"onbeschoftheid" sommige personeelsleden ambassadepersoneel van België

Gestart door rudslovac, dinsdag 14 september 2010, 17:59:05

Vorige topic - Volgende topic

rudslovac

Hallo iedereen,

Wegens de voortdurende "onbeschoftheid" van sommige personeelsleden op de Belgische ambassade te Manilla, had ik graag geweten of er hier mensen zijn met ervaring in het aanklagen van de praktijken die deze mensen toepassen?  Waar en hoe dit gedrag aanklagen? De uitspraken, insinuaties en intimidaties die durven gedaan worden zijn niet echt proper! Een verborgen camera met microfoon zou eens niet misstaan.

xav

Citaat van: rudslovac op dinsdag 14 september 2010, 17:59:05
Hallo iedereen,

Wegens de voortdurende "onbeschoftheid" van sommige personeelsleden op de Belgische ambassade te Manilla, had ik graag geweten of er hier mensen zijn met ervaring in het aanklagen van de praktijken die deze mensen toepassen?  Waar en hoe dit gedrag aanklagen? De uitspraken, insinuaties en intimidaties die durven gedaan worden zijn niet echt proper! Een verborgen camera met microfoon zou eens niet misstaan.


een gesprek mag opgenomen worden als je er zelf op te horen bent... was onlangs nog op de radio  :happy2:


Amice

Een ambassade behoort onder de verantwoordrlijkheid van het ministerie van buitenlandse zaken,waar men de klacht kan deponeren. Overigens kun je dat in eerste instantie doen zonder bewijzen mee te sturen en te volstaan met enkel een omschrijving van het gebeurde.

Afhankelijk van de ernst van de situatie dient het ministerie een onderzoek in te stellen.

Wat ook hout snijdt is diezelfde klacht te deponeren bij een daarvoor verantwoordelijke van een politieke partij het liefst een die in de oppositie zit.
Deze kan dan kamer vragen stellen en verantwoording eisen van de minister.

Indien het antwoord van het ministerie op de klacht niet bevredigend is, kun je die klacht en het antwoord daarop van de minister, deponeren bij de ombudsman, deze zal dan een (bindend) advies uitbrengen aan de minister.

succes
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

stijn54

Ik meen me te herinneren dat Peter Van Bogaert enkele maanden geleden ook een oproep  gedaan heeft om onfatsoenlijke interviews op de ambassade bij hem te melden.
:atyourservice:

jurbeh

Dit is mijn vrouw overkomen.
Had een intervieuw van twee a drie uur,
werd zo als zij het verteld aan haar lot overgelaten de intervieuwster heeft zelfs de moeite niet gedaan haar buiten te laten.

jurbeh

Citaat van: stijn54 op dinsdag 14 september 2010, 23:15:43
Ik meen me te herinneren dat Peter Van Bogaert enkele maanden geleden ook een oproep  gedaan heeft om onfatsoenlijke interviews op de ambassade bij hem te melden.
:atyourservice:

Waar kan ik dit melden?
Ben natuurlijk vrij laat met dit te melden.

Cyberfreak

Geen problemen mee gehad (aanvraag LC en tekenen huwelijkscontract), beide personeelsleden waren vriendelijk en correct.

josephpinoy

hoi iedereen
ik het NOOIT iets negatief ervaren op de belgische ambasade in Manillaik ben daar geweest in 2008 om te huwen met mijn asawa en heb er ook de intervies doorlopen zoals normaal bij iedereen gaat, op een normale wijze van vragen stellen zowel tegenover mezelf als tegenover mijn asawa , ik wist van tervoren dat men wel een leeftijdsverchil in het oog houdt wat mijn inziens erg normaal is , in ons geval was het 13 jaar en nog steeds  :biggrinn: en dat was zeker niet onoverkomelijk , ik begrijp ook waneer er leeftijdsverschillen zijn van 20jaar en meer het zeer normaalis dat men meer argwanend tegenover gaat staan dit is om de schijnhuwelijken tegen te gaan , daar ik reeds zeer goed op de hoogte was van ervoor ben ik dan ook verwonderd dat nu nog kanidaat trouwers met een verschil van 20jaar en meer met hun toekomstige zich verwonderen over het niet afleveren van een visum ik zou durven zeggen waarom niet eerst eens gaan praaten met verschillend mensen en op forums dat men tenmiste iets meer afweet van de zaak, het is namelijk wel zo dat er echt wel veel schijnhuwelijken zijn en eeens de papieren ze later doen wat ze willen , sorry voor de gedupeerden maar de mensen van de amb

Phille

Citaat van: josephpinoy op donderdag  9 december 2010, 11:47:59
hoi iedereen
ik het NOOIT iets negatief ervaren op de belgische ambasade in Manillaik ben daar geweest in 2008 om te huwen met mijn asawa en heb er ook de intervies doorlopen zoals normaal bij iedereen gaat, op een normale wijze van vragen stellen zowel tegenover mezelf als tegenover mijn asawa , ik wist van tervoren dat men wel een leeftijdsverchil in het oog houdt wat mijn inziens erg normaal is , in ons geval was het 13 jaar en nog steeds  :biggrinn: en dat was zeker niet onoverkomelijk , ik begrijp ook waneer er leeftijdsverschillen zijn van 20jaar en meer het zeer normaalis dat men meer argwanend tegenover gaat staan dit is om de schijnhuwelijken tegen te gaan , daar ik reeds zeer goed op de hoogte was van ervoor ben ik dan ook verwonderd dat nu nog kanidaat trouwers met een verschil van 20jaar en meer met hun toekomstige zich verwonderen over het niet afleveren van een visum ik zou durven zeggen waarom niet eerst eens gaan praaten met verschillend mensen en op forums dat men tenmiste iets meer afweet van de zaak, het is namelijk wel zo dat er echt wel veel schijnhuwelijken zijn en eeens de papieren ze later doen wat ze willen , sorry voor de gedupeerden maar de mensen van de amb

@Joseph, is het niet wat kort de bocht om leeftijdsverschil in relatie te brengen met een mogelijk schijnhuwelijk? Naar wat ik begrepen heb is de soms argwanende houding eerder in relatie tot de relatie tussen de twee personen in kwestie. Hoe lang heeft men al een relatie, hoe vaak heeft men elkaar al gezien, en dergelijk elementen spelen mee hoe het interview zal lopen en welke vragen er gesteld zullen worden. Wanneer men daar in de ambassade toekomt en men zegt, ha wij kennnen elkaar een paar maanden, onze relatie beperkt zich tot nu toe tot chatten alleen, nee we hebben elkaar nog nooit in het echt ontmoet, en ja, nu zijn we hier om in het huwelijk te treden. Dan zullen er wel een aantal alarmbellen afgaan en wordt men argwanender ... en ja, dan zou het wel kunnen dat men ook rekening houdt met het leeftijdsverschil, maar dat is dan omdat er aan alle voorafgaande criteria niet voldaan wordt. Dan kan dit de indruk wekken dat het niet kosjer is.

Ik heb een leeftijdsverschil met mijn aanstaande van meer dan 20 jaar, in jou redenering zou dat betekenen dat ik een mogelijk kandidaat voor schijnhuwelijk zou zijn, mocht dat zo zijn dan ben ik wel een beetje dom hoor; waarom zou ik twee jaar tijd uittrekken om onze relatie uit te bouwen, waarom zou ik haar 5 keer haar binnen het onderhalf jaar gaan bezoeken; mocht ik een schijnhuwelijk in gedachten hebben dan is dat een bijzonder zware investering zou ik zo denken, mocht zij andere intenties hebben waarom zou zij er dan zoveel tijd insteken, dan waren we toch al lang getrouwd zou ik denken.

Als er aan alle andere criteria voldaan wordt dan zal het grotere verschil in leeftijd geen rol spelen, daar ga ik althans vanuit.

Misschien kan jij hier toelichten wat de geschiedenis was tussen jullie als koppel alvorens je besloten had om te trouwen en een bezoek aan de ambassade gebracht hebt om een LC aan te vragen.



josv

'n Schijnhuwelijk betekent m.i. dat de man en de vrouw een overeenkomst hebben om "haar" zo snel mogelijk naar de westerse wereld te krijgen, scheiden en elkaar nooit meer zien. Oudere mannen met significant jongere dames hebben volgens mij niet die bedoeling. Dit zegt natuurlijk niks over eventuele "bijbedoelingen" van de dame in kwestie. Maar om nou alles boven de 20 jaar verschil als "schijn" te beschouwen gaat errug ver !!!
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....