Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Motorbikes Philippines july 2009

Gestart door Digos, zondag 9 augustus 2009, 11:26:28

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Citaat van: boldy op zondag 30 november 2014, 12:31:56
Ik heb een beetje op internet gezocht om een motor rijbewijs te halen in de Filipijnen maar ik las dat je dat alleen maar kan als je daar woont.
Heeft iemand hier ervaring mee dat je tog een motor rijbewijs kan halen als je er maar voor een paar weken veblijft ?
Ik heb geen NL motor rijbewijs anders was het makkelijk geweest.
Miss dat er ergens al wat op het forum over staat maar ik kan het niet vinden.

Zou kunnen denk ik , theorie afleggen een tourke op de koers en een paar uren wachten...

Hier zit er ook eentje als "toerist" die hier zijn rijbewijs gehaald heeft.....Hij heeft hier wel een addres , verblijft hier 6 tot 9 maanden/ jaar ...Zou dat een verschil uitmaken  :weetikniet: Wil mijn Asawa wel eens laten informeren bij haar vriendin die bij LTO werkt.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ronny55

Citaat van: Ronny55 op maandag  1 december 2014, 03:28:31
Citaat van: boldy op zondag 30 november 2014, 12:31:56
Ik heb een beetje op internet gezocht om een motor rijbewijs te halen in de Filipijnen maar ik las dat je dat alleen maar kan als je daar woont.
Heeft iemand hier ervaring mee dat je tog een motor rijbewijs kan halen als je er maar voor een paar weken veblijft ?
Ik heb geen NL motor rijbewijs anders was het makkelijk geweest.
Miss dat er ergens al wat op het forum over staat maar ik kan het niet vinden.

Zou kunnen denk ik , theorie afleggen een tourke op de koers en een paar uren wachten...

Hier zit er ook eentje als "toerist" die hier zijn rijbewijs gehaald heeft.....Hij heeft hier wel een addres , verblijft hier 6 tot 9 maanden/ jaar ...Zou dat een verschil uitmaken  :weetikniet: Wil mijn Asawa wel eens laten informeren bij haar vriendin die bij LTO werkt.


Ok ,mijn Madam heeft effe gebeld,  das geen probleem maar je moet dezelfde procedure volgen als de  :smiley-philippines: moeten voor hun rijbewijs. Waar je verblijft gedurende de tijd dat je hier bent kan dienen als addres . Dus in theorie betekend het een theoretisch examen (zeker)en een rijproef( :floet: ) Medische controle (zgz drugtest)....Of wat het moet voorstellen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

boldy

Dank u voor uw antwoord. Theorie, rondje toeren, drugtest  en dergelijke moet geen probleem zijn. Wat betreft dat adres dat heb ik ook wel dus zal ook moeten lukken, het is alleen dat ik op de lto site las dat je minimaal al 1 maand in de phils moet verblijven en daarna nog kunnen aantonen dat je er 6 verblijft.
Dat kan dan de reden zijn dat diegene waar je het over hebt zijn rijbewijs heeft kunnen halen.
Maar je vrouw vertelde je dat het moet kunnen dus dat is dan mooi nieuws.  :thumb:
Het is toch wel zeer makkelijk om op zo een brommertje te mogen rijden.
het leven is net een lul keihard en veel te kort

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: bananacreek op zaterdag 22 november 2014, 12:43:00
Honda 125MRE (XRM) cashprice: P66400

125 Motard XRM: P68000

AFS110 Mogs: P46000

RS 125: P64000

Zeer onvriendelijk en DOM meisje die mij ter woord stond...@ Du Ek Sam.........en schreef zeer onduidelijk...hoe kunnen ze zo iemand te werk stellen?"... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Soms zijn ze hier zeer klant-onvriendelijk..... :negatief: :negatief: :negatief:

Iets ouder model XRM


Er wordt hier gezegd dat de nieuwe XRM modellen slechter van kwaliteit zijn als de oudere modellen ............... :weetikniet:.. :denk: :denk:






heb ook eens 2 van die dingetjes gekocht , ik meende 110 cc het zijn net van die opgevoerde bromfietsen ,maar oersterk . kosten toen in 2008 iets van 36000 peso per stuk. semiautomatisch versnelling super handig, gas los en je trapt hem zo in een andere versnelling . de fietsjes gaan toch al snel 100 km per uur , en in anderhalf uur kan ik om het eiland Ponson rijden . de wegen laten het daar niet toe om hard te rijden en ook hebben we daar geen dokter , dus ik doe het kalm aan daar. een rijbewijs is er geloof ik niet nodig  :ikkeniebegrijp:  , heb er nog nooit politie gezien  :happy: . maar super makkelijk  die dingen , voor de verveling of als je eens een boodschap moet doen .ook bij erg warm weer spring ik er nog al eens op . lekker door de wind en van winkel naar winkel rijdend , een softdrink hier en een SM daar , bij iedere sari sari geef ik wel een zak lollypops of ander snoepgoed weg aan de plaatselijke kits , als zij het brommertje aan horen komen is het feest , super mooi werk.
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Ronny55

Citaat van: jens op maandag  1 december 2014, 07:14:41
een rijbewijs is er geloof ik niet nodig  :ikkeniebegrijp:  , heb er nog nooit politie gezien  :happy: .
Tja , ik wil ze niet te eten geven die op de  :smiley-philippines: zonder motorrijbewijs rondrijden, Idd, de politiecontrole is eerder sporadisch. Maar bedenk wel dat als je als buitenlander iets aan de hand krijgt ben je wel de pineut  :jajaja: . Iedereen moet het maar voor zich uitmaken in hoeverre je je aan de wetten van de  :smiley-philippines: wil houden. Ben ook niet heiliger dan de paus ,maar hou me toch zo goed mogelijk aan de wet, al is het maar om zoveel mogelijk problemen te vermijden.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Amice

Citaat van: Ronny55 op maandag  1 december 2014, 10:26:37
Citaat van: jens op maandag  1 december 2014, 07:14:41
een rijbewijs is er geloof ik niet nodig  :ikkeniebegrijp:  , heb er nog nooit politie gezien  :happy: .
Tja , ik wil ze niet te eten geven die op de  :smiley-philippines: zonder motorrijbewijs rondrijden, Idd, de politiecontrole is eerder sporadisch. Maar bedenk wel dat als je als buitenlander iets aan de hand krijgt ben je wel de pineut  :jajaja: . Iedereen moet het maar voor zich uitmaken in hoeverre je je aan de wetten van de  :smiley-philippines: wil houden. Ben ook niet heiliger dan de paus ,maar hou me toch zo goed mogelijk aan de wet, al is het maar om zoveel mogelijk problemen te vermijden.

:thumb: :jajaja:

Don't do what i wouldn't do en dat is een uitspraak van een nigeriaan die de nobele taak toebedeeld kreeg om zijn landgenoten te helpen en in toom te houden hier in de Filippijnen.

Hij is getrouwd met een Filipina maar neukt alles wat los en vast zit. Dus wat moeten die Nigerianen dan met zijn uitspraak?

:lachen:

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Amice op maandag  1 december 2014, 10:31:26
Citaat van: Ronny55 op maandag  1 december 2014, 10:26:37
Citaat van: jens op maandag  1 december 2014, 07:14:41
een rijbewijs is er geloof ik niet nodig  :ikkeniebegrijp:  , heb er nog nooit politie gezien  :happy: .
Tja , ik wil ze niet te eten geven die op de  :smiley-philippines: zonder motorrijbewijs rondrijden, Idd, de politiecontrole is eerder sporadisch. Maar bedenk wel dat als je als buitenlander iets aan de hand krijgt ben je wel de pineut  :jajaja: . Iedereen moet het maar voor zich uitmaken in hoeverre je je aan de wetten van de  :smiley-philippines: wil houden. Ben ook niet heiliger dan de paus ,maar hou me toch zo goed mogelijk aan de wet, al is het maar om zoveel mogelijk problemen te vermijden.

:thumb: :jajaja:

Don't do what i wouldn't do en dat is een uitspraak van een nigeriaan die de nobele taak toebedeeld kreeg om zijn landgenoten te helpen en in toom te houden hier in de Filippijnen.

Hij is getrouwd met een Filipina maar neukt alles wat los en vast zit. Dus wat moeten die Nigerianen dan met zijn uitspraak?

:lachen:


gewoon het zelfde als wij allemaal doen daaro  :copulatie:  Gas op de lolly.
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

daf105paccar

En helm niet vergeten. :neeneenee:
Ze hebben mij daar eens op gewezen in Camiguin.
Wel geen boete gekregen. :happy: :happy:

toyoke

helm dragen wij alleen als we de highway doen en ook lange broek
voor de rest op teenslippers en korte broek

ik heb denk ik toch wel 8 keer controle gehad
en steeds alles OK ook het internationaal rijbewijs dat ik heb

en onze single ging toch al vlot meer dan 100km/u
in pangasinan zijn de wegen al veel verbeterd


Ronny55

Citaat van: toyoke op maandag  1 december 2014, 17:52:23
helm dragen wij alleen als we de highway doen en ook lange broek
voor de rest op teenslippers en korte broek


ik heb denk ik toch wel 8 keer controle gehad
en steeds alles OK ook het internationaal rijbewijs dat ik heb

en onze single ging toch al vlot meer dan 100km/u
in pangasinan zijn de wegen al veel verbeterd

Zoiets begrijp ik dan niet goed, de meeste dragen alleen een helm op de highway en dat alleen maar omdat daar controle is regelmatig. Dus die helm is voor hun alleen goed om boetes te vermijden....Dat die moet dienen om hunne "stomme kop"(hoofd) te beschermen dat dringt niet echt tot hun door. Die korte broek en teenslippers ...OK , als je er half geschilt wil uitzien na een valpartij , dat moet je zelf weten .  :lachen: :lachen:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.