Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

waarde peso

Gestart door buizesmurf, dinsdag 4 augustus 2009, 16:13:19

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Gruwelijk slechte koers , net 2 dagen in   :smiley-philippines:   en nog niet meer dan 55 peso voor een euro gehad, laatste keer datk hier was  kreeg nog 70 peso.   :negatief:    Das effen schrikken.

ganda


U kunt het anders bekijken

6 maand ( juni ) geleden stond de euro 1.41 tov de dollar . 25000â,¬ = 35250$

vandaag staat de euro 1.27. 

de dollars nu verkopen geeft als resultaat  35250:1.27= 27755â,¬

dat is een opbrengst van 2775 euro, meer dan 11% dus.

Als u weet dat de intrest op het spaarboekje ( argenta ) 1% met getrouwheidspremie van  0.75 % = 1.75% is

25.000â,¬ aan 1,75% = 437.5â,¬.

Wie vooruitziend was heeft op korte tijd veel geld verdiend.




Ketelbinkie

Zo kan ik er, achteraf, nog wel een paar opnoemen. Speculeren in diverse valuta kan inderdaad winst of verlies gevend zijn. Waar het in deze topic echter om gaat, dat men zijn teleurstelling uitspreekt over de huidige lage koers. Verwijzingen naar momenten waarop je voor je euro's dollars moet kopen en die dollars dan t.z.t. weer verkopen, verandert helaas niets aan de lage euro ten opzichte van de peso. Als men alles van tevoren had geweten, dan.........................vul zelf maar in.

Amice

In ieder geval leveren we dan wel 11% in + de kruimels die je moet laten liggen her en der.Zoals de P200 per pin transactie.
Nog ff en we zouden  van de rente van het verlies kunnen  leven.  :lachen:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

MadRed

van 70 naar 55 is 22% ingeleverd in 2 jaar tijd. Dus iets meer helaas. Daar kan geen inflatie tegenop.


Blauwvinger

verleden week zaterdag vroeg ik in de wu-bank waarom de waarde van de euro zo laag is, de receptioniste zei: dat elk jaar zo rond kerst en oud/nieuw de koers van de euro ten opzichte van de peso ieder jaar laag is en in het verloop van het jaar weer stijgt.
klopt dat????  :weetikniet:

MadRed

nou in 2009 was de top juist in December rond de kerst. Dat was toen 1 op 70. Verder geen idee. Misschien was dat een uitzondering :)

Amice

Klopt idd wel ja, bijna ieder jaar is het laag rond de kerst, begint eigenljk al te zakken in oktober/november en duurt meestal tot februari.
Komt door al het geld dat vanuit de USA/europa en midden oosten opgestuurd wordt door filippijnse overseas workers naar familie in de filippijnen.

Vanaf februari tot eind mei stijgt de euro dan weer vanwege economisch hoogseizoen in europa, maar dat valt de laatste jaren weer tegen vanwege crisis na crisis.
Al met al maakt die economische wip in het voorjaar de schade van de lage euro  rond kerst denk ik niet goed.

Ik denk wel  dat Ganda n hoop geld heeft verdient de afgelopen jaren.  :lachen:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

ganda

Citaat van: Ketelbinkie op dinsdag 10 januari 2012, 07:19:23
Zo kan ik er, achteraf, nog wel een paar opnoemen. Speculeren in diverse valuta kan inderdaad winst of verlies gevend zijn. Waar het in deze topic echter om gaat, dat men zijn teleurstelling uitspreekt over de huidige lage koers. Verwijzingen naar momenten waarop je voor je euro's dollars moet kopen en die dollars dan t.z.t. weer verkopen, verandert helaas niets aan de lage euro ten opzichte van de peso. Als men alles van tevoren had geweten, dan.........................vul zelf maar in.

Dat de euro tov de dollar ( en andere valuta ) een pandoering ging krijgen was wel te voorspellen.

Eind juni heeft men met veel moeite Griekenland kunnen redden.
Ik ben toen naar de bank geweest met de vraag of ik er goed aan deed om Zwitsere frank te kopen. Ik kreeg als antwoord dat de Zwitsere frank te stabiel was en ik beter dollars kocht. En ik moet toegeven dat de bankier gelijk had.

Over twee maanden komt er terug een herschikking van de Griekse schuld, het is heel goed mogelijk dat de euro dan nog lager zakt. ( het is maar te hopen dat de euro zich tegen die tijd een beetje herpakt heeft )




Blauwvinger

Citaat van: Amice op dinsdag 10 januari 2012, 20:32:27
Klopt idd wel ja, bijna ieder jaar is het laag rond de kerst, begint eigenljk al te zakken in oktober/november en duurt meestal tot februari.
Komt door al het geld dat vanuit de USA/europa en midden oosten opgestuurd wordt door filippijnse overseas workers naar familie in de filippijnen.

Vanaf februari tot eind mei stijgt de euro dan weer vanwege economisch hoogseizoen in europa, maar dat valt de laatste jaren weer tegen vanwege crisis na crisis.
Al met al maakt die economische wip in het voorjaar de schade van de lage euro  rond kerst denk ik niet goed.

Ik denk wel  dat Ganda n hoop geld heeft verdient de afgelopen jaren.  :lachen:

:thumb: :ikkeniebegrijp: