Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Motorbikes Philippines july 2009

Gestart door Digos, zondag 9 augustus 2009, 11:26:28

Vorige topic - Volgende topic

Mawibata

Citaat van: Digos op woensdag  9 maart 2011, 01:10:55



Wat betreft je vraag over die carburator....de opening die je ziet achter de cilinder, dat heb ik me ook altijd afgevraagd, maar nooit gevraagd  :mauer:





Ook op deze foto kom je die opening tegen, maar die kom je wel meer tegen in de phils  :denk: ....maar toch ik zag het al meerdere keren bij racebike's



Om  :ontopic: te blijven......het raadsel van de opening in het motorblok?
O0




Daar zat of is er plaats voorzien voor  een tweede cylinder, zeker weten      :jajaja:



Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

bananacreek

Ok en bedankt namens de feestcommissie  :thumb: :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf:

bananacreek

DE al dan niet gefilterde lucht passeerd via dit gat in het carter en wordt natuurlijk aangezogen tijdens de inlaatslag van deze tweetakt

Wat zit er dan als afdichting op het gat als het in derect contact staat met het carter?  :weetikniet: :weetikniet: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Digos


Bedankt voor de verklarende uitleg.....de meningen over het mysterieuze gat in de motor lopen wel wat uiteen.  :biggrinn:


Kwam nu ook tot de vaststelling dat dit wrak

Citaat van: Digos op donderdag 13 augustus 2009, 23:35:32








deze racemachine is geworden



O0

LIVE ONCE - LIVE IT

Digos


pierrewiet.....blijkbaar ben jij heel goed op de hoogte over deze materie.

K'weet ook wel wat over motor's......maar deze motor lijkt me toch wel een specialeke  :ikkeniebegrijp:

:daag:
LIVE ONCE - LIVE IT

Digos

Citaat van: pierrevanwies op zondag 20 maart 2011, 16:20:41
@ Digos,,,,Ik weet er een klein beetje meer vanaf dan de gewone leek na 46 0f 47 jaar verbonden te zijn geweest met [cross]brommers en tweetaktotoren[ook zware]of hoe je het ook noemen wilt; Op mijn zestiende demonteerde ik bijna bij wijze van spreken elke Flandria Puch  Sachs RoyalNord en in mindere mate Zundapp en Kreidler motoren met mijn ogen gesloten.....


Ha.....goed te weten en te ervaren dat we een specialist hebben hier op het forum wat deze materie betreft.  :thumb:

CitaatOp mijn zestiende demonteerde ik bijna bij wijze van spreken elke Flandria Puch  Sachs RoyalNord en in mindere mate Zundapp en Kreidler motoren met mijn ogen gesloten.....


Bij deze merken die je opnoemt, spreekt men al eerder van nostalgie......voor dat Honda en Suzuki en etc... de markt over nam.

Ja.....dat waren nog eens degelijke brommertjes.

In augustus, op vakantie, vraag ik de geburen wat meer uitleg over dat gat in de motor.

Maar wat me wel verwonderde en ik ook met men eigen ogen gezien heb, is dat de carburator wel degelijk rechts en zijdelinks zit van de motor  :ikkeniebegrijp:

Thanks pier de KLUSSER  :lachen:

LIVE ONCE - LIVE IT

Kano

Deze Kawasaki heeft ook een roterende inlaat en het luchtfilter zit inderdaad aangesloten op de plaats van het gat. :weetikniet:

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Citaat van: Kano op maandag 21 maart 2011, 03:36:58
Deze Kawasaki heeft ook een roterende inlaat en het luchtfilter zit inderdaad aangesloten op de plaats van het gat. :weetikniet:



Leuke foto en nu kan ik me het weer voorhalen, en ja die oude motoren zag je hier vaak in de jaren 70 -begin 80

bananacreek

#58
Zie ook hier

Order No. 398
Two stroke engine with rotary-disk valve control


http://www.technolab.org/content/hako/en/index.php?lg=en&rg=en&cmp=hako&tpl=katalog&id=section1






bananacreek

#59