Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Motorbikes Philippines july 2009

Gestart door Digos, zondag 9 augustus 2009, 11:26:28

Vorige topic - Volgende topic

Digos

Nogmaals bedankt iedereen met alle bijdragen om het gat in de motorblok te verklaren.

Ik ga het proberen toe te lichten met feedback van ter plaatse en met fotoke's misschien deze zomer.

Ik weet nougabollekwatta voor wat dat gat juist dient, en ik kon me wel ergens vinden in de eerdere antwoorden, maar technisch gezien niet echt mogelijk....alhoewel in de phils allles mogelijk kan zijn  :lachen:

k' Moet zeggen en schrijven dit was wel een heel moeilijk gat in de phils denk ik.....wat normaal niet zo is hier.

:daag:
LIVE ONCE - LIVE IT

ruff rider

 :hoedjeaf:

:happy: :thumb: Wat was de prijs alweer voor het eerste correct antwoord?  :jajaja:  :congratualtionsis0:
:lachen:

greetz
Ruff Rider

bananacreek

#62

1,3 Million Pesos?
Mij niet gezien, ik vind daar dan maar ook niets moois aan vergeleken met deze mooi oude monsters:

Matchless 350


BSA


Triumph Bonneville




bananacreek

Vroeger toen ik 16 was (nog een jonge Klootzak, maar al de symptomen waren al aanwezig (een geboren Klootzak dus  :applaus: :jajaja:), kwam ik met zo'n apparaat thuis:
Matchless: 350cc


Mijn vader kwam uit het huis stormen en zei: " Ben je nou helemaal besodemieterd??????"  "Wat is dat" ?????
Ik antwoorde: " Waar lijkt het op" ?????? :ikkeniebegrijp: "Lijkt het niet veel op een motor?"
Had ik even NIET mogen zeggen   :negatief: :negatief: :negatief:

Hij vervolgde op woeste toon :floet: " Je bent 16 jaar en je hebt geen rijbewijs, wie betaalt er als je in het ziekenhuis komt???"
Ik vervolgde: "U"
Had ik ook niet moeten zeggen  :negatief: :negatief:

Ok, weggebracht  :benweg: :benweg: Zat niets anders op :neeneenee:





Een aantal jaren later (ik had nog steeds geen rijbewijs) kocht ik een BMW (alleen een voorbeeld hier)

Toen reed ik door een rood stoplicht in Haarlem tegen een Mercedes en ik belande in het Marine Hospitaal in Overveen en toen heeft mijn vader alle schade betaald en later betaalde ik het aan hem terug.
Was toch een zeer goede man  :thumb: en stond altijd klaar om zijn kinderen te helpen, maar was een tuinman en een inkomen als een tuinman.








Kano

Helemaal mee eens Willem. Ik vind die BSA mooi. Ook de oude leger Harley.  Zelf heb ik deze tourmotor gehad, iets comfortabeler maar toch enigszins klassiek  (2 cilinder V, 981cc, grote tank, voorvork en monoshock op lucht regelbaar)


[expando]http://classic-motorbikes.net/images/gallery/12405.jpg[/expando]
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Citaat van: Kano op zaterdag  2 april 2011, 14:44:22
Helemaal mee eens Willem. Ik vind die BSA mooi. Ook de oude leger Harley.  Zelf heb ik deze tourmotor gehad, iets comfortabeler maar toch enigszins klassiek  (2 cilinder V, 981cc, grote tank, voorvork en monoshock op lucht regelbaar)


[expando]http://classic-motorbikes.net/images/gallery/12405.jpg[/expando]

Ja, dat is een mooie en die heeft u in Nederland of de PI gehad?

bananacreek

Prachtige machines en worden en blijven altijd mooi




Een genot om er naar te kijken en rijden was ongelofelijk met de versnellingshandle naast de benzinetank  :thumb: :thumb: :hoedjeaf:

josv

@bananacreek : deze waren nog steeds het mooist !! Heb ook nog prive-foto's met vage blauwe baretten, bijna niet wit meer, wielmoeren hadden ze bijna niet meer....... maar nog steeds mooi om te zien !!



Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Kano

Heb de Yamaha TR1 in Nederland gehad Willem, vooral om te toeren en kamperen in Europa. Maar als je wat ouder wordt dan wil je wat meer comfort en bevalt zo'n klein tentje niet meer en voor in de stad is zo'n zware motor (248 kg) niet echt handig.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Citaat van: Kano op zaterdag  2 april 2011, 15:18:34
Heb de Yamaha TR1 in Nederland gehad Willem, vooral om te toeren en kamperen in Europa. Maar als je wat ouder wordt dan wil je wat meer comfort en bevalt zo'n klein tentje niet meer en voor in de stad is zo'n zware motor (248 kg) niet echt handig.

Dat is een mooie motor om flink te kunnen toeren  :hoedjeaf: :hoedjeaf:
Ja, 248 kg dat is zwaar vergeleken met mijn 83 kg TMX  :lachen: