Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Motorbikes Philippines july 2009

Gestart door Digos, zondag 9 augustus 2009, 11:26:28

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Jaja Digos, wat een mens toch lijden kan  :lachen:
Rich de Nederbelg.

Digos

Uiteindelijk na die hele bermaffaire in Silay (2005) kozen we voor dit modeleke, een chinees of zoiets in die trant, gekocht van een belg en de motorbike was vanvoor al voorzien van de Belgische vlag  :thumb:

Amper twee jaar oud en nog geen 2000 km op de teller en nog in orginele staat.




De naam zie je wel ergens op het frame staan, maar ik heb er altijd moeite mee gehad......ieyantzhe of zoiets....so what....

Bolde goed en dat voor nog geen honderd peso per week aan gasolin, en als ik naar Bacolod ging (moest) op amper 20 minuten was ik down town.

Met de auto was het op zen minst drie kwartier en koste het me ook nog 200 peso per trip en de rest  :harenuittrekkenpg2:

Ja dit was de beste koop die we ooit gedaan hebben aldaar, buiten iedere maand minstens een lekke band, maar dan kom je ook weer eens met de lokale bevolking in contact en op den duur kennen ze de witneus wel.  :lachen:

Daarom heb ik met dat ding nooit verre trippen willen maken, stel je maar eens voor dat je lek rijd tussen Kabakalan en Mabini op Negros......een uur goed door rijden en in de wijde omgeving niks te zien.

Al bij al was het goed genoeg om zoals ze hier zeggen er mee rond de kerktoren te rijden of s'avonds naar de sari sari voor ons dagelijks terraske mee te pikken. :thumb:

Tot zo ver dit....ik ga nu op zoek naar fotokes van de bike waar ik Digos mee onveilig heb gemaakt en ook van de bike op Sandingan Bohol..

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

xav

en wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag  :biggrinn:

Digos


Ik dacht 25000 peso.

Het merk is Jianshe MC 110cc.

LIVE ONCE - LIVE IT

joselito

hallo Digos,
ik ben ook van plan om daar een motor te kopen. Kan je me vertellen wat je daar nodig hebt? Zoals de deed of sale, de LTO, verzekering etc

Mawibata



@ Joselito  :  Als je een nieuwe koopt, ga je buiten met motor en kun je rijden, verzekering incluis.

  - Eerste plaat is een For Registration  vakkundig opgehangen door de zwoegers  zwagers






  - nadien krijg je Temp xxxxxx nummerplaat


  - Dan je eigenlijke plaat



Onze motor gekocht in februari, we rijden nog steeds met een Temp nummer


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Digos

#16
Tijdens onze eerste week op Bohol Sandingan hadden we deze machine tot onze beschikking gratis...vertrekken met lege tank en afleveren met volle tank.  :lachen:

Bolde wel, maar naar mijn gevoel wat stug, zeker wat betreft sturen. Je moest wel voor donker thuis want er werkte niks meer wat betreft elektriek.

Lijkt een ferm machien te zijn, maar zou het nooit kopen daar.






In Silay Negros had ik ook dit type gratis ter beschikking enkel was het een rode uitvoering (van een filippijnse vriend).

In Digos heb ik met deze blauwe de straten onveilig gemaakt.

Het verschil is dat ze me deze motorbike kwamen aanbieden door ver familie (alhoewel ik er niet om gevraagd had).

Maar toch.....om zes uur s'morgens werd ik uit men schoonheidsslaap gewekt met de melding dat er een mototbike was die ik kon huren  :ikkeniebegrijp:

Ze hadden onder elkaar blijkbaar toch iets geregeld, but so what....toch maar effe gaan kijken.

Prijs.....3000 peso voor 5 dagen. Leek me OK en ook de motorbike dus er was een deal.

Effe de papieren gecontroleerd......en dan was de hele deal niet zo OK. Wat bleek de OR was vervallen dus hij was ook niet meer verzekerd...

Dit kan je echt niet maken als witneus om met zoiets rond te bollen.

Dus ze moesten van mij dat eerst in orde brengen en dat hebben ze dan ook gedaan met de hulp van hééél dichte familie van mij.

Ik kon uiteindelijk een dag minder over de motorbike beschikken en het heeft me dan onrechtstreeks ergens meer gekost omdat het familie was.

Er werd me ook uitdrukkelijk gewezen op de slechte staat van de achterband, maar heb daar geen hinder van ondervonden en heb het gelaten zoals het was.

Geslepen zijn ze wel ze.....

Moraal van het verhaal: Als je met iets rondbolt in de phils, controleer de papieren dat alles nog in orde is, anders ben je de pineut als witneus.

O0

LIVE ONCE - LIVE IT

xav

kun je er daar ook kopen met automatishe schakeling...? ben het helemaal niet gewoon om met een bike te rijden...  :floet:

Luc

Citaat van: xav op woensdag 18 november 2009, 08:07:01
kun je er daar ook kopen met automatishe schakeling...? ben het helemaal niet gewoon om met een bike te rijden...  :floet:

Die zijn er daar genoeg.

Ik denk dat die blauwe van digos een automaat is. Ik zie op de foto toch geen hendel aan het linkerstuur.

Ze hebben hier wel de onhebbelijkheid om daar zo een speciale uitlaat op te zetten. Dan maakt zo'n scooter een rotherrie. Net alsof er een zware Harley afkomt.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Mawibata



Citaat van: Luc op woensdag 18 november 2009, 11:07:29


Ik denk dat die blauwe van digos een automaat is. Ik zie op de foto toch geen hendel aan het linkerstuur.


De meeste zijn half-automatisch.

dwz schakelen maar zonder koppeling. Vandaar geen hendel, maar toch met versnellingen.

Kijk maar naar de pedaal om te schakelen.    :jajaja:









Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.