Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Motorbikes Philippines july 2009

Gestart door Digos, zondag 9 augustus 2009, 11:26:28

Vorige topic - Volgende topic

bananacreek

Voor de tweede keer (met schoenen) vandaag naar Bacong gereden en het valt allemaal erg mee en ook het schakelen en je moet de bike gewoon "leren kennen" en op de grote weg rijdt dat heerlijk "stable" vergeleken met een TMX  :happy:


Moet nu "sandalen" gaan kopen zoals Kamp :floet: :floet:

boomerang

Citaat van: bananacreek op woensdag 21 september 2011, 16:22:07
Voor de tweede keer (met schoenen) vandaag naar Bacong gereden en het valt allemaal erg mee en ook het schakelen en je moet de bike gewoon "leren kennen" en op de grote weg rijdt dat heerlijk "stable" vergeleken met een TMX  :happy:


Moet nu "sandalen" gaan kopen zoals Kamp :floet: :floet:


Ik zou niet graag in Kamp zijn sandalen staan in jouw plaats met al die bloeddorstige mogelijk te korten AOW'ers   :benweg:
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

Citaat van: boomerang op woensdag 21 september 2011, 17:13:07
Citaat van: bananacreek op woensdag 21 september 2011, 16:22:07
Voor de tweede keer (met schoenen) vandaag naar Bacong gereden en het valt allemaal erg mee en ook het schakelen en je moet de bike gewoon "leren kennen" en op de grote weg rijdt dat heerlijk "stable" vergeleken met een TMX  :happy:


Moet nu "sandalen" gaan kopen zoals Kamp :floet: :floet:


Ik zou niet graag in Kamp zijn sandalen staan in jouw plaats met al die bloeddorstige mogelijk te korten AOW'ers   :benweg:

Juist en nog meer om redenen dat het idee van een internetcafe van Kamp zelf kwam :negatief: :negatief:
Ik heb de man verteld dat ik er niet in trap zoals de zaken er nu voor staan en zit nu serieus hier aan te denken: (de groothandel natuurlijk) :jajaja: :jajaja: :jajaja:

Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op woensdag 21 september 2011, 16:16:52
Citaat van: Ketelbinkie op woensdag 21 september 2011, 04:41:52
Als ie schade vrij is, bij de dealer onderhoud uitgevoerd vlgs schema en niet mee gereden a la F1, lijkt de vraagprijs me redelijk.

Ja dat is de goede vraag...elke 1000 km de olie verversen?/? Een Fillipijn ? ........... :weetikniet: :weetikniet: :weetikniet:

Brengt me eigenlijk op de vraag waarom de onderhoudsinterval van b.v. olie verversen in de  :smiley-philippines: nogal afwijkt van  :nederlandsevlag:

Voor de Yamaha Mio schrijft de fabrikant voor olie te verversen bij iedere 2000 km. Na 6000 km mag het vervolgens om de 4000 km en vanaf km stand 15000 om de 3000 km. Als je de aanbevolen olie gebruikt, lijkt me dat om de 5000 km of tenminste 1x p/jr olie verversen toch voldoende moet zijn. Hedendaagse olie zijn kwalitatief van een dusdanig nivo dat een dergelijke interval geen enkel probleem hoeft te zijn.

Voor Yamaha 125YBR zoals bij de Mio maar na 6000 km om de 3000 km.

Nissan zegt voor de pick up bij elke 5000 km of eens per 3 maanden olie te verversen. Dat lijkt me meer om de dealer bezig te houden en de klant extra geld uit de zak te kloppen dan dat het werkelijk bijdraagt de motor in goede conditie te houden. Te meer daar ik half synthetische motorolie gebruik, doe ik het gewoon 1x per jaar afgezet tegen het aantal gereden km per 12 maanden wat ruimschoots onder de 10.000 km blijft, is eerder verversen n.m.m. je reinste geldverspilling.
Hoor graag van anderen welke intervallen zij aanhouden.

balikbayan

Misschien te maken met de belasting van de motor:

- Warm klimaat dus minder koeling
- Meer stof dat via de luchtinlaat meekomt dus meer vervuiling
- Korte stukjes
- Zwaardere belasting

Als je normaal rijd met zo'n ding kun je makkelijk meer km rijden voor je olie wisselt.

Hier in Nl is alles plat word er meestal 1 persoon vervoerd ipv 6 etc etc

bananacreek


Ketelbinkie

Is geen geld. Begin dit jaar kostte zo'n Yamaha YBR125G nieuw 67.000,00 peso cash. Zo te zien staat ie te koop bij een handelaar. Heeft ie of snel geld nodig dan wel neemt ie genoegen met een kleine winstmarge.

Ketelbinkie

Citaat van: balikbayan op donderdag 22 september 2011, 09:34:28
Misschien te maken met de belasting van de motor:

- Warm klimaat dus minder koeling
- Meer stof dat via de luchtinlaat meekomt dus meer vervuiling
- Korte stukjes
- Zwaardere belasting

Als je normaal rijd met zo'n ding kun je makkelijk meer km rijden voor je olie wisselt.

Hier in Nl is alles plat word er meestal 1 persoon vervoerd ipv 6 etc etc

Minder koeling (nadeel) met je eens. Voordeel in de tropen komt de motor veel sneller op bedrijfstemperatuur waardoor de smering van de olie ook bij relatief korte ritten beter is.
Stof in de luchtinlaat wordt door het luchtfilter opgevangen en zou in principe niet hoeven te leiden tot versneld vervangen/verversen van de motorolie.
Zwaardere belasting (tot soms met 6 man op een motorfiets) speelt daarentegen wel een belangrijke rol.

Ik houd me dan ook, gelijk jouw laatste opmerking, aan een langere interval.

bananacreek

Met de TMX verwissel ik elke 1500 km olie en daarbij gebruik ik normaal deze Castrol Active voor en kost tussen de 180 en 200 pesos afhankelijk van 800ml of een liter en waar je het koopt


Ik heb ook een periode gehad waar ik Mobil-1 (voor motoren) gebruikte en dat was P700+ per liter, maar ben daar mee gestopt omdat een aantal mensen het niet inzagen om "race-oil" te gebruiken voor dagelijks rijden (niet zijnde een habal-habal)
Dat zou dan meegaan voor 5000 km maar ook daar zijn ook weer een aantal verschillende meningen over en ik heb daar bitter weinig verstand van :negatief: :negatief:

Misschien niet de juiste afbeelding (10W40) :weetikniet: :weetikniet:

bananacreek

Citaat van: Ketelbinkie op vrijdag 23 september 2011, 06:37:48
Is geen geld. Begin dit jaar kostte zo'n Yamaha YBR125G nieuw 67.000,00 peso cash. Zo te zien staat ie te koop bij een handelaar. Heeft ie of snel geld nodig dan wel neemt ie genoegen met een kleine winstmarge.

Die foto was genomen langs de weg bij het open veld naast de GSIS Office en dat zijn alleen tussenpersonen die een commission krijgen (dacht ik) en als je het nummer text of belt dan krijg je de prijs en ik ben niet gaan proberen om een bargain te maken omdat ik niet in die motor geintereseerd was en de foto luoter voor het forum nam.