Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Motorbikes Philippines july 2009

Gestart door Digos, zondag 9 augustus 2009, 11:26:28

Vorige topic - Volgende topic

Ketelbinkie

Citaat van: bananacreek op donderdag 30 augustus 2012, 15:23:17
Citaat van: Luke op donderdag 30 augustus 2012, 14:58:09
Dat opvoeren was geen probleem maar dan ging de levensduur kwadratisch naar beneden.

Ik voerde een Batavus  op en daar kwamen altijd vastlopers mee daarna


Met het opvoeren, verkreeg je een hogere snelheid en dus liep ook het toerental van de motor behoorlijk op en een Batavus b.v. met gewone luchtkoeling kreeg het dan behoorlijk benauwd en liep vast. Als je direct stopte en de zaak liet afkoelen, kon je meestal wel weer (voorzichtig) verder rijden.
Daar had je dus met een Puch veel minder last van vanwege de geforceerde luchtkoeling die ie had.

huisman45

heerlijke tijd zundapp en kreidler gereden en ook een 125cc op de kreidler gezet ging lekker hard :jajaja: :jajaja:
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

bananacreek

Citaat van: Ketelbinkie op donderdag 30 augustus 2012, 15:29:52
Citaat van: bananacreek op donderdag 30 augustus 2012, 15:23:17
Citaat van: Luke op donderdag 30 augustus 2012, 14:58:09
Dat opvoeren was geen probleem maar dan ging de levensduur kwadratisch naar beneden.

Ik voerde een Batavus  op en daar kwamen altijd vastlopers mee daarna


Met het opvoeren, verkreeg je een hogere snelheid en dus liep ook het toerental van de motor behoorlijk op en een Batavus b.v. met gewone luchtkoeling kreeg het dan behoorlijk benauwd en liep vast. Als je direct stopte en de zaak liet afkoelen, kon je meestal wel weer (voorzichtig) verder rijden.
Daar had je dus met een Puch veel minder last van vanwege de geforceerde luchtkoeling die ie had.

Juist ja, en de Batavus kwam met een Sachs motor dacht ik?

Kano

Batavus had zowel ILO als Sachs. Heb zelf een Batavus combisport gehad met dubbele vering achter en pedalen die je kon verstellen. Had ook geforceerde koeling.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Ketelbinkie

Citaat van: Kano op vrijdag 31 augustus 2012, 02:35:55
Batavus had zowel ILO als Sachs. Heb zelf een Batavus combisport gehad met dubbele vering achter en pedalen die je kon verstellen. Had ook geforceerde koeling.
Een opgevoerde Batavus ging soms nog sneller als een Puch, lag ook een beetje aan de manier waarop e.e.a. werd uitgevoerd. De motor was JLO (we noemde het gekscherend in die tijd Je Leven Ongelukkig) :lachen:.

Mawibata


Ik heb er in m'n jeugd een paar gehad, oa een Flandria.  ( :belgiesmiley: merk  )

Ging oerend hard  :thumb:





volgende was een Honda Dax.



(internetfoto)




Ach, waar is de tijd .  .  .  .  .  .




Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

bananacreek


bananacreek

Was ik gisteren even vergeten:

Royal North......... :thumb: :thumb:


gosternokke

Mooi  die fotoos van die  oldtimer brommers. Ik kreeg men brommer toen ik 16 werd in de jaren  70.  En er was toen een grote concorrentie strijd tussen de duitse merken  Kreidler en Zundap  enerzijd en Yamaha uit japan die toen zeer in opkomst was in
:eu:.

   Als ik me goed herrrinner waren die Yamaha brommers wel 800  gulden goedkoper dan de duitse merken.

  Dus het merendeel reed al gauw op een japanner.      En ik zou dus ook zo een japanner gaan aanschaffen. Totdat ik  op een gegeven moment  bij een  brommerzaak in de showroom keek  .  Zundapp had toen net een nieuw model uit de KS50.

  In een hoekje stond nog 1 brommer van het vorige  model van Zundapp de CS 50  . Die men aan de straatstenen niet meer kwijt kon.     

  Weet na zoveel jaar niet meer wat ik ervoor betaalde , maar ik mocht  de brommer voor een mooi prijsje meenemen weet ik nog wel.

Luc

Ik herinner mij van de jaren 70 vooral deze 2



There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.