meent , dat gelooft men wel , maar op de ambassade gelooft men niet gemakkelijk dat een jonge filipina oprecht valt voor een oudere man.
Het feit dat men daar verschillende keren geweest is , is op zich geen bewijs , als de buitenlandse sponsor komt is het trips naar tourische oorden , feesten en shoppen ,
Ik lees koy zegt met 30 jaar leeftijdsverschil geen bezwaar ,van zijn kant niet , maar waarom neemt hij niemand die 30 jaar ouder is : iemand van 79 jaar of iemand die 2.5x zo oud is: iemand van 116 jaar , als zijn vriend zegt dat hij een buitenlander zocht vanwege de discriminatie van de homo's op de filippijnen dan zou ik zeggen dat hij hem aan het beliegen is . ik ben al veel in cebu geweest , ik vind niet dat de bayuts daar gediscrimineerd worden ; ik krijg er wel ongevraagd heel veel aandacht van.
Voor het inschatten of een huwelijk een schijnhuwelijk is zou men de gedachten van de kandidaten moeten kunnen lezen , en dat kan men noch niet.

Deep Throat

Citaat van: josv op donderdag  9 december 2010, 14:45:27
Verstandshuwelijk is geen schijnhuwelijk ! Met significant jongere vrouwen ( dus geen meisjes ) betekent dit vaak : jij zorgt voor me tijdens m'n oude dag en mocht er wat gebeuren dan is alles wat ik heb van jou. Of het een gezonde basis is laat ik aan anderen over. Ken hier wel een koppeltje dat het heel goed samen heeft. Zelfs geen geklaag als de dames onderling hun "zaakjes" bespreken.
Er wordt hier wel veel over en weer gepost over de al dan niet vriendelijkheid van ambassadepersoneel maar die zijn vaak wel "gekleurd" door persoonlijke belangen. Ik begrijp best de scepsis als er weer eens (en nu niet doen of het weinig voorkomt) een jong blaadje uit de rimboe met een oude westerling met levenservaring verschijnt voor een visum en dat we allemaal o zoveel van elkaar houden. Het is aan een ieder of hij zich daarbij aangesproken voelt.

De opmerking van josv verdient meer uitdieping omdat het onderscheid verstand en schijn hier heel belangrijk is.
Een schijnhuwelijk heeft een crimineel luchtje maar het begrip is breder. Vanuit wie wordt die schijn veronderstelt? De man of de vrouw. De man kan wel goede bedoelingen hebben, maar geldt dat ook voor de vrouw? Ik gooi het er maar in.

Er is helemaal niks tegen leeftijdsverschil en ook niks tegen een verstandshuwelijk mits je dat wel transparant durft te maken. Het is nu eenmaal een feit dat de leeftijdsverschillen in deze relaties veel groter zijn dan in "westerse" relaties. Maak het dan bespreekbaar. De kans (en met nadruk de kans) is groter dat het een verstandshuwelijk betreft zoals dit ook in het westen voorkomt waarin een knappe/aardige bijstandstrekker nu eenmaal minder kans maakt op een model als een rijke lelijkerd/bruut. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. En natuurlijk streelt het ego dat je nog meetelt in de wereld van de aantrekkingskracht.

Laten we het over verantwoordelijkheid hebben. Wat heb je een jong blaadje te bieden. Waar gaat de conversatie over boven de koetjes en kalfjes, er is vaak een groot kennis- en ervaringsverschil. Hoe gaat het 10 jaar verder? Zorg je daadwerkelijk voor je echtgenote of moet ze het later maar uitzoeken. Blijft het bij beloftes, zorg je behalve geld niet ook voor opleiding en zo. Ik kijk alleen rond, ik ken niet de persoonlijke situaties, alleen de "verhalen", allemaal vanuit ieders eigen waarheid.
En die ambassade moet dat ook allemaal maar uitzoeken.